Skrypt #5 - Zręcznościówka

Potyczki ze skryptami. Edycja #6 zakończona.
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Pantera »

ej, a czy zasada graficzna moze nie tyczyc sie takich plikow Title, GameOver, ew. System i tego typu bzdurki, ktore nijak na gameplay nie wplywaja?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Kalashnikov »

Jazzwhisky pisze:AKTUALIZACJA

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe zgłoszenia, pierwotnie miały one zostać zamknięte jutro, aktualnie jednak proponuję ich zawieszenie - tzn. tak jak w przypadku poprzedniej edycji TACO - pracę nadesłać może każdy użytkownik forum (via PM proszę), bez wcześniejszego zgłaszania udziału w tej edycji konkursu. Czas przyjmowania prac zostaje przesunięty jednocześnie o tydzień, do dnia 25 kwietnia włącznie.

Przy okazji - obiecywałem news, ale będzie musiał on poczekać - przez kilka dni strona nie będzie aktualizowana.
Co mam zrobić, jeżeli nie mam PM?
Pantera pisze:ej, a czy zasada graficzna moze nie tyczyc sie takich plikow Title, GameOver, ew. System i tego typu bzdurki, ktore nijak na gameplay nie wplywaja?
Wydaje mi się, że nie ma tutaj wyjątków. To czy wpływa to na gameplay, czy nie, nie jest istotne. Po prostu próbujemy uniknąć sytuacji, gdzie ludzie głosują na to jak gra wygląda, zamiast na pomysł i wykonanie techniczne.
Awatar użytkownika
Gamer2002

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 3)
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Gamer2002 »

ja powtórzę pytanie zadane wcześniej
A dzielić spriteset'y na pojedyncze sprite'y...?
Czyli czy mogę wyciąć z pliku battle pojedyncze sprity i użyć ich jako picture?

EDIT:
maksymalny poziom ich edycji to oddzielanie/składanie pojedyńczych sprite'ów
Czyli uznaję, że tak.
Obrazek
Klikasz przycisk 'cytuj' przy złym poście. Prawidłowy jest POD postem, nie nad nim!
Rada roku: Jak cytować by nie brało złych nazw nicków na forum.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: kvachu »

OMG! jakie pytania! Co wy ułomni jesteście? Przecież napisał Jazz, że grafiki do któregoś tam dnia, a w jakiej formie to już raczej twoja sprawa. Czy zrobicie z tego picture czy chary to już wasza sprawa. Poza tym pamiętajcie, że to konkurs na skrypt, a nie na kompletną grę...
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Jazzwhisky »

Ok, myślę, że powoli możemy wracać do spraw bardziej luźnych, przyziemnych i wesołych. Jeśli chodzi o TACO - najpierw najważniejsze - do momentu zawieszenia zapisów mieliśmy jedno zgłoszenie z ew. wykorzystaniem RMXP/VX; nie wiem co później ale żadne głosy do mnie nie doszły - zatem jeśli nikt nie zaczął już pracy nad projektem w tych wersjach RM (gdyby było inaczej - proszę o zgłoszenie!), nie widzę sensu mieszać, gdyby ktoś miał wątpliwości - z braku chętnych do zabawy - dalej skupiamy się wyłącznie na RM 2000/2003.

Druga informacja - jeśli wykorzystujecie całkowicie niezmienione RTP z RM2k/2k3 możecie nie dodawać tak użytych plików do archiwum, nie będą one także liczyć się jeśli chodzi o dozwolony rozmiar projektu!

Na koniec - news na temat TACO (i nie tylko) powinien pojawić się na TA jutro, przypominam, że prace możecie nadsyłać do 25 kwietnia (niedziela) włącznie. Pamiętajcie, że konkurs jest organizowany wyłącznie dla Was i opiera się na zabawie oraz chęci do współzawodnictwa - w TACO może wziąć udział każdy użytkownik forum, jest już z kim konkurować, jest jeszcze sporo czasu - zatem zapraszam niezdecydowanych do udziału!

