Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
PanNikt
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 19:21

Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: PanNikt »

Witam. Tworzę właśnie grę w VX Ace. Niestety napotkałem pewien problem, a nawet dwa.

Pierwszy dotyczy potworów. Mianowicie za każdym razem, gdy atakuję postacią, wróg unika, cokolwiek bym zrobił (no dobra, skille działają, jedynie zwykły atak nie). Próbowałem różnych sposobów, od ustawienia prawie wszystkich statystyk wroga na 1, a bohatera na np 20 do ustawienia Uniku wroga na -100%, ale żaden z tych sposobów nie działa. :-(

Drugi problem dotyczy importowanych obrazów. Mimo działań jakie zostały opisane w "Twierdzy" czarne tło dla obrazów nie jest przezroczyste (a powinno).
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: Dragon Kamillo »

1. Ustaw bohaterom jakąkolwiek broń, możliwe że nie mogą atakować bez broni - przynajmniej tak to działało w XP.
2. Jak import nie działa, to zawsze możesz dodać przeźroczystość korzystając np z darmowego gimpa.
W gimpie wystarczy że dasz warstwie (powinieneś mieć 1) kanał przeźroczysty, zaznaczysz czarny kolor zaznaczajką i wymażesz gumką.
Awatar użytkownika
LordVertaa
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2017, 19:01
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie, Polska
Kontakt:

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: LordVertaa »

Problem 1 rozwiążesz tak jak napisał Dragon Kamillo
A co do drugiego to jeśli tło obrazu jest czarne ustaw Blend Mode na Additive :P
Strona WWW: http://lordvertaa.esy.es/
Zapraszam także na bloga: http://lordvertaa.esy.es/blog/
"Rób to co lubisz, a nigdy nie będziesz musiał pracować."
PanNikt
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 19:21

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: PanNikt »

@up Niestety nie działa :(
Co do 2. to:
@up Gimp tylko pogorszył sprawę. Zmienia rozszerzenie na takie, którego RM nie zna, a nawet jeśli zmienię z powrotem na .png to tło jest nadal czarne.
@2up eee... What?

@edit dobra problem 1 rozwiązany! Wystarczyło dać w Charakterystyce Celność na 100% :)
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: tiberium »

Pobierz może jakieś materiały (np. battlersy, czy facesety z twierdzy) i zobaczy czy ten problem z tłem występuje.
PanNikt pisze:Drugi problem dotyczy importowanych obrazów. Mimo działań jakie zostały opisane w "Twierdzy" czarne tło dla obrazów nie jest przezroczyste (a powinno).
Ty, słuchaj no, a nie jest czasami ten twój obrazek w formacie JPG?
Bo z tym czarnym tłem to chodzi o to że ma być jednolity kolor (tak to program widzi),
natomiast jeżeli obrazek typu JPG ma "czarne tło", to w powiększeniu tam jest wiele czarnego koloru.

A czy możesz wskazać konkretnie gdzie to zostało opisane na Twierdzy (i kto jest autorem tekstu)?
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: Dragon Kamillo »

Jeśli obrazek ma format JPG to choćbyś się zesrał to nie pozbędziesz się tego problemu, po pierwsze dlatego to co zauważył tiberium, a po drugie JPG nie obsługuje przeźroczystości (kanału alpha), więc i tak musiałbyś zmienić format na PNG, co niestety nie naprawi ci już zepsutego obrazka, więc będziesz musiał poszukać innego.
Obrazki w formatach BMP, PNG, GIF i chyba TIFF powinny przejść bez większych problemów, z tym że najlepiej je wszystkie i tak zapisywać od razu do PNG.
PanNikt
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 19:21

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: PanNikt »

@2up się robi:
http://www.tsukuru.pl/forum/?co=krypta&typ=k ... iezasobami
Twórcą jest Reptile.

@up No właśnie ja nie używam jotpega tylko peenega.

BTW zapomniałem wspomnieć o czymś jeszcze. Jeśli obrazek, który pobrałem (jako .png) sam w sobie ma przezroczyste tło, to wszystko jest OK. Gorzej jeżeli próbuję w tym obrazku zmienić COKOLWIEK, np. zmienić rozmiar lub usunąć białe krawędzie wtedy "brak koloru" zmienia się na czarny.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: Dragon Kamillo »

W czym próbujesz zmieniać te rzeczy, bo jak np w paincie to się musi tak dziać, bo paint nie posiada możliwości działania z przeźroczystością.
Po prostu zmień ten rozmiar czy co tam chcesz w gimpie i problem zniknie.
Cały problem jest taki że jeśli miałeś obrazek o jednolitym tle przeźroczystym (w VX ACE to raczej rzadkość, w XP się jeszcze zdarzało) to wtedy mogłeś se edytować w gimpie i importować, ale jak do gry wchodzi z 10 półprzeźroczystości (np by zrobić łagodne krawędzie) to już jest lipa i musisz po prostu edytować takie obrazki w gimpie lub fotoszopie.

To jest mój ból dupy jeśli chodzi o nowe makery, ja rozumiem że kanał alpha jest dobrodziejstwem i pozwala robić cuda, ale gdy ktoś nie chce używać półprzeźroczystości itp to dla niego to tylko męczarnia i mus do korzystania z odpowiednich programów i zapisywania grafiki w 32bitach z większą wagą jak grafika np 8bitowa w starszych makerach.
PanNikt
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 19:21

Re: Problem z unikaniem u wrogów (a także drugi, inny) [VX Ace]

Post autor: PanNikt »

Eee... Tego... Próbowałem zmieniać rozmiar w Paint.NET. I wiesz co? DZIAŁA. Sorki za ten "ból dupy" i zawracanie głowy, bo nie pomyślałem o tym, żeby tego programu użyć. Tak więc, jednym zdaniem: problem 1. i 2. rozwiązane = zamknięcie tematu (albo coś AKA tego)
Zablokowany