Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Potyczki ze skryptami. Edycja #6 zakończona.
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Motoki »

Ucieczka z nawiedzonego domu
Gra w którą zagrałbym jeszcze raz... mimo faktu, że znam jej przebieg. Wszytko ładnie poukładane (z małymi wyjątkami) oraz podoba mi się pocięta oprawa graficzna.
I coming up only to show you wrong ...
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: ŻbiXs »

Dawać dawać ludziska, już niewiele ponad 12 godzin zostało!!! :-o
Kameralność to duże NIE NIE dla konkursu na GRMA! 8)

No i czas na trochę spostrzeżeń z mojej strony (ala prawie X-Tech stajl):

Antyquark Reedemer - strasznie prostawe plansze, chyba z jedna czy dwie wymogły trochę więcej wysiłku, ale z tą kupą żyć z poprzednich poziomów ostatecznie całość okazała się pryszczem. Dodatkowo specjalnie musiałem grzebać w projekcie by zobaczyć jeden z przerywników (...których było trochę sporo i były długawe. Co ty człowieku, kolejną część Kirby'ego robiłeś?), no i coś widzę później nie wyszło z nagłym znikaniem muzyczki przy ew. zgonie i kolejnością defienia się tych latających po minięciu czasu półwidzialnych wrogów. Fajnie, fajnie, ale mogło być lepiej. :roll:

Gacek - życie pozagrobowe to chyba niemiłe każdemu kto zabierze się za zbieranie monet w nawiedzonych posiadłościach. Brak muzyki jakoś tak z początku tyka, ale szczęśliwie obecne są dźwięki, więc zgodnie z regułą ponurych opustoszałych domostw coś takiego przejdzie. Tym co jednak bardzo przybiło gwóźdź do trumny to błyskawiczna odmiana z nietoperza bez ostrzeżenia prosto na wrogu, zbyt mała ilość żyć na zwiedzanie wypełnionych po brzegi nietoperzami na niższych kondygnacjach sal, no i to całe resetowanie planszy przy zgonie. Rozumiem, że kubki kawy (po jedną definitywnie trzeba skoczyć przed grą) lubią nie odstawać pod kątem ilości map przy nienadążeniu z wymyśleniem pozostałych poziomów przez okres 2 tygodni, ale dla każdego życia z osobna robić specjalnie mapę... naprawdę? No i trochę ciężko określić mi ten typ gry pac-manówką, ale ma wszystkie konieczne elementy, więc jest dobrze. :-P

Rhomik: Last Fantasy - no tego żem się nie spodziewał. Rhomik w Rhomikowym konkursie, heh. Ciekawe tylko, że plemię rhomików robiło wszystko by przez dłuższy czas nie puścić na wielkie boje ze "złymi od magii chaosu uwolnionej z dużego kryształu" wieśniakami o lewitujące po całych wioskach kryształki (to np. dwa miały umówioną audiencję z królem i albo wpychały się przede mnie, albo blokowały wyjście z kolejki; to z kolei inne dwa postanowiły pobawić się w berka przy wyjściu z polany; chyba wiedziały co czeka grającego). Po tym co się przewalczy o kryształki dochodzi się do wniosku, że następnym razem lepiej skompletować bohaterską drużynę podróżników zamiast wysyłać bezbronnego rhomika, bo przeciwnicy strategicznie kleszczący się przy pojedynczych kryształach byli interesującym motywem do wymanewrowania z małych przejść pośród innych podążających za bohaterem bądź losowo postaciach. Miło, że na każdą plansze były osobne 3 życia, ale czasem nawet to było za mało na chęć kontynuowania boju w tym równoległym wymiarze FF. No i kurcze, to miało być odrodzenie, a nie coś ostatniego, heh. :-)

Slimuś - 4-stadiowy pleśniak zżerający rozpiżdżone po całym świecie jedzenie i ew. lubiące galaretkę psy. Miła atmosfera, kolorowo, sklepik z ciekawymi towarami. Ale... strasznie nużące to wszystko. Rozumiem ideę pac-manówki, ale plansze są bardziej wypchane jedzeniem niż piwniczna spiżarnia mojej babki, przez co zbieranie wszystkiego co do sztuki jest bardzo monotonne na dłuższą metę. No i nie wiem też czemu, ale to był najczęściej tnący się projekt (przy wyłączeniu wszystkich programów) spośród wszystkich tu obecnych. W sumie najbardziej zabrakło tutaj różnorodności przeciwników i ciut łatwiejszego pierwszego etapu (bez odpowiednich szalonych manewrów można zapomnieć o wypełnieniu paska krótkotrwałej zagłady i utrzymaniu wszystkich 3 żyć). A, no i respekt dla Slimusia za przechodzenie tylko po pasach. :wink:

