[VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
[VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Witam, mam otóż taki no problem... Może jestem ułomny, może nie potrafię szukać (a szukałem), ale nie potrafię bez dołączenia całego RTP zrobić tak, żeby u każdego działała moja gra.
Otóż... jest tak że gra ma wszystkie grafiki, muzyki, itd., które używam, jednak odpala się tylko na moim kompie. Na każdym innym już nie. Nie chcę robić tak, że dołączam całe RTP, ani tak, żeby każdy musiał pobierać RTP (bo to jest niewygodne pobierać chyba 2GB tylko po to żeby uruchomić grę co waży 22MB).
Także.. Co muszę zrobić, aby gra działała, bez dołączania całego RTP?
Otóż... jest tak że gra ma wszystkie grafiki, muzyki, itd., które używam, jednak odpala się tylko na moim kompie. Na każdym innym już nie. Nie chcę robić tak, że dołączam całe RTP, ani tak, żeby każdy musiał pobierać RTP (bo to jest niewygodne pobierać chyba 2GB tylko po to żeby uruchomić grę co waży 22MB).
Także.. Co muszę zrobić, aby gra działała, bez dołączania całego RTP?
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
RTP do VX Ace waży około 200MB i wystarczy je ściągnąć raz.
Tu jest poradnik po angielsku.
https://rpgmaker.net/tutorials/10/
"...if you're using some RTP files and the player doesn't have the RTP installed, or has an RTP installed that is dissimilar to your own, the game will crash once it tries to access the missing files."
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem, jeżeli używasz przynajmniej jednego elementu z podstawowego RTP, musisz mieć całe RTP w taki czy inny sposób. Chociaż możliwe, że źle zrozumiałem i ktoś zna jakiś sposób.
Tu jest poradnik po angielsku.
https://rpgmaker.net/tutorials/10/
"...if you're using some RTP files and the player doesn't have the RTP installed, or has an RTP installed that is dissimilar to your own, the game will crash once it tries to access the missing files."
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem, jeżeli używasz przynajmniej jednego elementu z podstawowego RTP, musisz mieć całe RTP w taki czy inny sposób. Chociaż możliwe, że źle zrozumiałem i ktoś zna jakiś sposób.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Ważne, żeby gra zawierała wykorzystywane elementy z RTP (i spoza RTP), archiwum nie musi zawierać wszystkiego, niewykorzystane zasoby można usunąć z archiwum.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Czyli... Muszę dołączyć RTP, a potem wywalić to co nie jest używane?
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Nie musisz wywalać, no ale chyba nie ma sensu pozostawiania wszystkiego. Możesz użyć do tego skryptu, np. http://himeworks.com/2013/05/resource-checker/, ale koniecznie przetestuj efekty. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Do tego musisz wywalić wpis o RTP z game.ini, nie wiem dokładnie który, w każdej wersji RM wygląda to inaczej.
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Że chodzi ci o tą linijkę?Dragon Kamillo pisze:Do tego musisz wywalić wpis o RTP z game.ini, nie wiem dokładnie który, w każdej wersji RM wygląda to inaczej.
Kod: Zaznacz cały
RTP=RPGVXAce
Re: [VX Ace] Działająca gra bez całego RTP
Ok. Mam. Dzięki DK.
Usunąłem, tą linijkę z game.ini: "RTP=RPGVXAce", a potem pododawałem to co brakowało. (Fonts i titleset). Działa jak trzeba
Usunąłem, tą linijkę z game.ini: "RTP=RPGVXAce", a potem pododawałem to co brakowało. (Fonts i titleset). Działa jak trzeba