Panoramy w XP

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Panoramy w XP

Post autor: Motoki »

Czołem, zmieniłem wersje makera i za nic nie potrafię się odnaleźć.

Zacznę od tego, że chciałem uzyskać efekt wyświetlania panoramy jak tła mapy w oknie projektu (zabieg szerzej opisany tutaj http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/tlo). Przyjąłem, że skoro jedno "pole" ma wymiar 32x32 piksele, to panorama musi posiadać wielokrotność 32 - czyli w moim przypadku gdy mapa posiada wymiar 61x31 kwadratów, panorama powinna posiadać wymiar 1952x992 pikseli. Niestety nie działa. Da rade coś z tym zrobić?

Kolejna sprawa... nigdzie nie mogę znaleźć polecenia odpowiadającego za samoczynne (niezależne od ruchu granej przez nas postaci) przesunięcie się panoramy (w RM2k opisane jako np. ruch horyzontalny).

Byłbym wdzięczny za pomoc.
I coming up only to show you wrong ...
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Panoramy w XP

Post autor: Dragon Kamillo »

Bo ani to ani to nie jest obecne w RMXP.

1. Nie da się wyświetlić panoramy w programie w RMXP, co prawda da się ją przykleić do mapy żeby nie przesuwała się inaczej (wolniej) niż sama mapa, ale to nic ci nie da, bo i tak w programie jej nie zobaczysz, więc w teorii - tak to możliwe by robić mapy na panoramach, w praktyce było by to jednak ciężkie bo wszystkie blokowania i eventy musiałbyś robić prawie że na ślepo.

Ale ta opcja i tak nie jest za bardzo potrzebna - potnij po prostu swoją panoramkę na tileset i czyli na paski po 256 pikseli sklejane pionowo i posklejaj na 1 warstwie w RM.

2. Przesuwanie - powinien być gdzieś jakiś skrypt na internecie, podobno chodzi to tak se, ale powinno być do uzyskania...

np: coś takiego autor The Sleeping Leonhart, nie testowałem tego, ale powinno to być to

Kod: Zaznacz cały

#===============================================================================
# Panorama Mover 1.1
#===============================================================================
# The Sleeping Leonhart
# Version 1.0
# 23-8-2007
#===============================================================================
# This little script allow you to move the Panorama.
# You can move the panorama with this command
# $game_map.move_panorama(x,y).
# Else you can compile the AUTOSCROLL_MAP hash for an auto movement in
# specificated map.
#===============================================================================
module Panorama_Mover
  # AUTOSCROLL_MAP = {map_id => [x movement, y movement]
  AUTOSCROLL_MAP = { 1 => [2,1]
  }
  # this is for the map not declarated in the hash don't touch if you dont know
#what are you doing
  AUTOSCROLL_MAP.default = [0,0]
end
class Game_Map
  attr_reader   :panorama_ox
  attr_reader   :panorama_oy
  alias tsl_game_map_setup setup
  def setup(map_id)
    tsl_game_map_setup(map_id)
    @panorama_ox = 0
    @panorama_oy = 0
  end
  def move_panorama(x,y)
    @panorama_ox += x
    @panorama_oy += y
  end
  alias tsl_game_map_update update
  def update
    tsl_game_map_update
    move_panorama(Panorama_Mover::AUTOSCROLL_MAP[@map_id][0],Panorama_Mover::AUTOSCROLL_MAP[@map_id][1])
  end
end

class Spriteset_Map
alias tsl_spriteset_map_update update
  def update
    tsl_spriteset_map_update
    @panorama.ox += $game_map.panorama_ox
    @panorama.oy += $game_map.panorama_oy
  end
end
ODPOWIEDZ