Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2017, 18:39
Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Witam, dłubię sobie trochę w RPG Makerze i zamierzam wziąć się za pierwszą bardziej rozwiniętą grę, lecz nim zacznę ją tworzyć chcę wiedzieć czy w ogóle silnik na coś takiego pozwoli. Otóż tak: wybieramy sobie postać na starcie (każda z innym bonusem w walce) i losujemy pierwsze jednostki po czym mamy grę właściwą. Pojawiamy się na mapie i mamy kupców (sprzedawca jednostek i sprzedawca zwojów), a także arenę. Na niej walczymy turowo, lecz nie za pomocą własnej postaci a jednostek, oczywiście nie kilkuset jak w Heroesach ale pojedyńczych, do, powiedzmy 4. Jednostki pochodzą z tej samej puli co przeciwnicy, z którymi mierzymy się na arenie - po wejściu na nią mamy kilka walk i każda zawiera LOSOWE jednostki z całej puli. Po wszystkim dostajemy nagrodę w postaci waluty i losowej jednostki w nagrodę po przejściu wszystkich starć. Następnie wszystko się zapętla, a my mamy fundusze na lepsze stworzenia czy też zwoje. Smierc jednostek sojuszniczych oczywiscie byłaby permanentna, zas na arenie można by wprowadzić poziomy trudności.
Czy to jest w ogóle wykonalne? Nie mówię tu o animacjach, bo tych by raczej nie było, a zamiast nich po prostu karty z jednostkami - coś jakby Duel Of Champions [*] tylko trochę uproszczony i przemodelowany
Czy to jest w ogóle wykonalne? Nie mówię tu o animacjach, bo tych by raczej nie było, a zamiast nich po prostu karty z jednostkami - coś jakby Duel Of Champions [*] tylko trochę uproszczony i przemodelowany
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Jest to do zrobienia, zdaje się, że na 2k3 było coś hirołso-podobne, pamięta to ktoś może? A poza systemem walki, to też wszystko jest do zrobienia. Wręcz pytanie o niektóre rzeczy sugerują, że może lepiej będzie jeśli będziesz kontynuował naukę silnika ;)
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Zagraj w Septerra Core Trzy Światy. XP to nie Ace ale możliwości te same. Można to zrobić, jeszcze jak.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2017, 18:39
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Czyli może udać się zrobienie takiej gry, tak? Tylko błagam niech ktoś mnie naprowadzi na trop żeby mieć swoich "żołnierzy" jakby w ekwipunku, no coś jak armia ukryta w herosie jeżdżącym na koniu po mapie ;) Potrafię tylko dodać postacie do drużyny żeby chodziły za bohaterem, ale to nie to samo, bo do jednostek mam gotowe grafiki i chcę zrobić coś w stylu własnie karcianki - robisz decka 3-5 kart i próbujesz sił na arenie za każdym razem innej :)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... -enkidiana - Norujowi pewno chodziło o tą grę.
Tak na prawdę nie rozumiem pytania, znaczy OK, odpowiedź mam - tak da się - jak niemal wszystko, to tylko zależy od tego jak to wymyślisz i zrealizujesz. Na pewno nikt ci tu nie poda rozwiązania na tacy - zresztą dla ciebie lepiej jakbyś sam ogarnął silnik itp i dążył do swego celu, po drodze znajdując rozwiązania różnych problemów i widząc sam jak to się tworzy - nie ma nic lepszego, to jest najlepsze w robieniu gier.
Karcianki w makerze też powstawały, nic tutaj nowego - więc bez niczego mogę ci napisać - tak to da się zrobić - powodzenia i obyś miał z tego radochę.
Tak na prawdę nie rozumiem pytania, znaczy OK, odpowiedź mam - tak da się - jak niemal wszystko, to tylko zależy od tego jak to wymyślisz i zrealizujesz. Na pewno nikt ci tu nie poda rozwiązania na tacy - zresztą dla ciebie lepiej jakbyś sam ogarnął silnik itp i dążył do swego celu, po drodze znajdując rozwiązania różnych problemów i widząc sam jak to się tworzy - nie ma nic lepszego, to jest najlepsze w robieniu gier.
Karcianki w makerze też powstawały, nic tutaj nowego - więc bez niczego mogę ci napisać - tak to da się zrobić - powodzenia i obyś miał z tego radochę.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
O to ci chodzi viewtopic.php?f=15&t=517&p=4783&hilit=H ... +2k3#p4783Noruj pisze:Jest to do zrobienia, zdaje się, że na 2k3 było coś hirołso-podobne, pamięta to ktoś może?
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2017, 18:39
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
Spokojnie, nie proszę o to by wszystko zrobili za mnie ludzie z forum :) Byłem po prostu ciekaw czy moja wizja "pójdzie" na silniku RPG Makera, a skoro ma prawo działać to spróbuję zabrać się do roboty i osiągnąć to o czym myslę
Dziękuję za pomoc!
Dziękuję za pomoc!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Czy RPGMaker VX Ace pozwala na stworzenie takiej gry?
To jest akurat najmniejszy problem. Jak sama nazwa wskazuje RPG Maker to narzędzie nacelowane na produkcje cRPG (w japońskim stylu), jeśli chcesz stworzyć w nim coś innego, to przygotuj się na sporo pracy i wiele przeszkód.Krashamadaz pisze:Tylko błagam niech ktoś mnie naprowadzi na trop żeby mieć swoich "żołnierzy" jakby w ekwipunku
Postaci można dodawać do drużyny w dowolnej formie, mogą to być jednostki, ich widocznośc na mapie można wyłączyć w zakładce System. Coś przeszkadza Ci w tej metodzie?
Zasadniczo w RMVXA "pójdzie" technicznie wszystko, co jesteś w stanie napisać w języku skryptowym RGSS3.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr