System Schock 2

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

System Schock 2

Post autor: X-Tech »

Zna ktoś tę grę ? Co o niej sądzicie jako fani RPG ? Osobiście lubię RPG i Horrory. Gra łączy oba gatunki, ale jest coś co sprawia, że jest inna niż wszystkie dzieje się w przyszłości i gramy w nią z widoku z pierwszej osoby - FPP. Jak dla mnie gra jest niesamowicie dziwna. Wymaga inteligentnego myślenia, ale jak rambo też można próbować przejść. Chodzimy po statku i walczymy z różnymi hybrydami i "królikami" doświadczalnymi. Każdy przedmiot da się tutaj ulepszać. Bronie się zacinają i psują. Używamy magii PSI i uczymy się nowych technik jak wytrzymałość, leczenie, puszczanie energy-balli, różnych skilli wpływających na otoczenie i przedmioty, czy nawet palenia wrogów. Kupujemy nowy sprzęt bądź znajdujemy - ekwipunek jest ograniczony. Możemy się również włamywać do niektórych pokoi i hakować systemy kamer. Fabułę poznajemy z video-wiadomości pozostawionych przez załogę. Zwiększamy też swoje cechy dowolnie. Jak dla mnie ta gra jest niesamowita. Jako ciekawostkę dodam, że wiele utworów z tej gry użyto w makerowych horrorach - nie ma co się oszukiwać muzyka w tej grze jest po prostu zarąbista. Co jeszcze mogę dodać ? Dostajemy w pewnym momencie konsolkę do gier i kolejne kardridże do niej znajdujemy w innych obszarach statku, a niektóre gierki są [naprawdę przednie - jest nawet jeden RPG. Gra jest do pobrania za darmo, ale prawdopodobnie bez filmików (zajmują 100MB sama gra jest z 1999 więc o sprzęt mimo wszystko nie trzeba się martwić. W necie są patche na modele i na tekstury po nich gra wygląda naprawdę bardzo dobrze. Ostatnio wyszedł Bio-Schock, który miał być jej duchowym następcą, ale okazał się o wiele gorszy jak widać sama grafika nie wystarczy) Graliście ? Jeśli nie polecam od razu zainstalować patche i polską wersję - to ważniejsze, aby poczuć ten klimat i poznać technikę statku Von Braun jak i samą fabułę. Spolszczenie to kinówka - świetny ma klimat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przykład modela po patchu:
Obrazek
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: System Schock 2

Post autor: ŻbiXs »

Po 1: Gierka nazywa się "System Shock 2." :-P
Po 2: Jest to, jak na razie, najlepszy 3D RPG/Horror w jakiego kiedykolwiek można pyknąć. :-)
Wkurzający jest tylko motyw pojawiania się znikąd przeciwników i ostatni boss, którego bez amunicji po prostu nie da się pokonać. :-(
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Post autor: Inq »

Jest to, jak na razie, najlepszy 3D RPG/Horror w jakiego kiedykolwiek można pyknąć.
Podpisuję się obiema ręcami :D
Wkurzający jest tylko motyw pojawiania się znikąd przeciwników i ostatni boss, którego bez amunicji po prostu nie da się pokonać.
Da się. Ja rozwaliłem samą kyrokinezą i pyrokinezą (czy jak to się zwało). W ogóle psionik to najlepsza klasa :D

Dobrze, że ktoś ten temat założył. Ściągnałem sobie SS2 na nowego kompa (Windows XP, tak jak na poprzednim). Nie da się grać, bo wywala do windowsa po rozpoczęciu nowej gry. Co można z tym zrobić? Próbowałem różnych patchy, ale to nie pomaga.

Próbowałem trochę modów robić do SS wcześniej z klimatach 2 WŚ (po zagraniu w Bioshocka).
Screeny:
Adolf
Mrok
Rzućta okiem na sufit
Filozoficzna sentancja
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: System Schock 2

Post autor: Mertruve »

OD POCZĄTKU MÓWIŁEM, ŻE X-TECH JEST NIEMCEM XDDD
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Post autor: Inq »

X- Tech, gib mir Linken fur dieses Patchen, bitte. :D
Daj linka do paczy, bo się przydadzą mi.

A nowe modele ostro dają dupy.
Orginalne dużo lepsze.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: System Schock 2

Post autor: X-Tech »

Błędy masz może od procesora ? Jeśli masz dwurdzeniowy to powinieneś poszukać patcha na procki dwurdzeniowe, bo chyba w tym problem (o ile taki jest). Tu masz wszystkie łatki:

XP fix
Tekstury
Modele
http://www.moddb.com/games/system-shock-2/mods

Ja grałem klasą żołnierza, ale psujące się bronie mnie wkurzały (nie powiem, było ogólnie najstraszniej i najtrudniej) W sumie warto dla samego strachu pracować nad tą klasą. Nie udało mi się jednak za długo pociągnąć szczerze to było za bardzo strasznie i trudno. Zaczynam od nowa klasą magika. Klasy broni energetycznych nie wypróbowałem jeszcze, ale wydaje się dość silna. Co do nowych modeli - Muszę je wypróbować na własnej skórze. Warto grać ze spolszczeniem. Jak ktoś chce linki do spolszczonej wersji z filmami i działającej na 100% na XP to piszcie do mnie na PW. Inq - Hitler-Shock ?