Ucieczka z nawiedzonego domu - klecenie kładek, sprzątanie zapuszczonej chałupy i przemykanie pomiędzy ślepymi duchami. Tego naprawdę było trzeba w prawdziwym escape the room, szacunek. Zabrakło jednak bardzo ważnego w tym przypadku motywu, jakim jest klimat. Brak losowych dziwnych odgłosów, monologi i treść notatek na "interesującym" poziomie, oraz drzwi piwnicy na prawo od schodów na piętro (z początku się można dziwić, co robi taras w piwnicy, ale odpalenie RMa wszystko wyjaśniło). No i sama fabuła jest ciekawa: nikomu dotąd jeszcze nie udało się wyjść z budynku, choć dopiero przybycie bohatera przyczyniło się do zawalenia frontowych drzwi? I tak, poprzednicy uwolnili się z zamkniętego pomieszczenia, załatali dziury i pierwsze na co wpadli to szukanie skarbu i odpalanie maszyn z (jak mniemam po NESowej grafice) atomowym znaczkiem na przodzie... heh. Szkoda, że poza kładkami zabrakło jakichkolwiek zagadek logicznych. Zrobiła się z tego bardziej zwykła przygodówka niż escape the room... :-o

Usprawniacz - proste, sensowne i jadące na znanej produkcji. Wyrównanie tej planszy i pomnożenie przez 255 mogłoby przyczynić się do powstanie naprawdę dobrego remake'a. No i duchy okazały się wyzwaniem szalenie losowym i dzięki temu cały czas towarzyszyła niepewność czy podążą za Unpac-manem. Niestety, wygląda to na prowokację, a nie projekt konkursowy. And the gejm was over... :|

-------------------------------------
Spoiler:
-------------------------------------

@edit: I tym pięknym akcentem odstraszyłem ew. resztę ludu... super. :evil:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

No i mamy mały problem (który komplikują jeszcze warunkowo ważne głosy oddane przez autorów prac) - wychodzi na to, że czeka nas jednak przedłużenie głosowania, lub będąc bardziej dokładnym - pierwsza w historii konkursu dogrywka.
Utrzymujemy dotychczasowy stan, jednak proszę już tylko o głosy na jedną z gier, która orzymała wcześniej punkty, może przy czterech tytułach pójdzie Wam łatwiej. ;)

Antyquark Reedemer
http://www.box.net/shared/ibcjua5sxoo7fa2k06cs

Gacek
http://www.box.net/shared/z04xtfpbv4r408jino0a

Slimuś
http://www.box.net/shared/xpyiookag3fvmezpq7h4

Ucieczka z nawiedzonego domu
http://www.box.net/shared/ypgbq2drbaao4xtktvpi

Dodatkowa doba na głosowanie - i jeśli nie pojawią się nowe głosy lub będziemy mieli kolejny remis, zwycięzca zostanie wyłoniony na podstawie bazy głosów bez uwzględnienia typów od autorów prac.

edit, 11:28
Zdjąłem posty poniżej, małe nieporozumienie - proszę tylko o głosy osób, które jeszcze nie typowały, zsumujemy je z dotychczasowymi. =]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Deathwing »

Głos na Gacka. Jako jedyna z Rhomikopodobnych gier ma ciekawy układ plansz i wysoki poziom trudności. Poza tym ode mnie plus za samą postać wampira - prawdziwy Nosferatu ;)
turn up the silence
Awatar użytkownika
Gamer2002

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 3)
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Gamer2002 »

Gacek
Obrazek
Klikasz przycisk 'cytuj' przy złym poście. Prawidłowy jest POD postem, nie nad nim!
Rada roku: Jak cytować by nie brało złych nazw nicków na forum.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

Trochę szkoda małej ilości głosów, ale cóż, pora na oficjalne ogłoszenie wyników. Rzutem na taśmę GRMA Code-Off #6 wygrywa Gacek, którego autorem był Motoki!

Równocześnie na miejscu drugim na metę wpadają Antyquark Reedemer autorstwa ŻbiXsa, Slimuś w wykonaniu Foxera oraz Ucieczka z nawiedzonego domu by Dragon Kamillo.

Bez głosów obyły się natomiast Rhomik: Ostatnia Fantazja (ponownie Dragon Kamillo) i Usprawniacz autorstwa Secretmana.

