Cardefren

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Cardefren

Post autor: Sobriquet Gaido »

Obrazek

Gra karciana która póki co bardzo wciągła tylko autora :D Możecie jechać po screenie, gra i tak wygląda inaczej :P Jeśli nie pojawią się większe problemy premiera będzie bardziej niż niedługo :)
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Cardefren

Post autor: Akwarelek »

Musisz się postarać, bo dla mnie #1 to Yugioh :-P
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1160
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Cardefren

Post autor: Michu »

Procz twoich rysunkow, cala reszta wyglada slabiutko. Ostatnio pykam w karcianki na konsole (szczegolnie DS), wiec rozpieszczony oczekuje orzechow.
Obrazek
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Cardefren

Post autor: BeVoo »

Whoa! A ja czekam z niecierpliwoscia na ta gierke!!! Gaido, tylko obiecaj, ze wszystkie rysunki postaci beda twoje!
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Cardefren

Post autor: Jazzwhisky »

Michu pisze:Procz twoich rysunkow, cala reszta wyglada slabiutko.
Same here. Ta "reszta" po prostu za cholerę nie pasuje - właściwie trudno napisać coś więcej.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Cardefren

Post autor: Sobriquet Gaido »

BeVoo pisze:Gaido, tylko obiecaj, ze wszystkie rysunki postaci beda twoje!
To obiecać mogę, bo wszystkie postacie już narysowałem :)
Michu pisze:wiec rozpieszczony oczekuje orzechow.
Staram się nad fistaszkami, ale jak nie będzie to będzie trzeba się nacieszyć tylko orzeszkami włoskimi :P
Awatar użytkownika
Flaque
Posty: 400
Rejestracja: 28 paź 2007, 21:11
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Cardefren

Post autor: Flaque »

Zamiast tego zielonego tła proponuję walnąć jakiś własnoręcznie rysowany blat biurka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Cardefren

Post autor: Kalashnikov »

BeVoo pisze:Whoa! A ja czekam z niecierpliwoscia na ta gierke!!!
Same here. Interface to nic specjalnego, ale i tak będę się cały czas patrzeć na obrazki kart, więc nie ma problemu.
Oczekuję miłej gry (i tego, że to "niedługo" będzie krótsze niż "niedługo" przed QW3 ;)
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Cardefren

Post autor: Sobriquet Gaido »

Ponieważ gdzie indziej zasady do Cardefren można już odnaleźć, nie powinniście być pod tym względem gorsi xD

Obrazek

A zasady są proste... całkiem :D

Talię 52 kart dzielimy na dwie części.

Karty od asa do dziesiątek to talia Armii.
Karty od Waleta do Króla to talia Generałów.

1 - Na początku gry tasujemy obie talie.
2 - Każdy gracz bierze po 3 karty z talii Generałów.
3 - Jeśli gracz ma dwie karty w tym samym kolorze, z talii Armii ciągnie 8 kart, jeśli ma trzy karty w tym samym kolorze - ciągnie 10 kart. W przeciwnym wypadku bierze tylko 5.
4 - Karty z generałami wystawia się na stół po czym wybiera się z pośród nich jednego Głównodowodzącego.
5 - Podczas tury gracz ciągnie jedną kartę z talii Armii, dokłada jedną Kartę Armii do któregokolwiek Generała, następnie atakuje (tylko Głównodowodzącym bohaterem i tylko Głównodowodzącego przeciwnika) bądź kończy turę.
6 - Dokładać można tylko po jednej karcie Armii na turę. Dokładać można do któregokolwiek Generała. Każdy Generał może mieć maksymalnie trzy karty armii.
7 - Jeśli gracz posiada Asa może go podczas swojej tury wymienić na dowolną kartę o tym samym kolorze z dowolnej talii (dotyczy to nawet kart z Cmentarza). As po tym zabiegu wędruje na Cmentarz.
8 - Raz na turę gracz może atakować. Atak kończy turę.
9 - Atakować można tylko Głównodowodzącym Generałem który posiada przynajmniej jedną dołączoną Armię. Atakować można tylko Głównodowdzącego Generała przeciwnika.
10 - Atakowany gracz, jeśli jego Głównodowodzący posiada choć jedną Armię, może Armię tą wykorzystać do obrony.
11 - Atakowany wybiera Armię Głównodowodzącego którą(którymi) będzie się bronić, atakujący Gracz wybiera zaś które Armie jego Głównodowodzącego będą atakować obrońców.
12 - Obrażenia zadane ponad HP armii ulatnia się.
13 - Głównodowodzący który nie ma się czym bronić traci HP wartości DMG atakującej Armii
14 - Generał który stracił całe HP ginie i udaje się na cmentarz. Gracz z nieboszczykiem na karku wybiera kolejnego generała który obejmie rolę głównodowodzącego.
15 - Wygrywa gracz który uśmiercił wszystkich generałów przeciwnika.

Mniej więcej tak to wygląda w kilku krokach. Przybliże może jeszcze sam wygląd walki.
Jak widać na screenie na samym początku postu każda figura (od waleta w zwyż) jest opisana dwoma współczynnikami - HP (Hit Point, czyli to ile nasz generał może przyjąć "na klatę") oraz "ATAK ZA", czyli ile armii potrzebuje nasz Głównodowodzący za zadanie 10 punktów obrażeń (dmg). Każdy z generałów jak widac posiada swój kolor. Warto zapamiętać - jeśli damy naszemu generałowi armię która nie jest w jego kolorze, traci ona połowę swej wartości (zaokrąglając w dół), a co się z tym wiąże, zadamy mniej obrażeń.

