System Schock 2

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Postautor: Inq » 12 wrz 2008, 08:47

Deux Ex rozwala prawie każdą współczesną grę. Jedna z najlepszych historii i filmowy klimat. Szkoda, że dwójka nijak się ma do grywalności i klimatu.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 12 wrz 2008, 12:24

A Patch działa ?
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Postautor: Inq » 12 wrz 2008, 17:02

Ściągałem z tej strony wcześniej - wymagało później CD.\
Mógłbyś dać bezpośredni link... would you kindly?
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 17 wrz 2008, 17:32

Jest kłopot z SS2. Jestem w Hydroponics D i mam problem z odnalezieniem czwartej próbki antytoksyny, którą trzeba umieścić w Hydroponics D - systemie napowietrzania, aby w rezultacie oczyściło szyb windy, aby dało się spotkać na poziomie czwartym - Polito. Ktoś wie, gdzie leży ta czwarta tuba z antytoksyną ? Cięzko mi się widzi jeszcze raz przeszukiwać cały Deck 3. Jak do tej pory w każdym pojedynczym Hydroponics A-C leżała jedna tuba z antytoksyną, ale Hydroponics D tej zasady nie potwierdziło.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: odmęty internetu
Kontakt:

Re: System Schock 2

Postautor: ŻbiXs » 17 wrz 2008, 19:35

-Dwie antytoksyny są w pokoju badań biologicznych (biological survey room), w pobliżu pomieszczenia z ładowarką do sprzętu w sektorze C
-Jedna jest w pomieszczeniu obok składu z chemikaliami w sektorze B
-Kolejna jest w pokoju, do którego wejście jest w na lewo od windy w takim długim korytarzu w sektorze C
-Ostatnia jest w pokoiku tuż za drzwiami grodzi w sektorze A

:-)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 02 cze 2009, 23:50

Dzięki za pomoc. W zasadzie tą ostatnią była tuba obok replikatora na głównym pokładzie 3 i tak sobie krążyłem, a w zasadzie ostatnią miałem dosłownie pod nosem.

EDIT:

Chciałbym napomknąć, że do SS2 istnieje parę autorskich ulepszeń:

M. innymi patch na zwiększenie detali textur, patch wymieniający wiele modeli wrogów,
patch na wartość respawnu wrogów - można ją nawet podwoić co oczywiście zrobiłem :fire: albo w ogóle wyłączyć. Nowe ulepszone modele na Francuza, Pistolet, Pistolet Laserowy, faktycznie od starych szczególnie francuza bolały oczy, ulepszenie dźwiękowe czyli paka ulepszonych dźwięków. Po takim makeupie gra się niemal jak w nową gierkę Co do zmiany modeli przeciwników (patch Rebirth) rzecz względna czy mogą się okazać straszniejsze na pewno wyglądają lepiej. Oto garść screenów:

Przykładowy model po zastosowaniu Rebirtha:
Obrazek

Przykładowe ulepszenie tekstur po zastosowaniu Shtupa
Obrazek
Obrazek

Warto poszukać ulepszenia podstawowej broni czyli naszego klucza, bo nie wygląda za ciekawie już na początku. Przed ładowaniem wszystkich modów należy zainstalować program do obsługi modów. Każdy plik z łatką należy zmienić z rozszerzenia jakie ma np: .zip na .ss2mod i odpalać zainstalowanym SS2 MOD MANAGEREM...następniewybierając activate - na mody, które sobie życzymy po czym odpalając gierkę (ja to robię też mod managarem klikając na ikonę start). Dzięki tym ulepszeniom aż chce się grać od nowa w ten tytuł.