Gratulacje i ukłony dla zwycięzcy, a także wszystkich pozostałych uczestników imprezy, na pewno ognia do zabawy i niezłych pomysłów Wam nie brakuje, a to tak po prawdzie - najważniejsze. =]

Zapraszam do pokonkursowych komentarzy.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: ŻbiXs »

Heh, jak by nie patrzeć, przebieg konkursu był całkiem ostry.
Dogrywka przez prawie pół dnia zaowocowała remisem pomiędzy wszystkimi wyróżnionymi tytułami, po którym jeden doczekał się wyłowienia ostatnim bezkompromisowym głosem. Ah, co za bój...
Tak też naprawdę wielkie gratulacje z mojej strony dla zwycięzcy, gdyż pomimo (moim zdaniem) najmocniejszych niedopatrzeń i skryptowej prostoty ostatecznie dał radę dociągnąć swego autora na podium. :wink:

P.S. Bym zapomniał: Literówka w tytule była celowa! Antiquark brzmiał z Reedemerem jakoś tak dziwnie, więc zuoryginalniłem nazwę. :wink:


:!: Puszek Pandora. Nie otwierać bez 100% przekonania :!:
Spoiler:
:!: _____________________________________________ :!:

@dół
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, 18:23 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Dragon Kamillo »

Antyquark Reedemer: dla mnie to było za proste plus to dodatkowe życie co 250 punktów. Doszedłem do trzeciego etapu i ze znudzenia wyłączyłem. Jakby gra była trochę trudniejsza i bez takich długich i nudnych przerywników to bym zagłosował.
Gacek: to znowu było za trudne i te mało widoczne monety (niektórych nie zauważyłem). Doszedłem do drugiego poziomu i nie umiałem go przejść. Jedyna gra którą odpalałem trzy razy i może kiedyś do niej jeszcze wrócę. Podobała mi się w niej grafika była taka SNESowa.
Rhomik: Ostatnia Fantazja: jeżeli chodzi o poziom trudności gra z początku miała być o wiele trudniejsza przed samym wysłaniem pousuwałem trochę przeciwników (gra zaczyna być trudna od Leifen), co do trzech żyć to od Gaia jest ich pięć. Wpychanie się przed króla to mój błąd mogłem tam poustawiać puste eventy które by ich blokowały. Losowo chodzili tylko przeciwnicy którzy nic nam nie robili tylko nas blokowali inni chodzili za bohaterem i w zależności od rodzaju odbierali nam 0, 1, 2, 3 i w ostatnim poziomie wszystkie 5 żyć.
Slimuś: jeżeli mam się czepiać szczegółów to pod paskiem była szpara i to dziwnie wyglądało. Chodzimy bardzo wolno aż za wolno i zbieramy wszystko co leży jak się pasek naładuje to i te wilki. Sklepik fajny pomysł ale ja w grach takiego typu wolę jak co ileś tam punktów jest dodawane życie. No i coś co mnie najbardziej denerwuje (jest to też w rhomikach kalafiora) to że gdy stoimy na górze tak że obok nas jest przeciwnik ale na dole to on i tak nas dotyka. Gdyby nie to to może bym zagłosował.
Ucieczka z nawiedzonego domu: brak muzyki wiedziałem o tym, ale dlatego że nigdy nie grałem w taką grę to nie wiedziałem co do tego będzie pasować. Śpieszyłem się trochę z tą grą, gdybym ją robił wolniej to może była by lepsza (plany były inne). Co do piwnicy to patrzcie w załącznik.
No i sama fabuła jest ciekawa: nikomu dotąd jeszcze nie udało się wyjść z budynku, choć dopiero przybycie bohatera przyczyniło się do zawalenia frontowych drzwi? I tak, poprzednicy uwolnili się z zamkniętego pomieszczenia, załatali dziury i pierwsze na co wpadli to szukanie skarbu i odpalanie maszyn z (jak mniemam po NESowej grafice) atomowym znaczkiem na przodzie... heh.
Do domu można było też wejść od tyłu (na piętro). Nie każdemu też musiał pokazywać się duch po samym wejściu. Przecież celem było znalezienie skarbu i jak wpadli do tego pomieszczenia i znaleźli klucz to mogli dalej szukać tego skarbu i w ten sposób zginąć.
Usprawniacz: no to było ciekawe gdyby tylko było więcej plansz (dużo więcej plansz) to może bym zauważył jakieś błędy i bym ponarzekał.

Było dobrze mogło być lepiej (o wiele lepiej), no i szkoda że nie mogłem sobie pograć w gry escape the room a tak chciałem w to pograć.

Wszyscy co mieli problem z uruchomieniem moich gier to przepraszam bo za bardzo się spieszyłem i zapomniałem dorzucić rgss100j.dll Jazz jak będziesz robił to zestawienie to dodaj ten plik do moich gier.

@góra
Spoiler:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, 20:55 przez Dragon Kamillo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Motoki »

Przede wszystkim gratuluję oraz dziękuje uczestnikom za wspólną rywalizacje. Jak już zostało powiedziane, była ona bardzo wyrównana, a przedstawione prace prezentowały dość wysoki poziom. Oby jak najwięcej podobnych produkcji.

