[VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Hubrii1
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:04
[VX] Proszę o pomoc - Tilesety
*wiem, że piszę fatalnie *
Witam.
Mam problem z tilesetami - głównie o trawy i inne tego rodzaju "bloczki"
chodzi o łączenie. Program odczytuje tylko jedną cześć [podstawową] "bloczka", a Paint.net [taki gimp] odczytuje całość - jak importuje do programu to wszystkie te "Bloczki" są.
]
Witam.
Mam problem z tilesetami - głównie o trawy i inne tego rodzaju "bloczki"
chodzi o łączenie. Program odczytuje tylko jedną cześć [podstawową] "bloczka", a Paint.net [taki gimp] odczytuje całość - jak importuje do programu to wszystkie te "Bloczki" są.
]
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Jeśli dobrze rozumiem twój problem - to tak właśnie działają autotile, patrz np. http://blog.rpgmakerweb.com/tutorials/e ... autotiles/, na mapie wszystko będzie układać się tak, jak trzeba.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Hubrii1
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:04
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Chodzi mi o imporcie do programu... [jeżeli w tym artykule jest to napisane to przepraszam - nie umiem [i nie chce czytać ] english ]
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Autotilesety jak sama nazwa wskazuje działają automatycznie. =)
Po prostu użyj tych grafik na mapie to zobaczysz jak to działa.
Po prostu użyj tych grafik na mapie to zobaczysz jak to działa.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Wydaje mi się, że nie rozumiecie problemu.
Chodzi o to, że autotile nie importują się jako autotile, tylko jako zwykłe, pojedyncze kratki i zamiast jednej załóżmy kępki trawy autotile, ma kępkę trawy i pozostałe kawałki osobno, statycznie.
Sam VXa nie używam, więc nie pomogę :/
Chodzi o to, że autotile nie importują się jako autotile, tylko jako zwykłe, pojedyncze kratki i zamiast jednej załóżmy kępki trawy autotile, ma kępkę trawy i pozostałe kawałki osobno, statycznie.
Sam VXa nie używam, więc nie pomogę :/
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Tak podejrzewałem, ale nie chciało mi się strzelać drugi raz. :)
Każdy z elementów tilesetu w RMVX należy importować/wstawić do odpowiedniej grupy w zakładkach A-E, jest to opisane w pliku Help w dziale Resource Standards.
Każdy z elementów tilesetu w RMVX należy importować/wstawić do odpowiedniej grupy w zakładkach A-E, jest to opisane w pliku Help w dziale Resource Standards.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: [VX] Proszę o pomoc - Tilesety
Po prostu sprawdź przy importowaniu czy do dobrej "przegródki" zaimportowałeś.
Dla VX Ace to jest pierwsza "A1", animation. Chyba dla VX było tak samo (poprawcie Mnie jeśli się mylę).
Dla VX Ace to jest pierwsza "A1", animation. Chyba dla VX było tak samo (poprawcie Mnie jeśli się mylę).
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)