Fog'i w 2k3 ?

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Fog'i w 2k3 ?

Post autor: Grimroth »

Jest w programie opcja do ustawiania Fogów tak jak z XP ? Za nic nie moge takiego czegoś znaleść. Chodzi mi tutaj o wyświetlanie na całej mapie obrazka np. z chmurami ALE tak że jak chodzimy to on się nie przesuwa wraz z bohaterem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Post autor: Inq »

Oczywiscie, w 2k3 jest wszystko!
Masz w efekcie pogodowym.

A poza tym, tak trudo jest zrobic obrazek i zaznaczyc, zeby sie nie przesuwal?
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

Erm , widocznie słowem Fog wprowadziłem małą zmyłkę, bo nie chodzi mi tu o efekt mgły z weather effect tylko właśnie o obrazek na całej mapie. Wiadomo - wyświetlenie obrazka za pomocą picture to też rozwiązanie, ale mi chodziło o opcje która od razu wstawi ten rysunek na całą mapę (która aż taka mała to nie jest ;( i nie chodzi tu o rozciągnięcie go tylko wstawienie jednego obok drugiego. (przykładem obrazka może być "Shade01" z RM XP)

Na mapie zrobiłem to tak, że stworzyłem puste Eventy w równej odległości do siebie ,a potem po kolej włączyłem picture w miejscu w którym te eventy stały. W sumie nie ma z tym najmniejszego problemu, ale jestem ciekaw czy opcja o której wcześniej pisałem jest w programie bo dzięki niej zaoszczędził bym sobie troche czasu =='

Btw. jeśli nie ma takiej opcji w programie,a ktoś zna prostszy sposób eventami to niech napisze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Rozwiązaniem mogłoby być użycie map 40x30 i obrazkiem 640x480 z opcją move with map czy jak to sie nazywa XD
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

No w sumie to chyba będzie najlepszym rozwiązaniem. Szkoda,że RM ma ograniczenie w pikczerze do 640x480 tylko ;( Dzięki za odpowiedź.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Do zapetlanych fogow mógłbyś użyć czterech pikczerow przesuwanych wraz z ruchem bohatera, ale niestety będą poruszać się skokowo ;< Żeby uzyskać płynny ruch, połącz to z wyświetlaniem obrazków na eventach.
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Super Vegeta »

Spróbuj pobrać skądś Last Tear, ta gierka pod RM2k3 wykorzystuje zedytowany RPG_RT.exe, który pozwala wyświetlać obrazki większe niż 640x480. Co prawda, z ich importem itd. do RM nadal będziesz miał problemy, ale to zawsze coś. :)
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

Ściągnąłem i działa. Są jednak problemy ponieważ bohaterowie mają zupełnie inne statystyki ==' Wygląda na to, że wszystkie ustawienia są z database Last Tir :C
Jestem jednak ciekaw w jaki sposób można edytować ten RPG_RT by wyświetlał te obrazki.

Edit :
Hmmm ta gra jest na 2k XD~~
Może jest jeszcze inny Last Tear ? :d
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 12:37 przez Grimroth, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

A database nie jest przypadkiem w pliku ldb?
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

No jest, ale jak go przekopiuje to w tym wypadku całe database muszę od początku robić XD a to już przegięcie by było =)
Obrazek
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Super Vegeta »

Skopiuj tylko .exe. Pod RM2k, a nie 2k3, powiadasz? Hmm, możliwe, dawno nie grałem, już nie pamiętam. :d

E tam, dupa, pamiętam dobrze, tylko jeden logos był przy uruchamianiu gry, w 2k są trzy, LT pod 2k3 jest. Chyba, że jednak naprawdę mam coś zryte z pamięcią. ;_;
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

Hehe też mnie ten ekran zmylił, ale gra nie ma folderów odpowiadających 2k3 (battle2 , system2) ...co prawda autor mógł je usunąć, ALE (już po przekopiowaniu RPG_rt.exe do mojego projektu) w DMS są do wyboru tylko te opcje co w 2k =)
I co ciekawe po otwarciu tego projektu w makerze 2k w database ujrzałem inne statystyki postaci (hp,mp,str) które odpowiadają tym co widziałem wcześniej.
Wygląda na to, że RPG_rt w LT zostało zmodyfikowane nie tylko pod względem wielkości wyświetlanego obrazka, ale także pod ilością splash skrinów :]

Edit :
nie trzeba mieć zedytowanego rpg_rt żeby wyświetlać większe niż 640x480 Oo' , mam teraz wersje 1.08 i chodzi =D (ale importować dalej nie można d'oh!)
Obrazek
ODPOWIEDZ