Antyquark Reedemer
Długo zastanawiałem się pomiędzy tą gra, a ucieczką (na która oddałem głos). Myślę, że gdybym miał wymienić dobre i złe cechy projektu, niezupełnie wiedziałbym co napisać. Myślę, że "całość" (bo nie potrafię tego inaczej nazwać), którą stworzył ŻbiXs gwarantuję podczas grania miło spędzone chwilę.

Gacek
Jaka gra, każdy widzi, a jeśli nie, to miedzy innymi ŻbiXs bardzo trafnie ją scharakteryzował.

Rhomik: Ostatnia Fantazja
Gra nie jest zła... niestety nie jest zbyt wymagająca.

Slimuś
Projekt, który przyciąga dzięki swojej prostocie, nadaje inne znaczenie jedzeniu, który przemienia czas spędzony w grze na dobra zabawie. + tak wychwalany sklep.

Ucieczka...
Duży plus za próby podołania Escape the room. Gra z nieco oklepanymi rozwiązaniami i pociętą grafiką, jednak nie wiedzieć czemu to wszystko sprawiło, ze projekt staje sie ciekawym i wymagającym.

Usprawniacz
Pomysł jest dobry i to sprawia, że gra wyróżnia sie na tle innym, lecz bardziej oznacza go fakt, że jest to bardzo mała produkcja.

Cóż... moim zdaniem wszystkie gry posiadają nutę oryginalności i klimatu. Dlatego właśnie tym bardziej ciesze sie, że mogłem wziąć udział w tym przedsięwzięciu.
I coming up only to show you wrong ...
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Secretman »

Gratuluję zwycięzcy i reszcie za udział.
Zadaniem jest zatem przygotowanie minigry w oparciu o pomysł Pac-Mana, co dodać lub ująć - już wasza w tym głowa. =)
W kwestii Usprawniacza - gra miała być troszeczkę dłuższa, ale wyszedłem z założenia, ze skoro ma być minigra - to będzie. W efekcie gierka nie zdążyła zanudzić, ale i tez zaciekawić, trudno XD. Nie wiem co dokładnie sądzić o tej edycji TACO - skryptowo wyglądało to nieźle, ale pacmanowe gry były w zasadzie podobne i raczej przeciętne. Zabrakło mi głównie... humoru - czyt. zabawy z stworzenia i grania. Czuje niedosyt również z powodu malej liczby głosujących. Ja bym chętnie jeszcze coś zrobił w RM na tego typu konkursy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

Na śmierć zapomniałem, panowie - jeśli macie czas i trochę chęci by poprawić to i owo - myślę, że spokojnie możecie zgłosić te projekty z czołówki jako normalne tytuły na TA, wcześniej niejednokrotnie publikowaliśmy już gry pochodzące z zewnętrznych konkursów, głupio byłoby, gdyby udział w konkursie na GRMA blokował Wam taką możliwość.

Prace z tej edycji pod względem objętości różnią się nieco od poprzednich, najważniejsze ubrać to tylko w informacje startowe jak w niekonkursowym standardzie (title screen etc.) i usunąć ew. dokuczliwe bugi (już nawet mam poprawiony tytuł od ŻbiXsa). Nie liczcie może na oddzielnego newsa na temat każdej z gier, ale na pewno fajnie byłoby je zobaczyć samodzielnie i szybciej niż w przypadku kompilacji. =]

Polecam także spróbować zgłoszenia gry na Twierdzę, sytuacja tam wygląda bardzo podobnie, a chyba nawet lepiej.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: ŻbiXs »

Całkiem ciekawy pomysł. 8)
Kilku projektom mogłoby się to całkiem przysłużyć (włącznie z moim), szansa jest już jednak taka, że ludzi zaczął morzyć końcowo-wakacyjny leń i max. albo zarzucą wersjami niepoprawionymi, albo całkowicie to oleją... :|

A co do tej podesłanej wersji, po wnioskach z konkursowych głosów jednak widzę, że musiałbym poprawić również parę innych aspektów niż tylko bugi, aby "gra" była GRĄ... czyyYYLI w sumie nadaje się ona do konkursowej kompilacji, ale (tak dla informacji, by nikogo nie ździwić) ew. "samodzielna" wersja mogłaby się już raczej mocno różnić. :twisted:
(i miałaby to !@$#*%&* harmony.dll, którego jak teraz widzę RMUtility nie dołożył :roll:)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Jazzwhisky »

No to uzupełnij i nadsyłaj, nie ma sprawy, zmiany mogą być nawet poważne, traktuj to jak zupełnie odrębny byt. ;)

edit-dół
Yup.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

Post autor: Dragon Kamillo »

Jazzwhisky pisze:zmiany mogą być nawet poważne, traktuj to jak zupełnie odrębny byt. ;)
Czyli mogą być wykorzystane kogoś skrypty i patche do rm?


Ostatnio przesunięty w górę 04 wrz 2011, 01:16 przez: Jazzwhisky.
Zablokowany