[VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hubrii1
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:04

[VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Hubrii1 »

*wiem, że piszę fatalnie * :-(
Witam.
Mam problem z tilesetami - głównie o trawy i inne tego rodzaju "bloczki"
chodzi o łączenie. Program odczytuje tylko jedną cześć [podstawową] "bloczka", a Paint.net [taki gimp] odczytuje całość - jak importuje do programu to wszystkie te "Bloczki" są.
]Obrazek :-( :-(
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Jazzwhisky »

Jeśli dobrze rozumiem twój problem - to tak właśnie działają autotile, patrz np. http://blog.rpgmakerweb.com/tutorials/e ... autotiles/, na mapie wszystko będzie układać się tak, jak trzeba.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Hubrii1
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:04

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Hubrii1 »

Chodzi mi o imporcie do programu... [jeżeli w tym artykule jest to napisane to przepraszam - nie umiem [i nie chce czytać :-P ] english :-( ]
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: GameBoy »

Autotilesety jak sama nazwa wskazuje działają automatycznie. =)
Po prostu użyj tych grafik na mapie to zobaczysz jak to działa.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Powczan »

Wydaje mi się, że nie rozumiecie problemu.
Chodzi o to, że autotile nie importują się jako autotile, tylko jako zwykłe, pojedyncze kratki i zamiast jednej załóżmy kępki trawy autotile, ma kępkę trawy i pozostałe kawałki osobno, statycznie.
Sam VXa nie używam, więc nie pomogę :/
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Jazzwhisky »

Tak podejrzewałem, ale nie chciało mi się strzelać drugi raz. :)

Każdy z elementów tilesetu w RMVX należy importować/wstawić do odpowiedniej grupy w zakładkach A-E, jest to opisane w pliku Help w dziale Resource Standards.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety

Post autor: Adrap »

Po prostu sprawdź przy importowaniu czy do dobrej "przegródki" zaimportowałeś.
Dla VX Ace to jest pierwsza "A1", animation. Chyba dla VX było tak samo (poprawcie Mnie jeśli się mylę).
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
ODPOWIEDZ