Na koniec tradycyjnie mały bonus - pytało mnie o to w różnym czasie już kilka osób - jest okazja, zatem jeśli w konkursie weźmie udział co najmniej 6 prac, na TA znajdzie się (czasowo) komplet wszystkich grafik z działu Zasoby w jednej paczce rar. ;)

AKTUALIZACJA (08:12, 25.04.2010)
Dotychczas otrzymałem jedynie dwie prace, dlatego zgodnie z naszym standardem - jednorazowo termin nadsyłania skryptów zostaje przedłużony do JUTRA, tj. do 26.04.2010 włącznie. Przedstawienie prac na forum odbędzie się dnia następnego, we wtorek, w godzinach porannych. Podobnie z newsem na temat konkursu - ostatecznie pojawi się na stronie już po zamknięciu okresu zgłoszeń.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Jazzwhisky »

Ok, piąte TACO wchodzi w fazę głosowania - ostatecznie otrzymałem 5 prac, moja ingerencja była minimalna - komplet zgłoszeń w jednej paczce .7z do ściągnięcia poniżej:

http://www.box.net/shared/7d358e7trv

W skład paczki wchodzą:

Asteroid Flight
Bitwa Kolorów
Jaja Pingwina
KoSmos
TACO5Projekt (Ta $%#@! Skrzynia)
(autorska wersja nie wymagająca RM2000 -> tutaj!)

Zasady oddawania głosów:
- głos oddajemy poprzez post z opinią w tym temacie
- każdy głosujący wybiera jeden spośród zaprezentowanych skryptów, oceniamy wg własnych kryteriów, acz pamietając o narzuconych warunkach konkursu
- prawo głosu mają wszyscy użytkownicy forum, którzy do dnia 25.04.2010 (niedziela) włącznie mieli na swoim koncie co najmniej jeden post w kategorii RPG Maker
- głosowanie potrwa do dnia 30.04.2010 (piątek) włącznie, oficjalne wyniki zostaną ogłoszone dnia następnego
- zwycięzcą zostaje autor pracy z najwyższą liczbą głosów, w przypadku wyników remisowych zostanie przeprowadzona dogrywka!
- oczywiście głosujemy fair, nie ujawniamy autorów skryptów, nie głosujemy na swoje prace itp.

Gdybym o czyś zapomniał proszę mnie napominać, gdyby ktoś miał jakieś ew. wątpliwości natury technicznej (np. naruszenie zasad przez którąś z prac) a nie ma pewności/nie chce robić szumu, można kontaktować się ze mną w tej sprawie via PM.

P.S. News na stronie jeszcze odrobinę się przeciągnie - myślę, że najodpowiedniejszym momentem będzie jutrzejszy poranek.

AKTUALIZACJA
Ponieważ już zdecydowanie za późno na poprawki, autor pracy TACO5Projekt (Ta $%#@! Skrzynia) poprosił mnie o zamieszczenie informacji:
- na pozycji 0,0 (lewy górny róg) mapy znajduje się event z pozostałością po testach, w zakładkach 1, 4 oraz 7 na samym dole listy komend poniższa linia kwalifikuje się do usunięcia! -> Obrazek
Przy okazji, zdaje się, że odchudzając projekty popełniłem błąd zapominając o tych (nielicznych?), którzy nie mają RM2000 - przepraszam, wersja skryptu dla pozbawionych tej wersji Makera tu (i wyżej przy liście) -> http://www.box.net/shared/8ml15rlz74, gdyby ktoś miał wątpliwości - zmiana oddanego głosu aż do końca trwania konkursu JEST MOŻLIWA.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: ŻbiXs »

Ściągnąłem, obadałem, i oddaję swój głos na projekt Bitwa kolorów. :-D
+ brak zauważalnych zgrzytów w rozgrywce
+ wybór koloru, którym chcemy sterować
+ bonusy!
+ statystyki podsumowywujące
- z lekka wysoki poziom trudności
- mało czytelne graficznie efekty działania bonusów
- zbyt krótkie działanie jednego z przydatniejszych
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 12:08 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 957
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Powczan »

Ta, ja tak samo ;D

Nie zagrałem tylko w TACO5Projekt, bo nie mam rpg makera 2k wgranego. Jeszcze całkiem fajny pomysł ten KoSmos i wykonanie, chociaż troche nie tego, gdyż padamy po jednym strzale. Niby realistyczne, ale coś to nie pasuje...... Skoro Kosmos odpada to zostaje tylko oddać mój głos na bitwę kolorów. :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: X-Tech »

Kosmos. Niestety to jest największy minus - Wątek fabularny w ogóle nie pasuje do tej gry mimo, że jest śmieszny ponieważ ją spowalnia.
Sama gra tak prosta, że aż grywalna, ale pierwsza wada wyklucza ten tytuł na mojej liście.

