Warstwa otoczenia (VX)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Warstwa otoczenia (VX)
Siema Wszystkim!
Mam pewien problem. Jeżeli mamy zdarzenie które ma warstwę dolną i czy jest możliwość zmiany warstwy zdarzenia, w jakiś sposób:?: Jest mi to potrzebne bo pracuję nad więzieniem. Postać jest w celi kraty mają warstwę górną (gwiazdka) jak wyjdzie z celi to kraty wciąż są na głowie bohatera, a chcę by były za postacią, kiedy gracz wyjdzie z celi. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem. Proszę was o pomoc
Mam pewien problem. Jeżeli mamy zdarzenie które ma warstwę dolną i czy jest możliwość zmiany warstwy zdarzenia, w jakiś sposób:?: Jest mi to potrzebne bo pracuję nad więzieniem. Postać jest w celi kraty mają warstwę górną (gwiazdka) jak wyjdzie z celi to kraty wciąż są na głowie bohatera, a chcę by były za postacią, kiedy gracz wyjdzie z celi. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem. Proszę was o pomoc
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Warstwa otoczenia (VX)
Przełącznik, druga strona zdarzenia, ta opcja może być inna na każdej stronie.
Chyba nie ma na to prostej komendy w samym evencie.
Chyba nie ma na to prostej komendy w samym evencie.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Warstwa otoczenia (VX)
Próbowałem coś takiego lecz, po pierwsze zdarzenie (kraty mi znikają są przeźroczyste) po drugie pojawia się error skryptu myszy kiedy chcę wejść pod to zdarzenie. Cóż trzeba będzie dłużej nad tym posiedzieć. Mimo to mógłbyś mi to jakoś rozpisać. Był bym wdzięczny
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Warstwa otoczenia (VX)
Może to wina skryptu, sprawdź to.
Powinno działać:
pierwsza strona warstwa dolna
druga strona start na przełącznik warstwa górna
i tylko przełączasz przełącznik przy przechodzeniu np przez drzwi.
Nie zapomnij też umieścić grafiki na obu stronach.
Powinno działać:
pierwsza strona warstwa dolna
druga strona start na przełącznik warstwa górna
i tylko przełączasz przełącznik przy przechodzeniu np przez drzwi.
Nie zapomnij też umieścić grafiki na obu stronach.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Warstwa otoczenia (VX)
OK wszystko jest już dobrze, no może oprócz danego prze zemnie skryptu na poruszanie się postaci w ośmiu kierunkach. Kiedy postać wychodzi z celi na skos to przenikają przez nią barierki
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Warstwa otoczenia (VX)
To normalne, właśnie prawdopodobnie z tego powodu żaden RM nie ma poruszania się w 8 kierunkach w standardzie, choć technicznie było to możliwe już w RM2k.
Rozwiązaniem jest zablokowanie na pojedynczych tilach ruchu po skosie w kłopotliwą stronę, ale w RMVX nie ma ani typów terenu, ani tych numerków co w ACE, więc nie da się tego zrobić automatycznie, musiałbyś w każdym takim miejscu walić kupe efentów - daj se spokój.
Rozwiązaniem jest zablokowanie na pojedynczych tilach ruchu po skosie w kłopotliwą stronę, ale w RMVX nie ma ani typów terenu, ani tych numerków co w ACE, więc nie da się tego zrobić automatycznie, musiałbyś w każdym takim miejscu walić kupe efentów - daj se spokój.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Warstwa otoczenia (VX)
Hmmm... będę musiał jakoś inaczej to zaplanować, tak czy owak dzięki za pomoc
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: Warstwa otoczenia (VX)
A nie możesz zrobić tak, by zmusić bohatera by wychodził zawsze dołem (1 kierunek), narysować tak cele, ze nie będzie możliwości poruszania się w innym kierunku?
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Warstwa otoczenia (VX)
Właśnie coś takiego zamierzam. Sporo roboty przy zdarzeniach, ale do końca wakacji raczej się wyrobiętiberium pisze:A nie możesz zrobić tak, by zmusić bohatera by wychodził zawsze dołem (1 kierunek), narysować tak cele, ze nie będzie możliwości poruszania się w innym kierunku?
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką