Tak, wiem że te ustala się poprzez osobne zdarzenia w grupach przeciwników w bazie danych, ale ja nie o tym.
W zakładce z umiejętnościami można wybrać, aby ta uruchamiała przełącznik - w sumie nic wielkiego. Problem tylko w tym, że wybrana umiejętność będzie wtedy oddziaływała na wszystkich wrogów, członków drużyny bądź samego użytkownika (te ostatnie można zrobić w bardziej konwencjonalny sposób jednak). Moim zamierzeniem jednak jest, aby zrobić specjalną umiejętność działającą na wybranego przez gracza wroga. Niestety, opisałem już jak działa umiejętność wywoływana przełącznikiem, a w samych poleceniach zdarzeń nie ma warunku o nazwie "Czy bohater X użył umiejętności Y?". Do czego dokładnie zmierzam - postać ma wywołać silny atak kosztem 50% swojego aktualnego HP (i przy tym 100 swojego MP) na pojedynczym wrogu. Da radę coś takiego w 2k3 zrobić?
[RM2k(3)]Własne umiejętności
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
[RM2k(3)]Własne umiejętności
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności
Nie wiem czy da radę, bo dawno nie siedziałem w tym systemie...ale prawdopodobnie jak zwykle - praktycznie wszystko się da. Spróbowałbym zrobić dla wroga warunek, że jeśli przełącznik jest on - nastąpi tegoż wroga transformacja...Dopiero na bazie tej transformacji kombinował z tym przeciwnikiem bazowo. Z tego punktu wychodzi to najprościej i najmniej roboty...tak mi się wydaje.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności
Oczywiście zwykły wybór w oknie wiadomości odpada, bo brzydki, nie uwzględnia zdechłych wrogów i jest ograniczony do 4 opcji...
Ja to robiłem tak. Zapisujesz ciągle do zmiennych coś potworów (np szybkość, coś co rzadko albo w ogóle odejmujesz im w walce). Potem robisz umiejętność normalną gdzie odejmujesz im np 1 tego co tam chcesz (ale to musi być 100%, no i oczywiście bez animacji). Potem w eventach walki znowu zapisujesz to coś potworów do zmiennych (innych), porównujesz która się zmieniła i pach wiesz już którego potwora atakować.
Jeśli tą umiejętność ma kilka bohaterów to możesz jeszcze zapisywać im to samo do zmiennych a w umiejętności zaznaczyć absorbowanie - wtedy gry sprawdzisz komu przybyło tego czegoś - wiesz kto atakuje.
Problematyczne też może być mieć więcej tak działających umiejętności, wtedy musiałbyś je poróżnić przez odejmowanie/dodawanie różnych wartości tych cośów itp.
Oczywiście po tym jak już wszystko wiesz (kto i kogo atakuje) to wracasz do normy z tymi cosiami, co by nie osłabiać przeciwników itp.
Ja to robiłem tak. Zapisujesz ciągle do zmiennych coś potworów (np szybkość, coś co rzadko albo w ogóle odejmujesz im w walce). Potem robisz umiejętność normalną gdzie odejmujesz im np 1 tego co tam chcesz (ale to musi być 100%, no i oczywiście bez animacji). Potem w eventach walki znowu zapisujesz to coś potworów do zmiennych (innych), porównujesz która się zmieniła i pach wiesz już którego potwora atakować.
Jeśli tą umiejętność ma kilka bohaterów to możesz jeszcze zapisywać im to samo do zmiennych a w umiejętności zaznaczyć absorbowanie - wtedy gry sprawdzisz komu przybyło tego czegoś - wiesz kto atakuje.
Problematyczne też może być mieć więcej tak działających umiejętności, wtedy musiałbyś je poróżnić przez odejmowanie/dodawanie różnych wartości tych cośów itp.
Oczywiście po tym jak już wszystko wiesz (kto i kogo atakuje) to wracasz do normy z tymi cosiami, co by nie osłabiać przeciwników itp.
- AkiNebula_e
- Posty: 395
- Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
- Lokalizacja: Krotoszyn
Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności
Witajcie. Ja widzę to w taki sposób. Musisz z góry w battle eventach i common eventach, do którytch możesz z poziomu walki się odwoływać ustalić przeciwników. Tz. jesli masz bossa i dwoch przydupasow, to znaczy, ze kazdy z nich bedzie mial osobna mechanike zdolnosci dla siebie. Jesli wiesz juz jacy wrogowie sa, to mozesz wywolac okno dialogowe, z ktorego wybierzesz wroga (pokaz wybor). Pojawia sie problem "co gdy ktorys z nich zginie?:. Tutaj nie wiem jak to za bardzo zmienic, poniewaz common eventy nie maja mozliwosci sprawdzenia, ktory potwor zyje. Ba, nawet battle eventy nie daja takiej mozliwosci w sumie (conditional bransh z poziomu battle jest bardzo biedne).
Saga Demonów v2.0t - https://drive.google.com/file/d/1ZthAS8 ... drive_link
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności
Tu nie chodzi raczej o bossa i przydupasów, lecz o naszą ekipę. Próbowałem to co opisuję opracować na bazie tego, co widziałem w Alter AILA Genesis, ale próba zrozumienia matrixa jaki tam jest mogła się skończyć tylko usmażeniem mózgu (choć w samej grze wygląda to bardzo banalnie). Innym rozwiązaniem, nad którym myślałem, jest po prostu zrobienie umiejętności jako opcji w menu głównym walki, zamiast w osobnym menu tak jak jest to domyślnie. Pytanie tylko czy to nie wprowadzi za dużego zamieszania w trakcie potyczki z wrogiem, choć i tak planuję aby postacie mogły mieć maks. 6 umiejętności, których nie będzie można usunąć.
Jest jeszcze inna sprawa, bowiem chcę dodać technikę, która odejmuje 50% HP użytkownika i odnawia resztę drużyny (oraz vice versa). W czym tkwi haczyk? Otóż tę technikę będzie mogła zdobyć każda postać w grze (za pomocą specjalnego przedmiotu, jak każdą inną). Zatem jak określić, kto w walce tej umiejętności użył i komu odjąć HP, a komu dodać? Jak nie da rady za pomocą sensownych rozwiązań, to pominę ten punkt, szkoda mi czasu, grę trzeba robić.
Jest jeszcze inna sprawa, bowiem chcę dodać technikę, która odejmuje 50% HP użytkownika i odnawia resztę drużyny (oraz vice versa). W czym tkwi haczyk? Otóż tę technikę będzie mogła zdobyć każda postać w grze (za pomocą specjalnego przedmiotu, jak każdą inną). Zatem jak określić, kto w walce tej umiejętności użył i komu odjąć HP, a komu dodać? Jak nie da rady za pomocą sensownych rozwiązań, to pominę ten punkt, szkoda mi czasu, grę trzeba robić.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności
Z leczeniem bohaterów po prostu dodaj bohaterowi który używa tej umiejętności jakiś stan, a w eventach walki wywołaj typowe zdarzenie w którym sprawdzisz który bohater ma ten stan nadany i już wiesz komu masz dodać hp a komu odjąć, po czym usuniesz ten stan.
Event walki dasz na wywołanie co turę i będzie dobrze.
Próbowałeś robić to poprzednie tak jak opisałem?
Event walki dasz na wywołanie co turę i będzie dobrze.
Próbowałeś robić to poprzednie tak jak opisałem?