Tu dla wszystkich link do pełnej gry, ale bez filmików. Też działa na XP.
http://www.cda.pl/gry/systemshock2.php
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Post autor: Inq »

Aaa dzięki X-Tech! Właśnie taki procek mam! Albo i nawet cztero! (Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHZ - robi wrażenie, co :lol:)

Ta, Hitler Schock :D
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: System Schock 2

Post autor: X-Tech »

Zbixie ten motyw z przeciwnikami wyskakującymi po wywołaniu alarmu jest naprawdę świetny. Wiem, że w początkowych wersjach gry tego nie było, ale gracze się tego domagali i wg. mnie jest o wiele straszniej. Nigdy nie wiadomo kiedy ktoś do nas przyjdzie znienacka, a kiedy włącza się alarm jest, więcej zabawy i można sobie nabijać nanites. Szkoda trochę, że wszystko jest drogie, ale późniejszy motyw z hakowaniem sklepów tę wadę kuruje. Gdyby wszystkich przeciwników wytłukło, by się za pierwszym razem gra nie była, by tak straszna. Wg. mnie dziwny jest motyw, ale naprawdę fajnie zrobiony, że przeciwnicy pojawiają się z miejsc, których nie widzimy i ciągle mamy podejrzenia, że skądś przyłążą jednak tak do końca nie wiadomo tylko skąd - naprawdę to jest dziwaczne, ale dość udane rozwiązanie.
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: System Schock 2

Post autor: ŻbiXs »

Chociaż mogli to wykonać z troszkę mniejszą częstotliwością (Ja się czaję na laser turreta, a tu od tyłu "welcome, how can I *bzzztrazl*" i KABOOM) :lol:

Ale naj,naj,naj,najlepszą rzeczą, jaką zrobili, to... Gamepig!!! :shock: Dosłownie nie mogłem uwieżyć, że można coś takiego zaimplementować w RPG/Horrorze i do tego, że granie w te minigierki może być tak cholendarnie wciągające. :-D
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: System Schock 2

Post autor: Mertruve »

Zbixie ten motyw z przeciwnikami wyskakującymi po wywołaniu alarmu jest naprawdę świetny. Wiem, że w początkowych wersjach gry tego nie było, ale gracze się tego domagali i wg. mnie jest o wiele straszniej. Nigdy nie wiadomo kiedy ktoś do nas przyjdzie znienacka, a kiedy włącza się alarm jest, więcej zabawy i można sobie nabijać nanites.
Totalny bezsens, już w to nie zagram ;O Prawie jak spawnowanie Niemców (przysięgam, że jeden miał Pvt. X-Tech przy celowniku!) w Call of Duty.
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: System Schock 2

Post autor: Inq »

Proszę, zarzuć ktoś tymi linkami z patchami do nowoczesnych procesorów...
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: System Schock 2

Post autor: DE »

Mertruve pisze:
Zbixie ten motyw z przeciwnikami wyskakującymi po wywołaniu alarmu jest naprawdę świetny. Wiem, że w początkowych wersjach gry tego nie było, ale gracze się tego domagali i wg. mnie jest o wiele straszniej. Nigdy nie wiadomo kiedy ktoś do nas przyjdzie znienacka, a kiedy włącza się alarm jest, więcej zabawy i można sobie nabijać nanites.
Totalny bezsens, już w to nie zagram ;O Prawie jak spawnowanie Niemców (przysięgam, że jeden miał Pvt. X-Tech przy celowniku!) w Call of Duty.
Ten motyw jak dla mnie zabil te gre.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: System Schock 2

Post autor: X-Tech »

Podchodzę z kluczem i rozwalam kamerki przy okazji zarabiam Nanites, albo się wychylam i strzelam z kriokinezy. Moim zdaniem raczej nie zawsze warto rozwalać wszystkie kamery, bo są dobrym sposobem na zarobek. Respawn można wyłączyć. P.S. tę grę trzeba najpierw zrozumieć to nie Half-Life, w którym wystarczy kombinowanie z zagadkami logicznymi i wszystko jest wyłożone dosłownie jak na talerzu. Trzeba czytać zapiski i odsłuchiwać nagrania, aby gierkę sobie przybliżyć. Ktoś się domyśla dlaczego "potwory" się respawnują ?

Tu jest stronka, na której ludzie mieli kłopoty z uruchomieniem gry - Dla cierpliwych:
http://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=6281733&N=1
Na tym forum jest temat o łatkach:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=69958

Tutaj jest lek na procesory dwurdzeniowe. Jednym z nich jest wyłączenie jednego rdzenia w trakcie gry, a drugi to patch: http://timeslip.chorrol.com/ddfix.html
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: System Schock 2

Post autor: ŻbiXs »

X-Tech pisze: Ktoś się domyśla dlaczego "potwory" się respawnują ?
Akurat ten motyw najbardziej mnie rozwalił. Zbuntowane AI "Xerxes" zaczyna szastać na lewo i prawo energią, by transportować po całym statku wytwory "Większości" (ang."The many" czy jakoś tak) i przeciążony sprzęt elektroniczny (czyt. bombowe droidy). :-P Podziwiam generatory zasilające Von Brauna. :lol:
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: System Schock 2

Post autor: DE »

Deus Ex jest nie mniej rozbudowany pod wzgledem nasycenia elementami RPG, a interakcja bije SS2 na glowe, a mimo to nie bylo w nim odnawiajacych sie wrogow.

Grywalnosc przede wszystkim. Fabularnie to ja sobie moge wytlumaczyc nawet latajace gurusy.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
ODPOWIEDZ