RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Ravook1990
Posty: 2
Rejestracja: 29 paź 2016, 20:32

RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Post autor: Ravook1990 »

Witam, mam taki problem, którego ni jak nie umiem pojąć. W podstawowej, nie modowanej, surowej, czystej wersji programu RPG Maker XP tworzę postać oraz przeciwnika. Kolejno ustawiam jednemu i drugiemu statystyki. Wszędzie daję "1". Następnie wchodzę w walkę i spodziewam się, że padną same zera, ewentualnie jakieś uniki. Jednak okazuje się, że za "0" bije tylko postać, a przeciwnik atakuje za 173 :shock:

Po kilku ładnych eksperymentach udało mi się dojść do tego, że statystyka Obrona i Atak nie daje kompletnie NIC. Tylko założenie broni i zbroi z obroną i atakiem fizycznym powodują, że pojawia się jakakolwiek obrona i jakikolwiek atak. Wygląda to tak, że mogę mieć na postaci stat Atak: 9999 i Obrona: 9999 i bez broni nie pokonam żadnego potwora. Nawet jeśli dam broń/zbroję i ustawię parametry Ataku i Obrony fizycznej na "1". To i tak moje "9999" kompletnie nic nie wnosi do walki.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

Z góry dziękuję za sugestie typu "Zrób to na czuja". Oczywiście da się tak, ale mam założenie, że chciałbym aby bohater miał 10hp, przeciwnik 20hp, a wartości ataków leciały za 1,2,5 itp. Poza tym wolałbym żeby program robił to co ja chce, a nie to co on chce :-D

P.S.
Gdyby okazało się, że spamuję a taki temat był gdzieś w meandrach forum, a moja obsługa "Szukaj..." okazała się na zbyt niskim poziomie to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie we właściwe miejsce.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Post autor: GameBoy »

Jesteś pewien, że przeciwnik atakuje normalnym atakiem, a nie skillem? Ustawiłem statystyki tak jak napisałeś i przeciwnik zadaje tylko 0 lub 1 obrażeń. Postacie w drużynie muszą mieć jednak broń i zbroję by mogły zadać jakiekolwiek obrażenia lub mieć obronę.

Korzystaj z opcji battle test, tam pokazywane są statystyki postaci. Zajrzyj też do pliku pomocy (klawisz F1) i sekcji "battle formulas".


Jeśli chcesz mieć obrażenia bez broni to w klasie Game_Actor znajdź taki fragment kodu:

Kod: Zaznacz cały

def base_atk
    weapon = $data_weapons[@weapon_id]
    return weapon != nil ? weapon.atk : 0
 end
I zmień trzecią jego linijkę na:

Kod: Zaznacz cały

return weapon != nil ? weapon.atk : $data_actors[@actor_id].parameters[2, @level]
Ravook1990
Posty: 2
Rejestracja: 29 paź 2016, 20:32

Re: RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Post autor: Ravook1990 »

O, trochę mnie tym naprowadziłeś na właściwy trop. Otóż okazuje się, że "Siła" (broni postaci) = Celność. W Test Walki wyświetla się zatem Statystyka Postaci Atak: np. 100. ale gdy nie ma broni Celność = 0. Natomiast gdy Atak fizyczny broni typu Słaby Sztylet damy na 10 wtedy w oknie Test Walki widać wyraźnie, że celność postaci jest 10. Nie wiem co prawda jakie działanie matematyczne odbywa się pomiędzy Statystyką Atak, a Celność, a także jak się ma do tego Obrona oponenta, ale coś już wiem. Dzięki temu zauważyłem też że Celność w oknie potwora to nie jest prawdopodobieństwo trafienia tylko ten dziwny parametr który przy ustawieniu 100, powoduje, że mimo iż potwór ma Atak = 1 bije za 170dmg. Po zmniejszeniu Celność na 5 bije za chciane przez mnie wartości 5 - 7 dmg. Natomiast postać, która ma Statystykę Atak na 100 i celność na 100 bije za niebotyczne kwoty. Reasumując odblokowanie Celności wlicza dopiero Atak z statystyki postaci. Tak jak napisałeś bez broni jest "0" więc dmg wynosi też 0.

Początkowo sądziłem, że celność to jakiś procent, jednak da się tam wpisać liczbę 999. Więc jedyna opcja żeby był to procent musiałaby istnieć wtedy gdy 999 = 100%, a 1 = 0%. Ale myślę, że to głupie i wyciągam mylny wniosek.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Post autor: Adrap »

Jeszcze od siebie dorzucę, że lepiej nie bawić się
Celność = Siła broni i Siła = Siła bohatera składają się na obrażenia. I z doświadczenia wiem, że lepiej nie dawać małych punktów, przynajmniej przy sile, zręczności itp.
Dlaczego?
Bo algorytmy są zbudowane tak, żeby brać pod uwagę tylko duże wartości inaczej takie podbicie siły z 14 do 15 nie przyniesie prawie żadnych efektów w porównaniu do podniesienia z 140 do 150
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: RMXP Walka, brak wpływu statystyk

Post autor: pakitos »

Ogólnie to tłumaczenie polskie RMXP jest delikatnie mówiąc skopane, Rep bodajże chciał ujednolicić statystyki by były w każdym makerze takie same (Atak, Obrona, Magia, Szybkość), tylko, że w XPku jest to udziwnione i mamy siłę, dexterity(przetłumaczone jako obrona błędnie), agility, intelligence i na dodatek osobne statystyki tylko dla uzbrojenia: attack, defense, magic defense. Nawiasem mówiąc nie wiem po kiego agility i dexterity to osobne statystyki skoro wpływają na to samo, ale mniejsza.

W sumie jak na to patrzę to wina leży bardziej po stronie twórców RM, że tak przekombinowali XD Nie mam pojęcia dlaczego. Ale ogólnie prawdziwa obrona to ta z uzbrojenia, a ta bohatera wpływa tylko na celność/uniki zwykłych ataków. Można zmienić w grze tę dziwną obronę na zręczność czy coś, żeby nie wprowadzać w błąd gracza.
A jeśli chodzi o siłę i atak to obie wpływają na moc zwykłego ciosu, ale sam bym chętnie poznał powód rozdzielenia tego na dwie statystyki XD
co
ODPOWIEDZ