[VX] Obrażenia

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

[VX] Obrażenia

Post autor: Yoroiookami »

W skrajnym przypadku gdy jedna postać zadaje 0 lub 1 obrażenia drugiej, chciałbym żeby zamiast tego to była losowa liczba pomiędzy 1-10. :L
Wie ktoś jak można to ustawić? :|
Obrazek
Obrazek
Usunięty

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Usunięty »

Spróbuj przez umiejętność, która wywołuje typowe zdarzenie. W typowym zdarzeniu ustawisz losowanie przeciwnika oraz losową ilość obrażeń. Też można dla segregacji *lub ułatwienia zrobić to na kilku typowych zdarzeń.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Yoroiookami »

Dzięki Enterku, ale wydaje mi się to nie tylko niepotrzebnie skomplikowane, ale i chyba nie działało by to poprawnie. @_@
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Kryzz333 »

Zanim przyjdzie ekspert w VX, to napiszę intuicyjnie: znajdź w skryptach fragment odpowiedzialny za ostateczne (EDIT) wyliczanie obrażeń i dodaj warunek w kodzie że jeśli obrażenia < 2, to obrażenia = 10. W XP ostateczne obrażenia są wyliczane w postaci pojedynczej wartości, w VX pewnie jest podobnie. Coś takiego: (if [WARTOŚĆ] < 2 [kolejna linijka] [WARTOŚĆ] = 10). Losowanie nie wiem jak zrobić, ale stałe 10 powinno starczyć? :V

EDIT: Tak wgl. jeśli się uda to sprawdź czy leczenie działa. Jak nie działa, to wpisz (if [WARTOŚĆ] < 2 || > 0 [kolejna linijka] [WARTOŚĆ] = 10)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 12:53 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 1 raz.
Usunięty

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Usunięty »

Yoroiookami pisze:Dzięki Enterku, ale wydaje mi się to nie tylko niepotrzebnie skomplikowane, ale i chyba nie działało by to poprawnie. @_@
Poziom skomplikowania jest zależny od tego jak to się wykona, a czy zadziała to można spróbować na ułatwionej wersji, czyli bez losowania przeciwnika, a ustawieniem stałego.
Jeśli masz zbyt wielu bohaterów, z którymi można się panoszyć po mapie to rozumiem i faktycznie mój pomysł nie wypali :-)
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Viuu »

Game_Battler (u mnie linijki 647, 648)

Kod: Zaznacz cały

    if damage == 0                                  # if damage is 0,
      damage = rand(2)                              # half of the time, 1 dmg
zamień na:

Kod: Zaznacz cały

    if damage < 2
      damage = rand(10)+1
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX] Obrażenia

Post autor: Yoroiookami »

Dziękuję wszystkim, szczególnie Viuu. <3
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