[RM2k(3)]Własne umiejętności

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

[RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: Preki »

Tak, wiem że te ustala się poprzez osobne zdarzenia w grupach przeciwników w bazie danych, ale ja nie o tym.

W zakładce z umiejętnościami można wybrać, aby ta uruchamiała przełącznik - w sumie nic wielkiego. Problem tylko w tym, że wybrana umiejętność będzie wtedy oddziaływała na wszystkich wrogów, członków drużyny bądź samego użytkownika (te ostatnie można zrobić w bardziej konwencjonalny sposób jednak). Moim zamierzeniem jednak jest, aby zrobić specjalną umiejętność działającą na wybranego przez gracza wroga. Niestety, opisałem już jak działa umiejętność wywoływana przełącznikiem, a w samych poleceniach zdarzeń nie ma warunku o nazwie "Czy bohater X użył umiejętności Y?". Do czego dokładnie zmierzam - postać ma wywołać silny atak kosztem 50% swojego aktualnego HP (i przy tym 100 swojego MP) na pojedynczym wrogu. Da radę coś takiego w 2k3 zrobić?
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: X-Tech »

Nie wiem czy da radę, bo dawno nie siedziałem w tym systemie...ale prawdopodobnie jak zwykle - praktycznie wszystko się da. Spróbowałbym zrobić dla wroga warunek, że jeśli przełącznik jest on - nastąpi tegoż wroga transformacja...Dopiero na bazie tej transformacji kombinował z tym przeciwnikiem bazowo. Z tego punktu wychodzi to najprościej i najmniej roboty...tak mi się wydaje.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: Dragon Kamillo »

Oczywiście zwykły wybór w oknie wiadomości odpada, bo brzydki, nie uwzględnia zdechłych wrogów i jest ograniczony do 4 opcji...

Ja to robiłem tak. Zapisujesz ciągle do zmiennych coś potworów (np szybkość, coś co rzadko albo w ogóle odejmujesz im w walce). Potem robisz umiejętność normalną gdzie odejmujesz im np 1 tego co tam chcesz (ale to musi być 100%, no i oczywiście bez animacji). Potem w eventach walki znowu zapisujesz to coś potworów do zmiennych (innych), porównujesz która się zmieniła i pach wiesz już którego potwora atakować.

Jeśli tą umiejętność ma kilka bohaterów to możesz jeszcze zapisywać im to samo do zmiennych a w umiejętności zaznaczyć absorbowanie - wtedy gry sprawdzisz komu przybyło tego czegoś - wiesz kto atakuje.

Problematyczne też może być mieć więcej tak działających umiejętności, wtedy musiałbyś je poróżnić przez odejmowanie/dodawanie różnych wartości tych cośów itp.

Oczywiście po tym jak już wszystko wiesz (kto i kogo atakuje) to wracasz do normy z tymi cosiami, co by nie osłabiać przeciwników itp.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: AkiNebula_e »

Witajcie. Ja widzę to w taki sposób. Musisz z góry w battle eventach i common eventach, do którytch możesz z poziomu walki się odwoływać ustalić przeciwników. Tz. jesli masz bossa i dwoch przydupasow, to znaczy, ze kazdy z nich bedzie mial osobna mechanike zdolnosci dla siebie. Jesli wiesz juz jacy wrogowie sa, to mozesz wywolac okno dialogowe, z ktorego wybierzesz wroga (pokaz wybor). Pojawia sie problem "co gdy ktorys z nich zginie?:. Tutaj nie wiem jak to za bardzo zmienic, poniewaz common eventy nie maja mozliwosci sprawdzenia, ktory potwor zyje. Ba, nawet battle eventy nie daja takiej mozliwosci w sumie (conditional bransh z poziomu battle jest bardzo biedne).
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: Preki »

Tu nie chodzi raczej o bossa i przydupasów, lecz o naszą ekipę. Próbowałem to co opisuję opracować na bazie tego, co widziałem w Alter AILA Genesis, ale próba zrozumienia matrixa jaki tam jest mogła się skończyć tylko usmażeniem mózgu (choć w samej grze wygląda to bardzo banalnie). Innym rozwiązaniem, nad którym myślałem, jest po prostu zrobienie umiejętności jako opcji w menu głównym walki, zamiast w osobnym menu tak jak jest to domyślnie. Pytanie tylko czy to nie wprowadzi za dużego zamieszania w trakcie potyczki z wrogiem, choć i tak planuję aby postacie mogły mieć maks. 6 umiejętności, których nie będzie można usunąć.

Jest jeszcze inna sprawa, bowiem chcę dodać technikę, która odejmuje 50% HP użytkownika i odnawia resztę drużyny (oraz vice versa). W czym tkwi haczyk? Otóż tę technikę będzie mogła zdobyć każda postać w grze (za pomocą specjalnego przedmiotu, jak każdą inną). Zatem jak określić, kto w walce tej umiejętności użył i komu odjąć HP, a komu dodać? Jak nie da rady za pomocą sensownych rozwiązań, to pominę ten punkt, szkoda mi czasu, grę trzeba robić.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k(3)]Własne umiejętności

Post autor: Dragon Kamillo »

Z leczeniem bohaterów po prostu dodaj bohaterowi który używa tej umiejętności jakiś stan, a w eventach walki wywołaj typowe zdarzenie w którym sprawdzisz który bohater ma ten stan nadany i już wiesz komu masz dodać hp a komu odjąć, po czym usuniesz ten stan.

Event walki dasz na wywołanie co turę i będzie dobrze.

Próbowałeś robić to poprzednie tak jak opisałem?
ODPOWIEDZ