Strona 1 z 4

Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 12:07
autor: Jazzwhisky
Z obsuwą, ale gotowi do startu.

Na początek kilka słów formalnego wyjaśnienia. Raz - jak można zauważyć, konkurs jako kontynuacja imprezy organizowanej przez redaktorów TA stał się oficjalnie domeną forum. Dwa - impreza nie jest już rywalizacją skryptów w pierwotnym znaczeniu tego słowa, Code-Off już bardzo dawno został opanowany przez minigry, zachowujemy jednak tę formę dla zachowania tradycji.

Mając wstęp za sobą - przechodzę do rzeczy. Jak co roku popularność konkursu stanowi największą zagadkę, dlatego walcząc z letnim marazmem i scenowym zastojem spróbujemy dodatkowo otworzyć wszystkie wejścia. Przede wszystkim: po raz pierwszy w konkursie rywalizować ze sobą będą mogły projekty przygotowywane we wszystkich popularnych wersjach RM dla PC. Ponadto, konkurs obejmie dwie kategorie, jedną - na tyle lekką i przyjemną, by każdy z Was mógł bez przeszkód wziąć udział w imprezie, i drugą - bardziej klasyczną, dla najbardziej ambitnych i niewyżytych fanów RM.

Tematem PIERWSZEJ KATEGORII GRMA Code-Off #6 jest tytułowe odrodzenie Rhomika, którego niektórzy mogą pamiętać w związku z bezkonkurencyjnym zwycięstwem w GF2007 (http://tsukuru.pl/index.php?link=inne/gf/gf2k7pwersje). Zadaniem jest zatem przygotowanie minigry w oparciu o pomysł Pac-Mana, co dodać lub ująć - już wasza w tym głowa. =)

Tematem DRUGIEJ KATEGORII jest gra na motywach popularnego podgatunku escape the room, więcej informacji (wraz z przykładami najpopularniejszych tytułów) znajdziecie m.in. na Wiki -> http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_the_room, dróg do charakterystycznej realizacji w RM całkiem sporo, drzwi do zminiaturyzowanej inwencji też bardziej niż otwarte!

Warunki uczestnictwa:
- wykonanie pracy: RM2000, RM2003, RMXP lub RMVX
- dowolne grafiki/muzyka
- maksymalna waga spakowanego projektu (zip/rar/7z): 10MB
- całkowicie własny kod projektu, żadnych wklejonych skryptów, żadnych autorskich patchów dla RM
- czas wykonania pracy to tydzień od momentu zamknięcia zgłoszeń
- każdy uczestnik konkursu ma prawo nadesłania dwóch prac, po jednej z każdej kategorii
- zwycięzców wybiorą w głosowaniu użytkownicy forum
- nagrodami w konkursie będą odpowiednia obrazkowa ranga zwycięzcy GRMA Code-Off, ranga moderatora Gospody RMA w dziale Scena (ew. inny dział w kategorii RPG Maker) oraz możliwość współorganizacji/wyboru tematu następnej edycji imprezy :)

Zapisy do konkursu potrwają do 23.07.2011 włącznie, proszę o zgłoszenia w temacie lub drogą PM do mnie. Więcej informacji - z czasem, lub z pytaniami.

W przypadku wysokiej liczby zgłoszonych prac możecie oczekiwac niespodzianek. W przypadku niższego zainteresowania - uprzedzam o możliwości połączenia rywalizacji obu kategorii w jedną! ;)

Na koniec historyczne linki, Rhomiki i nie tylko:
Rhomik - http://tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev&id=rhomik, http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&title=2k3-rhomik
Rhomik 2: Przygoda (Demo) - http://tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev&id=rhomik2, http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... k2przygoda
Noc Rhomików - http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... ocrhomikow
Pac-Man by SimooN (Demo) - http://tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev&id=pacmanbysimoon, http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&title=2k-pacman

Kompilacja większości prac z poprzednich edycji konkursu (ponad 20 pozycji!):
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... ivecodeoff

Zachęcam do udziału, zdecydowanym życzę udanej zabawy, informacji o postępach rywalizacji i zwycięzcach oczekujcie zarówno na Twierdzy RPG Makera jak i Tsukuru Archive.


