Strona 1 z 4

Tokei no 10

: 20 paź 2009, 23:26
autor: Michu
Jak zwykle - wszystko co chcialem powiedziec, zawarlem we wstepniaku. Najwazniejsze jest jednak to, ze tym razem Tokei spaslo sie do 20 kilo zywej masy. Smacznego!

Wersja ONLINE

Wersja OFFLINE

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 12:49
autor: kvachu
Nie podoba mi się tekst Nazgula. Dla mnie pisanie, że RMXP to RM2k3 jest czystą herezją. W tym tekście Nazgul niejako sam sobie zaprzecza pisząc pierw, że to już przesada widzieć enty raz grafy z Final Fantasy, a później pisze, że przez biedę z zasobami na XP można dwa razy powiększyć te z 2k3. Parę razy podchodziłem do XP i zawsze kończyło się na pierwszym uruchomieniu, które było jednocześnie ostatnie. Więc za cholerę nie mogę się zgodzić, że oba makery to to samo...

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 13:41
autor: Michu
Nikt ci nie mowi, zebys sie zgadzal. Kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie i tak jak wczesniej zrobil to FEI, tak teraz Nazgul. Ale jest jeszcze 19 innych tekstow i chetnie uslysze opinie na ich temat.

Poza tym, tak btw., tylko ja uwazam tekst Kinga za ironiczny i przesmiewczy?

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 15:56
autor: Grimm
Michu pisze:Poza tym, tak btw., tylko ja uwazam tekst Kinga za ironiczny i przesmiewczy?


Tylko. Dla całej reszty wszystko co związane z RM to serious business.

Po pierwsze, bardzo dobrze, że numer w ogóle się ukazał :]
Historia GF jest fascynująca, kiedyś pamiętam czytałem już o historii sceny, ale większość już pozapominałem.
Z "Makerowym Komunizmem" zgadzam się całkowicie. Co prawda nigdy nie byłem członkiem większej ekipy, ale miałem robić grę w duecie. Oczywiście ta druga osoba zrezygnowała po tygodniu, a projekt był zbyt wielki, żebym sam go pociągnął.
Temat jakim LastTurn się zajął można traktować jako uzupełnienie "Komunizmu". Też dobry tekst.

Poradniki jak zwykle cholernie przydatne.

Co do recek, w większości bardzo porządna robota. Słowa X-Techa zdecydowanie zachęciły mnie do spróbowania Mystery Man Zero.

Podsumowując, podoba się. :]

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 17:18
autor: Super Vegeta
Znalazło się trochę literówek, niemniej jednak numer bardzo obszerny, co cieszy niezwykle. Bardzo miło, że znalazł się obszerny kącik GF, spodobały mnie się także felietony oraz poradnik X-Techa.

Co tu więcej mówić? Na plus! =D

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 18:21
autor: Amadik
Lekturę zacząłem od 'XP jest lepsze'
Nie mam nic do Autora, nie znam, ale mógłby zdecydować się o czym pisze w danym fragmencie.
Widzę coś takiego:
Kolejnym argumentem będzie jakość gier. Bardzo dużo osób (według moich źródeł) mówi że na 2003 wyszło więcej dobrych gier niż na XP. I więcej pełnych wersji też. Od razu chcę powiedzieć że akt pierwszy Tale of Exile się nie liczy bo nie można tak kroić gry i mówić że to jest pełna wersja. To raczej demo jest. Bardzo lubię grać w gry na XP, bo są zróżnicowane, a na 2003 to najczęściej jRPG robione z kalki.


Jakbym nie przebywał na scenie, nie znał jej realiów i akurat przeczytał ten tekst pomyślałbym o następujących rzeczach:
Autor pisze o ilości gier jako zalecie Rmxp. Zwraca uwagę na ToE ( po co? ), po czym pisze, że lubi grać w gry na rmXP. Gdzie ta argumentacja, która wyżej wychodziła nieco lepiej?
Dowiedziałbym się też, że jeśli ktoś sobie sam robi grafiki do Rm2k3 to tworzy pixelart.
Na koniec dotarłbym do wniosków miażdżących mój dotychczasowy światopogląd i po prostu zaczął pracować na RmXp. Nie możesz go nie lubić, no.

Babcia G. się w grobie przewraca.

Brakuje mi tekstu Jazza i jakiegokolwiek wywiadu :(

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 19:07
autor: Jazzwhisky
Wszystko czyta się całkiem fajnie, prócz totalnego niewypału o RMXP - szczerze mówiąc nawet nie podejmuję się strzelać jaki cel i sens miała mieć ta wypowiedź.

Reszta - właściwie kopia tego co napisał SV, fajnie, że teksty nadesłało aż tyle osób i fajnie, że dowiedziałem się wreszcie dlaczego zbiorowe projekty nigdy nie wypalają. :)

A ten brak czegokolwiek ode mnie - chyba zawiodła komunikacja.

Re: Tokei no 10

: 21 paź 2009, 22:15
autor: Fear
Ten materiał o tym dlaczego padają grupowe projekty bardzo dobry.

Jak większość czekałem na wywiad kogoś ze sceny hehe.

