[VX] Obrażenia
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
[VX] Obrażenia
W skrajnym przypadku gdy jedna postać zadaje 0 lub 1 obrażenia drugiej, chciałbym żeby zamiast tego to była losowa liczba pomiędzy 1-10. :L
Wie ktoś jak można to ustawić?
Wie ktoś jak można to ustawić?
Re: [VX] Obrażenia
Spróbuj przez umiejętność, która wywołuje typowe zdarzenie. W typowym zdarzeniu ustawisz losowanie przeciwnika oraz losową ilość obrażeń. Też można dla segregacji *lub ułatwienia zrobić to na kilku typowych zdarzeń.
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VX] Obrażenia
Dzięki Enterku, ale wydaje mi się to nie tylko niepotrzebnie skomplikowane, ale i chyba nie działało by to poprawnie. @_@
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [VX] Obrażenia
Zanim przyjdzie ekspert w VX, to napiszę intuicyjnie: znajdź w skryptach fragment odpowiedzialny za ostateczne (EDIT) wyliczanie obrażeń i dodaj warunek w kodzie że jeśli obrażenia < 2, to obrażenia = 10. W XP ostateczne obrażenia są wyliczane w postaci pojedynczej wartości, w VX pewnie jest podobnie. Coś takiego: (if [WARTOŚĆ] < 2 [kolejna linijka] [WARTOŚĆ] = 10). Losowanie nie wiem jak zrobić, ale stałe 10 powinno starczyć? :V
EDIT: Tak wgl. jeśli się uda to sprawdź czy leczenie działa. Jak nie działa, to wpisz (if [WARTOŚĆ] < 2 || > 0 [kolejna linijka] [WARTOŚĆ] = 10)
EDIT: Tak wgl. jeśli się uda to sprawdź czy leczenie działa. Jak nie działa, to wpisz (if [WARTOŚĆ] < 2 || > 0 [kolejna linijka] [WARTOŚĆ] = 10)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 12:53 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [VX] Obrażenia
Poziom skomplikowania jest zależny od tego jak to się wykona, a czy zadziała to można spróbować na ułatwionej wersji, czyli bez losowania przeciwnika, a ustawieniem stałego.Yoroiookami pisze:Dzięki Enterku, ale wydaje mi się to nie tylko niepotrzebnie skomplikowane, ale i chyba nie działało by to poprawnie. @_@
Jeśli masz zbyt wielu bohaterów, z którymi można się panoszyć po mapie to rozumiem i faktycznie mój pomysł nie wypali
- Viuu
- Posty: 118
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [VX] Obrażenia
Game_Battler (u mnie linijki 647, 648)
zamień na:
Kod: Zaznacz cały
if damage == 0 # if damage is 0,
damage = rand(2) # half of the time, 1 dmg
Kod: Zaznacz cały
if damage < 2
damage = rand(10)+1
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45