RGSS, Ruby (co to) jak zacząć?

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
kxkuba
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2012, 16:04

RGSS, Ruby (co to) jak zacząć?

Post autor: kxkuba »

Siema, pewnie było już takich tematów ok.:412413253254 no ale ja chyba mam inny (nieco)
więc sprawa wygląda tak, (jestem w technikum Informatycznym 1kl) i chcę nauczyć się programować. Nie dla tego żę jest hajs z tego nie dla tego że chce być proo wśród kolegów lecz dla tego że troche mnie to jara. Pisałem skrypt w ruby ale na podstawie poradnika (słabego) gdzie koleś pisał skrypt a ja pisałem to co i on. Powiem wam że uważam że właśnie jest to coś w czym bym się spełnił. Problem rozpoczyna się tam że ja nie wiem:
- jakie ma zastosowanie ruby
- czym jest RGSS i czym się różni od ruby a co ma podobne
- co to jest takie coś jak klasa itp. (takie podstawy) nigdy nie maiłem doczynienia z programowaniem
- co można zrobić w ruby
- czy jest to trudny język
- czym się charakteryzuje
- od jakich skryptów zacząć biorąc pod uwage RPG makera
- jaka jest różnica między RGSS a RGSS2 a RGSS3
- czy jest to duża różnica na czym polega
- a może rozpocząć programowanie w innym języku

ok to chyba tyle proszę o odpowiedz
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: RGSS, Ruby (co to) jak zacząć?

Post autor: Adrap »

- jakie ma zastosowanie ruby
Język programistyczny, służący do pisania programów, gier itp.

- czym jest RGSS i czym się różni od ruby a co ma podobne