Chciałbym wyróżnić ważne wybory w grze poprzez specjalny wygląd i sposób wyboru. Postanowiłem, że będą się pojawiały 2 obrazki podpisane przyciskami, które należy kliknąć, by dokonać wyboru. Problem w tym, że gra się freezuje, gdy następuje moment aktywacji common eventu. Event pokazujący obrazki jest na mapie, jako Autorun:
Plan jest taki: błysk ekranu, załącza się muzyczka, pokazują się dwa obrazki przedstawiające wybory i aktywuje się common event, który pozwala graczowi na wybór jednego z obrazków poprzez kliknięcie przycisku:
Wykorzystałem tutaj Labele, natomiast z Loopem jest taki sam efekt - gra się freezuje na początku 'błysku', nie pokazują się nawet obrazki. Próbowałem też z autorunem w common evencie - nie działa, próbowałem zamiast 'Call Common Event' dać 'Control Switches' i przez to aktywować common event - nie działa. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu, będę wdzięczny :)
Ps. Na pierwszym screenshocie można zauważyć, że po aktywacji common eventu umieściłem także loop, który sprawdza, czy dokonano już wyboru, żeby kontynuować scenkę w grze, czy może gracz się jeszcze zastanawia. Nie jestem pewien czy da się to zrobić inaczej. Jeśli ma ktoś pomysł tak, także prosiłbym, by dał znać.