Jaja Pingiwna - Jako minigra w rpg to strawna tak ogólnie to mi się średnio chciało grać - za mało motywacji + lagi kiedy spadały jajka.

Asteroid Flight - Za duże lagi. No u mnie lagi są tak gigantyczne, że nie da się praktycznie grać. Wykluczam w ten sposób tę grę, przez lagi.

Taco Projekt - No widać tu rozwinęła się fabuła, ale spowolniła ona całkowicie akcję i sprowadziła się do gadania o zamkniętej skrzynce. Zbyt się wszystko wydłużało. Plusy to końcowy bonus, ale co on mi dał ? Wyłączyłem, bo pomimo wyłączenia opcji fabuły scenki i tak leciały, ale bez napisów.

Bitwa kolorów daje radochę ja głosuje na bitwę pomimo malutkich lagów. Są jakieś zbierałki, dopalacze, liczniki punktów czyli wszystko co w zręcznościówce mile widziane i przede wszystkim miło się w to gra i jest to grywalne.

Ogólnie to jednak jest nie ma co ukrywać wg. mnie dość słabo, ale to prawdopodobnie wina mojego pca XD Cieszę się, że przynajmniej jedna gra jest naprawdę grywalna choć muszę przyznać szczerze, że bardzo podoba mi się jeszcze Kosmos. Może jednak zmienię zdanie kto wie ? XD
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Secretman »

Swój głos oddaję na Bitwę kolorów.
Ciekawy pomysł na zręcznościówkę. Duża grywalność, bonusy. Gra jest na tyle prosta, że nawet lenie nieczytające tutoriali sobie poradzą.
Drugim tytułem, który "daje radę" jest Asteroid Flight, ale brakowało mi dynamiki (powolny celownik), poza tym ciężko 'złapać' te Boxy.
Co do pozostałych prac - przeciętne. Mało grywalne z powodu lagów, dużą ilość tekstu....
nickexile
Posty: 58
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:23

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: nickexile »

Głosuję na Bitwę Kolorów, bo jest oryginalna i grywalna :P

TACO5PROJEKT nie miał zbyt ciekawych minigierek, a ciągłe rozmowy były nuuuudneee.
Kosmos całkiem grywalny w sumie, w Jajach Pingwina lag niesamowity, a Asteroid Flight ogólnie mi się nie podobał :P
Fight fire with fire.

Fight gayness with... oł szit
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: X-Tech »

Zagrałem we wszystko jeszcze raz, aby się upewnić !

Ja bym dał plusa za te elementy szaleństwa, ale to jeśli były by inne reguły grze Taco Projekt.
W konkursie na najbardziej szaloną grę gra znalazła by się na 1 miejscu. Jeszcze można by podejrzewać autora o nadużywanie środków odurzających. XD

Jeśli regułą był by śmieszny dialog z wyrazistymi postaciami to dał bym głos grze Kosmos.
Wracając jednak do samej gry przecież to jest świetnie grywalne ! Widzę, że są poziomy tzw. waves i pojawiają się trudniejsi szybsi przeciwnicy - zabrakło tylko żyć za punkty, oraz w ogóle żyć + ta scenka po co ona - ona wszystko zepsuła, bo spowolniła grywalność - i ileż to razy można ją oglądać, żeby dojść dalej. Nie nie nie. Ta gra mogła wygrać ! Jak można było zepsuć tak GENIALNY POMYSŁ ! Nie. Wyrywam sobie włosy z głowy, że ten niemal genialny shmupik nie wygra, ale wina tu jest autora, że go zepsuł sam z własnej woli ! Wstydź się człowieku, bo mogłeś wygrać, ale zepsułeś tę grę ! :(

Na koniec postanowiłem jeszcze dokładniej przyjrzeć się grze Jaja Pingiwna. Niestety te jajka powodują takie lagi, że trudno się ustawić dokładnie pod nimi i je łapać. Te lagi są okropne.
Niegrywalne w ogóle niestety na moim komputerze. Lepiej by wypadły te jajka na charactersetach może wtedy nie miał byś takich lagów. Mimo wszystko zamysł prosty i fajny, ale wykonanie stracone, a po za tym i tak co najwyżej średnio :P

