[RM 2003] Zarzadzanie zmiennymi

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

[RM 2003] Zarzadzanie zmiennymi

Post autor: BeVoo »

Siema!
Ludzix w konkursie TACO umiescil Demo Intrerakcji. Przegladalem sobie z ciekawosci jak zostalo wykonane to menu. I tu moje pytanie: czemu uzyto 'sceny' przy okreslaniu miejsca polozenia gracza, a nie 'koordynaty'? Czym one sie roznia? I do czego sluza pozostale? THX

Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

ID mapy - no, ID mapy, na której znajduje się event =)
Koordynata X/Y - numer pola (X - od lewej, Y - od góry), na którym znajduje się zdarzenie
Beyond facing - strona, w którą jest zwrócony (z tego co się orientuję, 1=dół, 2=lewo, 3=prawo, 4=góra)
Scena X/Y - współrzędne (w pikselach!) pozycji zdarzenia na ekranie. Przydatne, kiedy chcesz wyświetlić picture właśnie na nim, jak zrobiłem w demie =)

Poza tym przesiądź się na english version, to będziesz sprawdzał w helpfile, zamiast nam tyłek zawracać XD
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Super Vegeta »

Ludz dobrze mówi, tyle tylko, że w beyond facing szyskie te wartości *2 zrobić. Ponadto - 'scena' wyrównuje X do prawej (czyli stojąc przy lewej krawędzi ekranu hero ma X = 16), zaś w Y - pośrodku (stojąc przy górnej krawędzi ekranu Y = 8).
Zablokowany