Warstwa otoczenia (VX)

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: PInroz »

Siema Wszystkim!

Mam pewien problem. Jeżeli mamy zdarzenie które ma warstwę dolną i czy jest możliwość zmiany warstwy zdarzenia, w jakiś sposób:?: Jest mi to potrzebne bo pracuję nad więzieniem. Postać jest w celi kraty mają warstwę górną (gwiazdka) jak wyjdzie z celi to kraty wciąż są na głowie bohatera, a chcę by były za postacią, kiedy gracz wyjdzie z celi. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem. Proszę was o pomoc :cry:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: Dragon Kamillo »

Przełącznik, druga strona zdarzenia, ta opcja może być inna na każdej stronie.

Chyba nie ma na to prostej komendy w samym evencie.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: PInroz »

Próbowałem coś takiego lecz, po pierwsze zdarzenie (kraty mi znikają są przeźroczyste) po drugie pojawia się error skryptu myszy kiedy chcę wejść pod to zdarzenie. Cóż trzeba będzie dłużej nad tym posiedzieć. Mimo to mógłbyś mi to jakoś rozpisać. Był bym wdzięczny :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: Dragon Kamillo »

Może to wina skryptu, sprawdź to.

Powinno działać:
pierwsza strona warstwa dolna
druga strona start na przełącznik warstwa górna
i tylko przełączasz przełącznik przy przechodzeniu np przez drzwi.

Nie zapomnij też umieścić grafiki na obu stronach.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: PInroz »

OK wszystko jest już dobrze, no może oprócz danego prze zemnie skryptu na poruszanie się postaci w ośmiu kierunkach. Kiedy postać wychodzi z celi na skos to przenikają przez nią barierki :roll:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: Dragon Kamillo »

To normalne, właśnie prawdopodobnie z tego powodu żaden RM nie ma poruszania się w 8 kierunkach w standardzie, choć technicznie było to możliwe już w RM2k.

Rozwiązaniem jest zablokowanie na pojedynczych tilach ruchu po skosie w kłopotliwą stronę, ale w RMVX nie ma ani typów terenu, ani tych numerków co w ACE, więc nie da się tego zrobić automatycznie, musiałbyś w każdym takim miejscu walić kupe efentów - daj se spokój.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: PInroz »

Hmmm... będę musiał jakoś inaczej to zaplanować, tak czy owak dzięki za pomoc :-D
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: tiberium »

A nie możesz zrobić tak, by zmusić bohatera by wychodził zawsze dołem (1 kierunek), narysować tak cele, ze nie będzie możliwości poruszania się w innym kierunku? :?
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Warstwa otoczenia (VX)

Post autor: PInroz »

tiberium pisze:A nie możesz zrobić tak, by zmusić bohatera by wychodził zawsze dołem (1 kierunek), narysować tak cele, ze nie będzie możliwości poruszania się w innym kierunku?
Właśnie coś takiego zamierzam. Sporo roboty przy zdarzeniach, ale do końca wakacji raczej się wyrobię :-D
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
ODPOWIEDZ