Jeśli miał bym dać plusa za nietypowe wykorzystanie jednego ekranu o rozmiarze 20x15 i możliwość rozglądania się, aż po za ten obszar mimo, że tak naprawdę jest tylko taką małą mapą dał bym wielkiego plusa Asteroid Flight i wielka szkoda, że ja mam zbyt słaby procesor wydaje mi się, że gra jest naprawdę kozacka ! (Wyliczyłem, że mam niestety tylko 3 fps - w ciągu sekundy mam trzy małe skoki obrazu i tak mi chodzi cała gra) Po ekranie hulają asteroidy zbliżają się do ekranu mamy pasek życia. Skryptowo dzieje się tam wiele. Zbieramy skrzynki ok, ale to jest prawie 3-d obraz ma głębie i gra ma klimat muzyka jest ok wszystko jest spójne i do siebie pasuje. Zaraz czyżby ta gra była jak na razie najbardziej niedocenioną grą ? Najwyraźniej tak jest, ale to pokazuje, że jeśli ktoś chce dać rozrywkę nie potrzebuje nie wiadomo jak świetnych graficzno-technicznych rozwiązań wystarczą świetne pomysły i urozmaicenia rozgrywki !? TAK ! YES ! To jest prawda. Na to wygląda. Wielki plus za klimat w Asteroid, ale jednak zostanę przy swoim dającą radość grą szybką i grywalną jest BITWA KOLORÓW ! Król i gram już w to po raz piąty, a jeszcze mi się nie znudziło. Podobnie świetnie gra mi się w kosmos, ale ta scenka i brak żyć wszystko psują wrrr. Ogólnie dialogi i lagi zepsuły wasze gry. Taka prawda.
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: NIZIOŁ »

BITFA KOLORóFFFF!!! :D
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Preki »

OK, więc.

Asteroid Fight - pomysł dobry, ale jakoś celownik się porusza przymulasto.
Bitwa Kolorów - GENIALNE!!! Na ten skrypt oddaję głos!
Jaja Pingwina - pomysł dobry, ale lagi nie tylko u X-Techa, ale nawet i na mojej rakiecie. Swoją drogą jestem ciekaw kto to robił ;p
KoSmos - no! Shmup w RM! Niestety, autor nie pomyślał o życiach, a wjechanie na linię strzału wroga to natychmiastowy "game over", nie da się praktycznie uniknąć pocisku.
TACO 5 Projekt - rajcowności w mechanice tu nie znalazłem, po prostu napierdzielamy w przyciski jak popadnie i tyle. Sporą zaletą tej gierki jednak jest absurdalny humor (szczególnie fajna jest ta gadająca skrzynia pod koniec ;p).

No i to takie podsumowanie, o!
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka

Post autor: Kalashnikov »

Asteroid Fight - świetny pomysł (pseudo 3D =D ) i prawie bezbłędne wykonanie, ale muszę przyznać Prekiemu rację - poruszanie się celownika jest zbyt powolne, a asteroidy zbyt szybkie i wielkiej ilości. Rezultat jest taki, że gra nie sprawia frajdy, tylko irytuje tym, że technicznie niemożliwe jest nadążenie za atakami.

Bitwa Kolorów - genielnie prosty pomysł, świetne wykonanie. Dwa problemy: zdecydowanie za łatwa i nie daje nam szansy odkrywania nowych bonusów/przeciwników/leveli.
Te dwie wady pojawiły się tu jednak jedynie dlatego, że gra naprawdę sprawia frajdę i chce się jeszcze.
Ktokolwiek ją wykonał, dodaj Pan jakies bonusy, poziomy itp. i wydawaj jako pełniaka. GF 2010 gwarantowany.

Jaja Pingwina - paskudny lag w momencie upuszczenia jaja nie pozwolił mi pograć dłużej niż munutę, przykro mi.

KoSmos - przyjemne, poprawne wykonanie, ale jedno życie i brak możliwości ominięcia intra nieco męczą.

TACO 5 Projekt - ktoś miał pomysł i dużo chęci, ale wyszło z tego 10 minut walenia w strzałki i spację a na koniec banalna gra w siatkę, przeplatane absurdalnymi dialogami, które w większości mnie średnio śmieszyły. Doceniam jednak włożony wysiłek, bo "fabularnie" było tu najbardziej bogato, dwie minigierki też jednak wymagały umiejętności.


Ostatecznie głosuję na Bitwę Kolorów, która minimalnie wyprzedziła Asteroid Fight.

Muszę się jednak zgodzić - ta edycja wypadła słabiej niż ostatnia.
Zablokowany