Strona 1 z 1

Nieruchomy obraz 2k

: 07 lis 2016, 19:37
autor: Motoki
Siemka. Wiecie może czy istnieje taka opcja, aby obraz wstawiony za pomocą komendy "Pokaż obraz" znalazł się na miejscu wywołującego go zdarzenia, a nie tam gdzie akurat aktualnie znajduje się gracz? RM2k

Dziękuje i pozdrawiam,
Motoki.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 07 lis 2016, 19:45
autor: Dragon Kamillo
Wiemy, istnieje. Wsio, tyle chciałeś wiedzieć XD.

Jak to zrobić: zapisujesz współrzędne ekranowe zdarzenia do zmiennej i wyświetlasz obraz na podstawie tych współrzędnych - wsio.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 11:28
autor: Motoki
Eee... Chyba jestem idiotą, albo źle zadałem pytanie.

Zrobiłem jak radziłeś, lub inaczej - zrobiłem tak jak zrozumiałem, jednak efekt końcowy nadal jest zły (obraz co prawda nie pojawia się już na bohaterze, ale wciąż przesuwa się razem z ruchem "naszej" postaci - cały czas jest widoczny na ekranie, nie zachowuje się jak np. element chipsetu). A zrobiłem tak:

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 13:15
autor: Yoroiookami
Możliwie że w programie już tak jest i potrzebny ci skrypt na zablokowanie obrazka. Tyle że ja się na tym programie nie znam. Możesz spróbować:
Obrazek

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 13:23
autor: Jazzwhisky
Nie no, spokojnie do zrobienia, to któraś z tych dwóch opcji X/Y, jedna zablokuje pozycję obrazka na mapie, druga na ekranie, ale nie wiem jak opisane jest to w tłumaczeniu.

edit
Cofam to :), tam przeca wystarczy zaznaczyć przesuwaj się z mapą, różnica pomiędzy tymi opcjami daje inny efekt.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 17:18
autor: Dragon Kamillo
Myślałem że to logiczne że należy zaznaczyć tamtą opcję XD. Raczej trudno ją przeoczyć.

A różnica między tymi X/Y jest taka że jedne to współrzędne kratek mapy - licząc od lewego górnego rogu, a drugie to współrzędne pikseli ekranu - również licząc od lewego górnego rogu - tu może też przyjmować wartości ujemne.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 17:49
autor: Yoroiookami
Przeoczyłem. :lol:

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 08 lis 2016, 21:09
autor: Motoki
Czyli jednak jestem idiotą. Wszystko cacy działa - dziękuje.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 30 cze 2017, 20:20
autor: Motoki
Odkopię temat aby nie zakładać podobnego.

Te same pytanie: chodzi o nieruchomy obrazek, przewijany razem z mapą, lecz tym razem do RM XP. O ile w 2k była opcja "przesuwaj wraz z mapą" to w XP nie mogę tego odnaleźć. Co prawda komenda "pokaż obraz" w oparciu o zmienne ekranowe X i Y wyznaczające położenie obiektu działa, to jednak sposób jej działania jest nieco wadliwy. Obrazek bowiem jest na właściwym miejscu, ale lekko przesuwa na ok 1 sec. podczas ruchu bohatera/ekranu, a następnie powraca do "swojego" miejsca przy zatrzymaniu bohatera/ekranu.

Tym razem również byłbym wdzięczny.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 30 cze 2017, 21:17
autor: Dragon Kamillo
Kolejny raz, nie znajdziesz takiej opcji w RMXP, niestety. Tutaj nawet nie wiem czy ktoś zrobił to w ruby...

Ja to zawsze rozwiązywałem dając ruch obrazka non stop na te same współrzędne liczone względem jakiegoś eventu na mapie + minimalne czekanie, pewnie "1", w RMXP nie dało się ustawić "0". Ale to jak piszesz może być widoczne takie jakby drganie obrazka, pamiętam że w VX tego nie było, w ACE też niestety obrazek drgał.

Może jeśli nie używasz mgły to lepiej zrobić to na niej, albo na takim jednym starym skrypcie od areva do świateł, z tym że ty byś po prostu dał tam zwykłe obrazki, tylko że pewnie musiałyby mieć rozmiar całej mapy. Jak znajdę ten skrypt to podrzucę...

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 30 cze 2017, 22:18
autor: Dr.Man
Możesz też obrazek wyświetlić jako event, zapisać w folderze charasets i tylko zwiększyć pole robocze obrazka czterokrotnie, kliknąć na event i wybrać graphic jako ten obrazek, ja tak na przykład robię oświetlenie lamp, okien.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 30 cze 2017, 22:47
autor: Motoki
Kolejny raz, nie znajdziesz takiej opcji w RMXP, niestety. Tutaj nawet nie wiem czy ktoś zrobił to w ruby...
Kurcze... zmieniam RM aby pozbyć sie kilku ograniczeń i okazuje się, że napotykam nowe.
Ja to zawsze rozwiązywałem dając ruch obrazka non stop na te same współrzędne liczone względem jakiegoś eventu na mapie + minimalne czekanie, pewnie "1", w RMXP nie dało się ustawić "0". Ale to jak piszesz może być widoczne takie jakby drganie obrazka, pamiętam że w VX tego nie było, w ACE też niestety obrazek drgał.
VX odpada. Zbyt mała ilość "pól" wyświetlanych na ekranie gry (z tego co pamiętam 17x13?), natomiast np. xp posiada więcej (20x15).
Możesz też obrazek wyświetlić jako event, zapisać w folderze charasets i tylko zwiększyć pole robocze obrazka czterokrotnie, kliknąć na event i wybrać graphic jako ten obrazek, ja tak na przykład robię oświetlenie lamp, okien.
Właśnie o tym pomyślałem i miałem pytać od czego zależy wielkość charsetów - małe pisklę/wielki potwór.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 30 cze 2017, 23:35
autor: Dr.Man
Obrazek
masz obrazek piks1xpiks2 i żeby "kwadracik" miał taki wymiar to obraz zapisany w charaset musi mieć 4 krotny rozmiar tego kwadracika

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 01 lip 2017, 09:51
autor: Motoki
Aha... czyli jak rozumiem rozmiar nie ma znaczenia? To znaczy mogę zrobić char o wielkości całej mapy?

Btw - Czy w grafice charsetu mogę wykorzystać półprzezroczystość w pliku graficznym, tak ze będzie ona uwzględniona i widoczna przez RM? Inaczej mówiąc, czy w grafikach charsetu mogę wykorzystać kanał alpha i będzie on działał zgodnie z moimi intencjami (półprzezroczystość niektórych elementów grafiki)?

Przepraszam za zadawanie zbyt dużej ilości głupich pytań - jestem po prostu trochę poza zasięgiem i nie mogę sam sprawdzić.

Re: Nieruchomy obraz 2k

: 01 lip 2017, 10:16
autor: Dr.Man
Z tego co testowałem rozmiar nie ma znaczenia, możesz zmienić przezroczystość