Fakt temat o RMXP nietrafiony. Pamiętam jakiś który porównywał XP i 2k3 i raczej w takim stylu to powinno wyglądać. Bez sensu mówienie tutaj czegoś o ripach, czy powiększeniach zasobów bo wdg. mnie to mało trafne.

Dwie recenzje Tale ? Kult ToE nie znika ;] o i na koniec dodam fajna recka przez X-Techa, ale widać ,że lubi takie cyber-punk klimaty ;p

Popieram również zdanie Telemo w sprawie Manga Carta. Moja recka wyglądała by bardzo podobnie.

Re: Tokei no 10

: 22 paź 2009, 15:35
autor: OverHiLL
Przeczytałem, bardzo fajne! :).
Przyjemnie się czytało recenzje, zaś artykuł o rpg makerze niestety nie trafiony ;<.
Poradniki przydatne, bez zbędnych ceregieli.
Naprawdę bardzo fajnie wyszedł ten numer! 8)

Re: Tokei no 10

: 22 paź 2009, 20:48
autor: Sozan
Kolejny kawał dobrej roboty! Wszystkie teksty były w porządku, poza tym jednym o makerze 2k3 i XP, bo o ile rozumiem argumenty autora, to jednak nie przedstawił ich on rzetelnie i stąd taki mały chaos (chociaż i tak miał tylko trochę racji).
Do następnego Tokeia postaram się coś napisać (kiedy planujecie go wydać, tak na oko?)...

Re: Tokei no 10

: 22 paź 2009, 20:54
autor: Kiksi
Sądzę, że odpowiedź będzie brzmiała "jak uzbiera się odpowiednia liczba tekstów" :)

Re: Tokei no 10

: 22 paź 2009, 22:02
autor: Kalashnikov
Póki co przeczytałem tylko tekst o RMXP (skoro aż tak go reklamujecie) i muszę powiedzieć, że jestem zachwycony, kawał dobrej roboty =)
Sozan pisze:(chociaż i tak miał tylko trochę racji).

xD

Re: Tokei no 10

: 22 paź 2009, 23:14
autor: kvachu
Sozan pisze:Do następnego Tokeia postaram się coś napisać (kiedy planujecie go wydać, tak na oko?)...

Chyba nie napiszesz do następnego Tokei nic, bo...

[16:02] <Don_Miguel> aha, i wiecej Tokei nie bedzie, elo

Cytat z kanałau #rpgmaker
Don_Miguel to Michu i jeśli dobrze rozumiem ten jego tekst to to był chyba ostatni Tokei.

Re: Tokei no 10

: 23 paź 2009, 01:50
autor: X-Tech
Tokei nr 10 jest dobre. Najbardziej lubię jak zawsze czytać recenzje ciekawych gier do pobrania. Nie zawiodłem się i zaskoczyłem grą Survive, o której istnieniu dowiedziałem się za sprawą recki FOXERA. Wreszcie marzenie jakim jest zagranie w grę na ABSie z dużą ilością wrogów się spełni.
Pozostałe dwie recki to recki, które są związane z moją osobą Recka "Bunt Maszyn" to recka Prekiego odnośnie mojej gry - dzięki za reckę. Podoba mi się - dobra robota. Druga recka z kolei to recenzja mojego autorstwa gry Mystery Man Zero. Polecam zapoznać się z grą może się spodobać wielu osobom.
Makerowy komunizm - tekst bardzo dobrze pokazuje problem. Dobry tekst.
Tekst Lasta jest również trafny i dobrze sprawę wyjaśnia. W sumie każdy inaczej definuje paletę kolorów, ale na pewno w każdej grze występuje.

Resztę przedstawię później. Idę spać.

Re: Tokei no 10

: 25 paź 2009, 00:24
autor: LasTTurN
Poprzedni numer poprzeczkę wywindował wysoko, ten numer jednak ją przeskoczył a nawet podniósł. Gratuluję Michowi i wszystkim tekściarzom moim zdaniem najlepszego numeru Tokei jaki dotychczas wyszedł. Wysyp dobrze napisanych recenzji, cennych porad i ciekawych artykułów. Na szczególną uwagę zasługuje historia Tokei która przywołuje wspomnienia starych scenowiczów, a młodym daje obraz tego co było. Sentymenty się budzą.

Tekst Nazgula wielokrotnie w temacie krytykowany mimo że kontrowersyjny jest opinią autora. Nie musimy się z nią zgadzać. ;)

Jedyne , czego mi zabrakło to tradycyjny wywiad. Zwykle od wywiady właśnie zaczynam konsumowanie ;)

Po takim wypasionym numerze, Tokei staje przed ogromnym wyzwaniem. Razem tworzymy historię sceny. Dołóżcie kolejną cegiełkę, szczególnie zachęcam tych, którzy tego jeszcze nie zrobili. Nie czekajcie aż Michu straci ochotę na ciągnięcie wózka samemu. Nie liczcie, że będzie wiecznie naganiał i błagał. Wszystko ma swój kres. Redakcja liczy na Waszą aktywność. ;)
Pozdrawiam.