[XP] Pomoc o szerokim spectrum przy małym projekcie

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Harashu
Posty: 2
Rejestracja: 30 wrz 2017, 02:29

[XP] Pomoc o szerokim spectrum przy małym projekcie

Post autor: Harashu »

Cześć wszystkim jestem Kuba lat 22, nie palący, mało pijący i w ogóle ....

Akapit poniżej to wprowadzenie do sytuacji, można pominąć :)

Zawsze chciałem coś stworzyć w co można pograć, przeglądając fora, szukając programów do robienia gier (jak najprostszych, skrypty znam pobieżnie, języków programowania żadnych, jakieś podstawy po łebkach). Wcześniej trochę bawiłem się w modowanie (NWN, TES3)
RPG Maker XP mnie przekonał (ściągnąłem kilka ver RPG maker'a od najstarszych do najnowszych i właśnie w tym czuję się najlepiej)
Postanowiłem zrobić własną grę właśnie na tym programie. Pracuję nad nim dopiero od kilkunastu dni z czego większość czasu zajęło mi sprawdzanie jak działają zmienne, funkcje przełączniki, trening mappingu, przeczytanie kursu do tego programu i powolne uczenie się RUBY (idzie opornie).

Mam całą fabułe zapisaną punktowo, kilkanaście zadań pobocznych, mniej więcej zaplanowany system rozwoju bohatera, frakcje, wizje świata przedstawionego + mam grafikę przedstawiającą mapę świata mojej gry (pojawia się ona jako ekran tytułowy).

Co mi jest potrzebne a czego nie potrafię zrobić bądź zrobiłem ale uważam że można to zrobić lepiej:
Rozdawnictwo statystyk co poziom - Zrobiłem to system zdarzeń i zmiennych, rozbudowana ver tego co jest na twierdzy rpg makera (menu rozwoju bohatera uruchamiamy wciskając shift). Chciałbym żeby po prostu to wszystko można było znaleźć w ekranie drużyny (mam na myśli menu które mamy po wciśnięciu escape) ponieważ wprowadziłem coś takiego jak umiejętności (Alchemia, Zaklinanie, Kowalstwo).

Zmienić wygląd menu po wciśnięciu escape.

Łuki i dwuręczne bronie - Chciałbym żeby założenie łuku i broni dwuręcznej blokowało możliwość noszenia tarcz albo innych akcesorii na drugą rękę (ksiąg, reliktów, instrumentów itp itd)

Dziennik Zadań - W jakiś sposób ustawić dziennik zadan na którymś klawiszu albo w menu, bo jedyna myśl jaka przychodzi mi do głowy to ogromne zadanie z setką warunków i pętli które wymienia po kolei aktywne zadania.


Do tego chęnie bym wysyłał komuś moje prace by to sprawdzał na bieżąco, mój mapping, fabułę, poprawność.

Do gry raczej poza iconami i muzyką nie wrzucę nic więćej, będzie wszystko robione na podstawowej grafice ponieważ daję ona duże pole do popisu a uważam że fabuła którą przygotowałem (na około 80h grania więc prawdopodobnie w grze będzie 1/4 zawarta) nadrobi to. Jeśli się uda, znajdę osobe chętne pomóc i doradzić to liczę że za kilka miesięcy wrzucę tutaj swój projekt.

Pozdrawiam Harashu
Zablokowany