[VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Usunięty

[VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Usunięty »

Witam, mam otóż taki no problem... Może jestem ułomny, może nie potrafię szukać (a szukałem), ale nie potrafię bez dołączenia całego RTP zrobić tak, żeby u każdego działała moja gra.
Otóż... jest tak że gra ma wszystkie grafiki, muzyki, itd., które używam, jednak odpala się tylko na moim kompie. Na każdym innym już nie. Nie chcę robić tak, że dołączam całe RTP, ani tak, żeby każdy musiał pobierać RTP (bo to jest niewygodne pobierać chyba 2GB tylko po to żeby uruchomić grę co waży 22MB).

Także.. Co muszę zrobić, aby gra działała, bez dołączania całego RTP?
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Yoroiookami »

RTP do VX Ace waży około 200MB i wystarczy je ściągnąć raz.

Tu jest poradnik po angielsku.
https://rpgmaker.net/tutorials/10/
"...if you're using some RTP files and the player doesn't have the RTP installed, or has an RTP installed that is dissimilar to your own, the game will crash once it tries to access the missing files."
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem, jeżeli używasz przynajmniej jednego elementu z podstawowego RTP, musisz mieć całe RTP w taki czy inny sposób. Chociaż możliwe, że źle zrozumiałem i ktoś zna jakiś sposób. :lol:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Jazzwhisky »

Ważne, żeby gra zawierała wykorzystywane elementy z RTP (i spoza RTP), archiwum nie musi zawierać wszystkiego, niewykorzystane zasoby można usunąć z archiwum.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Usunięty

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Usunięty »

Czyli... Muszę dołączyć RTP, a potem wywalić to co nie jest używane?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Jazzwhisky »

Nie musisz wywalać, no ale chyba nie ma sensu pozostawiania wszystkiego. Możesz użyć do tego skryptu, np. http://himeworks.com/2013/05/resource-checker/, ale koniecznie przetestuj efekty. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Dragon Kamillo »

Do tego musisz wywalić wpis o RTP z game.ini, nie wiem dokładnie który, w każdej wersji RM wygląda to inaczej.
Usunięty

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Usunięty »

Dragon Kamillo pisze:Do tego musisz wywalić wpis o RTP z game.ini, nie wiem dokładnie który, w każdej wersji RM wygląda to inaczej.
Że chodzi ci o tą linijkę?

Kod: Zaznacz cały

RTP=RPGVXAce
Usunięty

Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP

Post autor: Usunięty »

Ok. Mam. Dzięki DK.
Usunąłem, tą linijkę z game.ini: "RTP=RPGVXAce", a potem pododawałem to co brakowało. (Fonts i titleset). Działa jak trzeba :-D
ODPOWIEDZ