Aktualna lista uczestników:
1) Mantiq
2) Dragon Kamillo
3) Fear
4) Michu
5) ŻbiXs
6) Secretman
7) Foxer
8) Motoki
9) Gamer2002
10) Ankhe
11) Super Vegeta
12) szezjo


Uzupełnienia informacyjne:
Spoiler:
Aktualizacja z projektami:
Jazzwhisky pisze:Wszystko wydaje się być OK, zatem możemy przejść do prezentacji prac i głosowania! =)


Gry + linki:
Komplet gier w jednej paczce (poniżej 10 MB!)
http://www.box.net/shared/cktoiv7a4tzzlh092hib

Antyquark Reedemer
http://www.box.net/shared/ibcjua5sxoo7fa2k06cs

Gacek
http://www.box.net/shared/z04xtfpbv4r408jino0a

Rhomik: Ostatnia Fantazja
http://www.box.net/shared/c7b1jf703hdj27hnriek

Slimuś
http://www.box.net/shared/xpyiookag3fvmezpq7h4

Ucieczka z nawiedzonego domu
http://www.box.net/shared/ypgbq2drbaao4xtktvpi

Usprawniacz
http://www.box.net/shared/mccoqpexn8xk7j6bzeul


RTP/RM (gdyby ktoś nie mógł uruchomić któregoś z projektów):
RM2000 - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RM2000

RM2003 - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RM2003

RMXP - http://tsukuru.pl/index.php?link=programy/RMXP

Wszystko - http://tsukuru.pl/forum/?co=download&typ=programy


Zasady oddawania głosów:
- głos oddajemy poprzez post z opinią w tym temacie
- każdy głosujący wybiera jeden spośród zaprezentowanych skryptów, oceniamy wg własnych kryteriów, acz pamietając o specyfice konkursu (własny kod i pomysły)
- prawo głosu mają wszyscy użytkownicy forum, którzy do dnia 23.07.2011 włącznie mieli na swoim koncie co najmniej jeden post w kategorii RPG Maker
- głosowanie potrwa do dnia 10.08.2010 (środa) włącznie, oficjalne wyniki zostaną ogłoszone dnia następnego
- zwycięzcą zostaje autor pracy z najwyższą liczbą głosów, w przypadku wyników remisowych zostanie przeprowadzona dogrywka!
- oczywiście głosujemy fair, nie ujawniamy autorów skryptów, nie głosujemy na swoje prace itp.
- dodatkowa informacja dla autorów prac: nie ma przeciwskazań, by głosować na konkurencyjne tytuły - w przypadku, gdyby wasz głos decydował o niższej pozycji waszej produkcji (bo został oddany na bezpośredniego rywala w klasyfikacji) - zostanie on anulowany!

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 12:32
autor: puniek
...przez chwilę się zaśmiałam w duchu — jeśli chodzi o tematy skryptów, to drugi jest idealnym określeniem dla mojego projektu konkursowego, tworzonego na UT2. Wprawdzie w moim przypadku nie ma co mówić o wystartowaniu (projekt korzysta z jednego patcha, przez co co automatycznie odpada w przedbiegach), ale pomysł zacny — są możliwości i szansa na relaks przy tworzeniu. (Jeśli ktoś, oczywiście, lubi takie klimaty.) Nic, tylko zachęcać do wspólnej zabawy. (;

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 13:00
autor: Mantiq
Yay :lol: .Biorę udział.Pytanie:
Można połączyć obie kategorie?

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 13:42
autor: Gamer2002
Czy ty zawsze musisz robić konkurs w tym samym czasie gdy jest jakiś na Ultimie? ;P

Jeszcze się zastanawiam, pewnie zrobie coś prostego w przeciwieństwie do poprzednich edycji gdzie szalałem (i nikt na mnie nie glosował ;P)

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 15:21
autor: Dragon Kamillo
Zapisuje się, może uda mi się coś zrobić.
Pytanie: W tej ucieczce można dać kilka pokoi czy jest ograniczenie że tylko jeden?

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 16:15
autor: Fear
Wchodzę w to! :)

Od razu z pytaniem. Oceniana będzie tylko funkcjonalność skryptu, czy cała gra, którą wyślemy? Chodzi mi o to, czy warstwa dźwiękowa, czy graficzna ma znaczenie?

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 17:35
autor: Jazzwhisky
Co do innych konkursów: jeśli przygotowujecie z takiej okazji coś, co spełnia (lub po poprawkach - będzie spełniać) wymogi GRMA Code-Off, możecie wziąć udział w zabawie i tyle, bez względu na inne zgłoszenia, nie ma problemu.

Co do łączenia obu motywów: pomysł jest OK, tyle, że kategorie są dwie, jeden projekt będzie mógł wystartować tylko w jednej (wybranej) z nich, stąd nie wiem czy to idealny pomysł.

Co do terminu: nie każdy musi być na bieżąco, ale można było zauważyć, że impreza była planowana od kilku tygodni. Moja wina, że wszystko startuje z kilkudniową obsuwą. =}

Co do ograniczeń: ważna jest zasada, mechanika funkcjonowania, w tej edycji konkursu nie jesteście w żaden sposób ograniczeni ani ilością map, grafiką czy dostępem do funkcji RM. Dlatego równie dobrze zamiast jednego pokoju możecie zrobić ich serię, tak samo jak serię plansz w przypadku Pac-Mana, nie naruszy to też kanonu gatunku, a może wręcz go uzupełni?

Co do oceniania: jak zawsze prace będą oceniane przez wszystkich użytkowników forum, na GRMA nigdy nie bawimy się w żadne jury fanów nad fanami. W związku z powyższym - jak pokazuje historia, kryteria oceniania będą bardzo różne, zachęcamy do (d)oceniania prac głównie od strony pomysłu i rozwiązań na poziomie skryptów, ale niewątpliwie dla niektórych także oprawa będzie miała spore znaczenie.

Oficjalna lista uczestników w pierwszym poście tematu, wpisuję tam tylko jasne zgłoszenia. =]

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 19:23
autor: Michu
Wchodze w to =]

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 19 lip 2011, 20:44
autor: ŻbiXs
Z wakacyjnych nudów też się zgłaszam do uczestnictwa, nie ma to tamto. :twisted:
I tym razem nie odwalę takiej biedy jak podczas ostatniego TACO..., a OW tydzień odpoczynku od dłubania nie zaszkodzi.

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 20 lip 2011, 09:11
autor: Dragon Kamillo
Można już tworzyć te minigry?
A w rm xp i vx można pisać coś w ruby (oczywiście własnego nie skopiowanego)?

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 20 lip 2011, 09:38
autor: Jazzwhisky
Dragon Kamillo pisze:Można już tworzyć te minigry?
A w rm xp i vx można pisać coś w ruby (oczywiście własnego nie skopiowanego)?
Tak, tak, oczywiście. Powodzenia. =)

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 20 lip 2011, 11:57
autor: Secretman
Zgłaszam się. :twisted:

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 20 lip 2011, 22:18
autor: Dragon Kamillo
Można wymyślić własny tytuł minigierki?

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 20 lip 2011, 23:37
autor: Foxer
Tematy super. Mam nadzieję, że mogę brać udział w tym roku?:D No chyba, że się boicie. Jeśli nie to mnie dopiszcie.

Re: Skrypt #6 - Rhomik: Odrodzenie + Escape the Room!

: 21 lip 2011, 09:04
autor: Jazzwhisky
Dragon Kamillo pisze:Można wymyślić własny tytuł minigierki?
Yup, jasna sprawa, rzuć okiem na prace z poprzednich edycji, czy chociaż na tematy na forum (przyda się też przy innych wątpliwościach), prace zawsze miały własne tytuły.

Btw, nie przysyłajcie przypadkiem prac przed końcem zapisów, po ich zakończeniu będzie na to jeszcze całe 7 dni. I dla jasności - wcześniejsze zapisy w tym roku są wymagane, nie będziecie mogli nadesłać skryptu bez wcześniejszego zgłoszenia udziału. Z drugiej strony - samo zapisanie się na listę (gdybyście potem nic nie nadesłali) nie skutkuje ofkoz żadnymi konsekwencjami. ;)