Dla rozjaśnienia przykład:


Obrazek

Nie przerażajcie się cyferkami. Zaraz wszystko wyjaśnię, a w grze i tak wszystko będzie liczyć za was komputr ;p Mamy tu taką sytuację. Czerwona Królowa atakuje Fioletowego Króla. Królowa ma pod kontrolą armię w swoim kolorze o wartości 8. Współczynnik ataku wielookiej wynosi "3", więc dzielimy. 8 / 3 = 2.6 a ponieważ zawsze zaokrąglamy w dół nasz obecny atak wynosi 2. Zadamy więc Głównodowodzącemu przeciwnika 20dmg.

Znaczy zadalibyśmy gdyby nie fakt, że przeciwnik zadeklarował chęć obrony. Pod władzę Króla przeciwnika została oddana niebieska armia o sile 10. Gdyby nie fakt, że jest to niebieska armia, nie dość, że nasz atak by się nie powiódł, to w nastepnej turze przeciwnik mógłby nam porządnie zmasakrować panienkę... A jednak armia Fioletowego Króla fioletowa nie jest i z 10 jednostek robi nam się automatycznie 5... Współczynnik ataku króla to 2, więc z ta armią może nam zadać 5 / 2 = 2.5. Zaokrąglamy w dół - 2. Czyli 20dmg. Dziwnym zbiegiem okoliczności jest to tyle samo ile zada nasza Królowa, a co się z tym wiążę, obie amie powybijają się nawzajem i obie schodzą na cmentarz.

Gdyby armia Króla była w jego kolorze zadał by nam 10/2 = 5, czyli 50dmg. Z taką obroną atak wielookiej nie miałby szans - cała jej armia została by zmieciona z powierzchni ziemi.

Gdyby jednak Król nie deklarował chęci obrony, zadalibyśmy mu 20dmg. Armia którą atakowaliśmy aż do naszej następnej tury nie może podejmować żadnej akcji (w tym nas bronić), władca nieumarłych mógłby w ten sposób łatwo się na nas zrewanżować...

Wiem, że nadal sporo rzeczy nadal zostaje dla was niezrozumiała. Nie szkodzi, zrozumiecie... Gdy już Cardefren wyjdzie na światło dzienne :D
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Cardefren

Post autor: Akwarelek »

Gdyby jednak Król nie deklarował chęci obrony, zadalibyśmy mu 20dmg. Armia którą atakowaliśmy aż do naszej następnej tury nie może podejmować żadnej akcji (w tym nas bronić), władca nieumarłych mógłby w ten sposób łatwo się na nas zrewanżować...
Racja. Nikt by nie chciał takiej sytuacji.

Co do gry; to będzie można zagrać singleplayer z AI i jakiś meczyk 1v1 na kompie i czy będzie gra przez net ? :D
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Cardefren

Post autor: Sobriquet Gaido »

AI z komputerem. Gorące Poślady (gra na jednym kompie) nie ma sensu, ponieważ widziałbyś karty przeciwnika a on twoje :) Gra sieciowa zdaje się jak najbardziej atrakcyjna, ale szczerze nawet nie wiem jak to ugryźć :D Pewnie w przyszłości, co jak co, ale obecnie gra bez multiplaya (szczególnie w takim gatunku!) to trochę jak jajka bez tego, no... Tego żółtego xD
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: Cardefren

Post autor: Akwarelek »

E tam, ja z bratem w Heroesy grałem tak, że drugi nie patrzył na kolejkę pierwszego :P Zresztą, nie znam gry do końca i nie wiem jak ważną rolę ma znanie kart przeciwnika (tak to mogę nazwać).
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Cardefren

Post autor: Sobriquet Gaido »

Widząc karty przeciwnika wiesz jakie ma armię w ręce i widzisz czy ma kolory do swoich Generałów. Co się z tym wiąże wiesz czy opłaca ci się atakować, czy nie, bo w następnej turze wyjdzie ci z takim królem z armiami łącznie na 130dmg...
Awatar użytkownika
Flaque
Posty: 400
Rejestracja: 28 paź 2007, 21:11
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Cardefren

Post autor: Flaque »

Królowa ma pod kontrolą armię w swoim kolorze o wartości 8. Współczynnik ataku wielookiej wynosi "3", więc dzielimy. 8 / 3 = 2.6
Im większy współczynnik ataku tym mniejszy dmg?
I tak w ogóle to w czym Ty to robisz ? D:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Cardefren

Post autor: Kalashnikov »

Zapowiada się ciekawie :)
Pytanie do przedstawionej sytuacji: Co jeśli armia królowej to 9, a nie 8? Wtedy dmg jaki zadaje to 30, czyli w tym momencie (jeżeli król decyduje się bronić swoją 10) niszczymy 10, a 9 pozostaje na stole? Innymi słowy - dmg jaki zadaje dana armia to jednocześnie jej hp, tak?

Gra na jednym kompie jak najbardziej! Wydaje mi się, że stworzenie takiego trybu rozgrywki, to znacznie mniej pracy niż AI, więc do roboty! Myślę, że kto będzie chciał zagrać z kumplem / bratem / babcią, ten dogada się, że nie patrzymy na monitor w czasie tury przeciwnika i tyle. A poza tym, oszukiwanie to zawsze jeden z najciekawszych elementów gry w karty :D

Data premiery?
ODPOWIEDZ