[2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

[2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Post autor: Preki »

Wróciłem do prac nad projektem. Niestety zatrzymał mnie kolejny bug, i kompletnie nie wiem co go powoduje.

Do zmiany animacji postaci podczas walki używam polecenia "Zmień Klasę", bo niestety innego sposobu nie ma (a szkoda). Oczywiście żadnych zmian dla postaci, której klasa się zmienia (poziom, umiejętności oraz statystyki). Po wywołaniu zdarzenia zawierającego te polecenie zacząłem testowo za pomocą innego zdarzenia na mapie dodawać nowy poziom i owszem, ten wzrastał, wymagane doświadczenie też, ale same statystyki już stoją w miejscu. Celem sprawdzenia, co jest nie tak, zrobiłem nowy projekt na szybko i zdarzenie, które wpierw zmieniało klasę a potem dodawało poziom, i wszystko działa tak jak należy.

Oczywiście krzywa doświadczenia dla bohatera jak i dla klasy jest identyczna, jednak i to nie zapobiega problemowi. Nie, na mapie nie ma innych zdarzeń które mogłyby np. zmieniać poziom. Specjalnie celem testu wywaliłem tylko zdarzenie zmieniające animację ze zdarzenia typowego odpowiedzialnego za uruchamianie menu oraz zmianę animacji walki po jego wyłączeniu, więc poszukiwania można zawęzić do tego co opisywałem powyżej.

EDIT: Próbowałem ustawić takie same krzywe doświadczenia w klasie docelowej, ale i to nie poprawia sytuacji. Wciąż dzieje się to samo.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Post autor: Rave »

Jedziesz na piracie? Może ten bug poprawili w oficjalnej wersji?
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Post autor: Preki »

O, jaka szybka odpowiedź... chyba 2k3 już na dobre umarł tutaj.

Sprawdzałem też wątek wykresów statystyk i wychodzi na to, że te muszą być identyczne do wykresu statystyk samej postaci, pomimo polecenia wyraźnie wskazującego grze, aby nie zmieniać poziomu, statystyk czy umiejętności. Dziwne, ale tak to wygląda. Nie oznacza to jednocześnie, że problem mam za sobą (i tym samym można zamknąć temat), gdyż jeszcze różne rzeczy mogą się dziać. Zakończę dyskusję dopiero wtedy, gdy na 100% uznam błąd za poprawiony.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Post autor: Rave »

No trochę umarł no. Chyba ty jako jedyny jeszcze jakoś ogarniasz tu 2k3. Np. ten temat - większość odpowiedzi to jest o tym co wiem jak zrobić, co powiedziałem w OP że wiem jak zrobić, a nie do tego z czym faktycznie pomocy potrzebuję.

A z tymi wykresami statów to faktycznie dziwne jest. Możliwe że bug w makerze.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [2k3]Zmiana klasy uniemożliwia wzrost statystyk?

Post autor: Preki »

Teraz mam zgoła nieco inny problem - gdy dam postaci dwie bronie oraz zmienię klasę, to dla danej postaci naturalnie wzrasta statystyka ataku. Problem jednak jest taki, że ta statystyka wzrasta trwale, dzięki czemu można oszukać grę i farmić atak aż do skutku. Jednym z rozwiązań jest obniżenie statystki ataku przy zmianie klasy, jednak tu pojawia się następny problem - gdy dam postaci różne bronie, to nie dość, że w ekwipunku będzie siedziała tylko jedna broń, to atak i tak trwale wzrośnie, a nie będę robił setek warunków dla różnych kombinacji.

Jak nie znajdę rozwiązania tego problemu, to najpewniej porzucę mechanikę używania podwójnych pistoletów/p. maszynowych w mojej grze.

EDIT: Problem zażegnany, temat zamknięty. Dzięki, Dragon Kamillo.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Zablokowany