Daję rozpiskę jak się nazywają, żeby łatwiej było wam znaleźć:

Rebirth Beta 01 - Complemented version (Modele wrogów)
SHTUP beta 6 (textury)
DBF's sound upgrade v.3b (dźwięki)
ss2_spawn1
ss2_spawn2 (Oba pliki służą do zmieniania sposobu respawnowania wrogów w całej grze -
jak zaimportujemy to na początku pojawią się 4 sześciany należy wybrać jeden z nich jako opcję i prawym myszy zatwierdzić)
tacticool_laser_pistol_replacement
tacticool_pistol_replacement
tacticool_shotgun_replacement
tacticool_wrench_replacement
SS2 Mod Manager (to jest nasz menedżer do modów)

A jak ktoś chce by na bank dobrze działał mu zestaw nowych modeli musi:
zrobić nowy folder res w folderze gry i wrzucić tam wszystkie pliki z rozszerzeniem .crf z folderu gry.Otworzyć edytorem tekstu plik config wcześniej robiąc jego kopię (ctr+c, ctr+v).
Edytujemy linijkę, która wygląda mniej więcej tak:

resname_base c:\games\shock2\+d:\shock\
na coś takiego:
resname_base c:\games\shock2\RES+d:\shock\

Zapisujemy i gotowe. Polecam stronę:
http://www.strangebedfellows.de/
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: System Schock 2

Postautor: BeVoo » 03 cze 2009, 03:40

Deus Ex (...) nie bylo w nim odnawiajacych sie wrogow.

Nie do konca. Otoz byla przynajmniej jedna mapka (bodajze z Ton Hotel), gdzie w pewnych momentach (zaleznych od scenariusza) wrogowie ot tak sie pojawiali. Co prawda nie byl to nieskonczony respawn, ale jednak dalo sie wyczaic ich respawny. A jak wiadomo w znaaacznej wiekszosci gry czegos takiego _nie_ bylo. Projektanci wyraznie chcieli chyba dac do zrozumienia, ze w tym momencie gry nie powinno sie walczyc az tak bardzo z wrogami, tylko leciec jak najszybciej w wymagane miejsce. Niestety pomimo swej calkowitej miodnosci, nawet poziom 'realistyczny' trudnosci byl po prostu zbyt latwy (oczywiscie nie mowie tu o modach usprawniajacych AI wrogow czy modujacych wlasciwosci broni itp) i mozna ich bylo w sprytny sposob zalatwiac (bomby na rogach budynkow reagujace na ruch + zastawianie koszami przejsc + snajperka :P)

A dodajac tylko jeszcze swoje trzy grosze: potwierdzam, ze DeusEx jest jedna z najlepszych gier jakie kiedykolwiek powstaly (bo oczywiscie idelanego imho Fallouta nic niestety nie przebije). A tak apropos jeszcze: wiedzieliscie ze powstaje DX3? >:]
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 03 cze 2009, 12:50

