[2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

[2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Postautor: Pantera » 08 sty 2019, 22:34

Zbłaźnie się teraz, ale wybaczcie, nie tykałem Makera od kilku lat, a w szczególności grafik.

Poradźcie, albo linkujcie, jak tę cholerną bitmapę zapisać żeby miała paletę 256 kolorów i żeby się Makerowi 2k3 podobała?

Próbowałem w GIMPie ustawić Image -> Mode -> Indexed z paletą na 256 i 255 kolorów - nie podoba się.

Da się to może jakoś zrobić w IrfanView? Wolałbym unikać Painta, ale jak trzeba...

Wiem, że to totalna podstawa, ale zupełnie się pogubiłem.
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4196
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Postautor: Jazzwhisky » 09 sty 2019, 00:20

To taka pułapka, Gimp jest gupi :) i gdy obrazek ma paletę równą/mniejszą niż 16 kolorów, to zapisuje go przy użyciu palety 4bit, a nie 8bit, które przyjmuje RM. IrfanView (m.in.) powinien zrobić to odpowiednio, kiedyś była to droga Image->Decrease Color Depth...->256 Colors (8 BPP), odznaczamy: Use Floyd-Steinberg dithering.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 872
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Postautor: Michu » 18 sty 2019, 23:49

Tak jak mówi Jazz, Irfan robi to dobrze. Mi zdarzało się natomiast, przy użyciu tego programu, że program lekko modyfikował kolory. Nie było to zauważalne dla oka, ale jak zapisywałem ten sam obrazek w innym programie, to kolory czasami się w 100% nie pokrywały.
Obrazek
Obrazek Obrazek
BH Daimaouji
Posty: 495
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Postautor: BH Daimaouji » 19 sty 2019, 07:24

Możesz także zrobić to w "charactermakerze 1999" ja go zawsze używam do 256 bitowania battle animacji, facesetów i charsetów
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1870
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu

Postautor: Dragon Kamillo » 19 sty 2019, 16:15

Od któreś wersji infran fiewa pojawiła się przy redukowaniu opcja dokładniejszych kolorów, kosztem dłuższego czasu ich redukcji, możliwe że zaznaczenie tego naprawia modyfikowanie barw, choć ja szczerze od dawna nie mam z tym problemu - możliwe właśnie że przez tą opcję. Kiedyś może i coś było, choć równie dobrze to mógł być efekt tego że RM wyświetla grafiki w 16 bitowej palecie a nie 24bitowej co też daje różnice.

Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość