Można jakoś zmienić podstawowy kolor deszczu podczas gry? :L
Są jakieś skrypty na pogodę, ale strasznie się gryzą, a ja i tak potrzebuję tylko zmiany odcienia.
[VX] Kolor Deszczu
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
- HGS
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
- Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
- Kontakt:
Re: [VX] Kolor Deszczu
a obrazkiem nie umiesz operować?
Na obrazku da się to zrobić.
Na obrazku da się to zrobić.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX] Kolor Deszczu
W VXA masz w edytorze spriteset_weather i tam rzeczywiście kolor jest zapisany w rgb(a?), pokombinuj czy VX też ma coś takiego.
Kod: Zaznacz cały
#--------------------------------------------------------------------------
# * Particle Color 1
#--------------------------------------------------------------------------
def particle_color1
Color.new(255, 255, 255, 192)
end
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VX] Kolor Deszczu
Wiele rzeczy się da zrobić na obrazkach, ale nie zawsze warto. Bo potem demo gry waży 544MB. :>a obrazkiem nie umiesz operować?
Na obrazku da się to zrobić.
Dzięki Jazz. Na Ultimie pomogli mi trochę, więc zrobiłem tak:W VXA masz w edytorze spriteset_weather i tam rzeczywiście kolor jest zapisany w rgb(a?), pokombinuj czy VX też ma coś takiego.
Kod: Zaznacz cały
#--------------------------------------------------------------------------
# * Object Initialization
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize(viewport = nil)
@type = 0
@max = 0
@ox = 0
@oy = 0
color1 = Color.new(255, 255, 255, 160)
color2 = Color.new(255, 255, 255, 80)
if $game_switches[835]
color1 = Color.new(255, 0, 0, 160)
color2 = Color.new(255, 0, 0, 80)
end
@rain_bitmap = Bitmap.new(7, 56)
for i in 0..6
@rain_bitmap.fill_rect(6-i, i*8, 1, 8, color1)
end
@storm_bitmap = Bitmap.new(34, 64)
for i in 0..31
@storm_bitmap.fill_rect(33-i, i*2, 1, 2, color2)
@storm_bitmap.fill_rect(32-i, i*2, 1, 2, color1)
@storm_bitmap.fill_rect(31-i, i*2, 1, 2, color2)
end
@snow_bitmap = Bitmap.new(6, 6)
@snow_bitmap.fill_rect(0, 1, 6, 4, color2)
@snow_bitmap.fill_rect(1, 0, 4, 6, color2)
@snow_bitmap.fill_rect(1, 2, 4, 2, color1)
@snow_bitmap.fill_rect(2, 1, 2, 4, color1)
@sprites = []
for i in 1..40
sprite = Sprite.new(viewport)
sprite.visible = false
sprite.opacity = 0
@sprites.push(sprite)
end
end
EDIT: Udało się. Dziękuję wszystkim za pomoc. :>