Znam Deus EXa - System Schock2 bije Deus EXa na łopatki. Co z tego, że w Deus Exie jest sporo urozmaiceń i technicznych usprawnień - Cała gra to szereg liniowych mini-misji z możliwością wybrania sposobu dostania się w różne miejsca, ale i tak wszystko jest liniowe - rozwiązania są tu bardziej przygodowe niż logiczne - wystarczy pogadać tu i tam, albo kupić broń itp. W tym tytule nawet kamery są na siłę - niezniszczalne. To wszystko jest mało spójne i sprawia wrażenie z góry ustalonej przypadkowości wydarzeń - taka gra akcji z wątkiem przygodowym i nic więcej. W SS2 jest zupełnie inaczej, bo tam wszystko opiera się na naszej inteligencji nie na z góry ustalonych niespodziankach jak npcek, który oferuje nam za grosze pukawki czy kody do drzwi - tu musimy wymyślać wszystko sami - przeprowadzamy nawet eksperymenty chemiczne (musimy kombinować z pierwiastkami chemicznymi żeby uzyskać różne potrzebne materiały np: Poznać słabe punkty wroga) W SS2 psują się bronie musimy je naprawiać. Pukawki używają różnych rodzajów amunicji - jest jej naprawdę mało dlatego pracujemy głową praktycznie cały czas i do tego boimy się - Nie wiemy kiedy coś przyjdzie nas zabić praktycznie nigdzie nie jesteśmy bezpieczni - bo to nie my polujemy na wrogów, ale oni na nas. Każda cecha RPG którą podnosimy zmienia możliwości gry przed nami - dzięki tym cechom mamy wpływ na odkrycie niedostępnych inaczej lokacji, ułatwienie sposobu rozwiązania pewnych problemów, a nie tylko jako dodatek do walki. Każda drobna zmiana ma ogromny wpływ na całą grę - w Deus Exie praktycznie tego nie ma.Cały kompleks jest dostępny od razu nie ma podziału na misje wszystko co możemy odkryć zależy od naszych zdolności. Klimat jest lepszy bo wszystko trzyma się jednego wątku - raczej mocno s-f/horrorowego zatem nie dostajemy szeregu misji w różnych miejscach, ale walczymy o przetrwanie w jednej ogromnej przemyślanej co do cala lokacji więc możemy się utożsamić z bohaterem. Wszystko w System Shocku 2 jest idealnie spójne i klaustrofobiczne. Jest to gra genialna - Deus EX jest gierką bardzo dobrą, ale do System Shocka 2 brakuje temu tytułowi wiele - Deus EX daje tylko lekko przygodowe emocje i pokręconą fabułę, ale prawdziwy wycisk dla mózgu i nerwów to System Schock 2 w każdym calu.

Deus EX to taka lekka gra dla osób w każdym wieku ponieważ jest bardzo łatwa pod względem zagadek logicznych, oraz sposobu prowadzenia akcji - wszystko tu nas prowadzi za rączkę i dostajemy różne pukawki i zabawki, które nam wszystko ułatwiają - gra jest łatwa nawet na najtrudniejszym poziomie - z kolei w SS2 to my musimy wymyślać jak ruszać grę do przodu - nawet na mapie musimy podpisywać ważniejsze lokacje i urządzenia żeby kiedyś je wykorzystać - np: pomieszczenie chemiczne, centrum medyczne itd. według uznania prowadzimy strategię gry. SS2 jest wszystkim. Gwarantuje, że dzieciak nie wytrzyma paru godzin grania w ten tytuł po pierwsze ta gra jest za trudna (trudne logiczne sytuacje i walka) po drugie za straszna (wystarczy poczytać dzienniki na początek i zobaczyć kolesia, który się powiesił z nieznanej przyczyny - doświadczyć paru halucynacji [tych mocniejszych], zejść na dolny pokład tam już powoli zaczyna się robić piekło...i ciężko wytrzymać przy tym tytule - ze strachu - TA GRA JEST GENIALNA) Jeśli ktoś naprawdę chce główkować/przeżyć coś niesamowitego to radzę grać w SS2 jak chce się pobawić w Agenta przyszłości to niech odpala Deus Exa - zarówno dzieci lat 12 jak i stare konie będą się dobrze bawić przy Deus Exie wypróbowując kolejne zabawki, ale raczej ni o to przecież chodziło...
SS2 absolutnie 10/10 DeusEx 8/10
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: System Schock 2

Postautor: Enyafan » 26 cze 2009, 12:56

Zacząłem w to kiedyś grać. Fajnie się zaczynało.
Nie wiem co potem, bo wyłączyłem po chwili. Nie mam głowy do gier-horrorów. :mrgreen:
Chodzą słuchy po wsi, że jak ktoś nie grał w SS2, to nie wpuszczą go do nieba... nic, trzeba będzie się przemóc.
A jeśli chodzi o tę poprawioną grafikę... kurdę, screen ze zmutowaną babką mnie zniesmaczył. Nawet odrażające bestie muszą mieć twarz modelki i wielki biust?
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 321
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: System Schock 2

Postautor: Pantera » 26 cze 2009, 13:41

w ostatniej wersji tego graficznego moda zostawiono bodaj stary model i dano mu tylko teksture w lepszej rozdzielczosci.

nie mam czasu by wiecej powiedziec nt gry, (szczegolnie, ze jej nie przeszedlem), ale ostatnio wrocila na moj dysk i prawdopodonie w wakacje do niej wroce.

swoja droga, czy ten temat nie powienien byc w dziale z grami?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 26 cze 2009, 15:14

Powiem tak - gra jest tak straszna, że Silent Hill się przy niej po prostu chowa w szary kąt.
Większość ludzi doświadcza tak ogromnej dawki strachu PRZY tym tytule, że daje sobie spokój z grą już po kilku godzinach, a dalej jest jeszcze straszniej. Przeważnie granie w to wygląda wygląda tak - 20 minut gry, godzina przerwy na relaks.Gwarantuje, że gra może nie dać spać niektórym po nocach przez tą psychodeliczną fabułę przede wszystkim. Czy rozwiązanie daje ukojenie ? Tego nie mogę powiedzieć mimo, że tytuł przeszedłem już po raz drugi.

Co do modeli moim zdaniem lepiej podmienić modele broni i tekstury, modele przeciwników zostawić (przynajmniej zmutowane kobitki) W podstawowej wersji prezentują się straszniej.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: System Schock 2

Postautor: GameBoy » 14 lip 2009, 14:31

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że SS2 jest straszniejszy od Silent Hilla. W System Shocku nie doświadczyłem za dużo strachu, zresztą tam strach(jeśli już występuje) jest podobny do tego z Resident Evil, boimy się braku amunicji i tego co wyskoczy zza rogu(a że nieraz coś wyskakuje zza każdego rogu przez 2 minuty, bo włączyliśmy alarm skutecznie zabija strach i klimat).

Silent Hill to "wycieczka" po czyśćcu udekorowanym zardzewiałą (zakrwawioną?) siatką, pod którą widać tylko ciemność, zapełniony różnymi przedmiotami, gdzie prawie każdy jest uzasadniony naszymi lub cudzymi lękami. Dodatkowo słyszymy w radiu trzaski, które zapowiadają (lub gorzej: tylko nas zwodzą) maszkary rodem z koszmarnych snów, z tych których nie pamiętamy po przebudzeniu, ale czujemy je nadal podświadomie w swoim umyśle. Wszystkie momenty pozornej normalności dają tylko nadzieję, że koszmar się skończy, ale on trwa do końca, do śmierci, fizycznej lub duchowej.

No i Silent Hill ma jeszcze jedną olbrzymią zaletę - soundtrack, który jest przegenialny i miażdży. Już słuchanie w nocy ambientowych kawałków z "jedynki" ryje psyche, a muzyka z "dwójki" wprowadza w melancholijny nastrój. Tego bardzo mi brakowało w SS2.

Odpowiedzi bez kontynuacji wątku RE/SH, please.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: System Schock 2

Postautor: X-Tech » 04 sie 2014, 15:53

Jak ktoś chce na nowo przeżyć SS2 to trochę ciekawych info ode mnie. Ukończyłem SS2 3 razy i nawet na modach jeszcze bardziej zwiększających trudność nie mogłem się już dobrze wkręcić znając dobrze kolejne sytuacje/miejsca byłem lekko znudzony, ale odnalazłem więcej możliwości:

Dodatek Ponterbee Station:
https://www.systemshock.org/index.php?topic=84.0
Fanowski dodatek, który przenosi nas do lokacji, które są zbudowane z elementów z ss2. Gra jest jak SS2 do kwadratu. Bazowe lokacje są zrobione z tych samych tekstur jednak zostały o wiele bardziej rozbudowane i powiększone. Jest spoko, ale nie ma minimapy.

UNNPolaris V2
Akcja dzieje się na mroźnej planecie. Dodatek krótki, ale całkiem spoko. Dość survivalowy.

https://www.systemshock.org/index.php?topic=578.0
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Gry/Emulacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości