[VX] Kolor Deszczu

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

[VX] Kolor Deszczu

Post autor: Yoroiookami »

Można jakoś zmienić podstawowy kolor deszczu podczas gry? :L
Są jakieś skrypty na pogodę, ale strasznie się gryzą, a ja i tak potrzebuję tylko zmiany odcienia.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [VX] Kolor Deszczu

Post autor: HGS »

a obrazkiem nie umiesz operować?
Na obrazku da się to zrobić.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX] Kolor Deszczu

Post autor: Jazzwhisky »

W VXA masz w edytorze spriteset_weather i tam rzeczywiście kolor jest zapisany w rgb(a?), pokombinuj czy VX też ma coś takiego.

Kod: Zaznacz cały

  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Particle Color 1
  #--------------------------------------------------------------------------
  def particle_color1
    Color.new(255, 255, 255, 192)
  end
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX] Kolor Deszczu

Post autor: Yoroiookami »

a obrazkiem nie umiesz operować?
Na obrazku da się to zrobić.
Wiele rzeczy się da zrobić na obrazkach, ale nie zawsze warto. Bo potem demo gry waży 544MB. :>
W VXA masz w edytorze spriteset_weather i tam rzeczywiście kolor jest zapisany w rgb(a?), pokombinuj czy VX też ma coś takiego.
Dzięki Jazz. Na Ultimie pomogli mi trochę, więc zrobiłem tak:

Kod: Zaznacz cały

#--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(viewport = nil)
    @type = 0
    @max = 0
    @ox = 0
    @oy = 0
     color1 = Color.new(255, 255, 255, 160)
     color2 = Color.new(255, 255, 255, 80)
    if $game_switches[835]
     color1 = Color.new(255, 0, 0, 160)
     color2 = Color.new(255, 0, 0, 80)
    end
    @rain_bitmap = Bitmap.new(7, 56)
    for i in 0..6
      @rain_bitmap.fill_rect(6-i, i*8, 1, 8, color1)
    end
    @storm_bitmap = Bitmap.new(34, 64)
    for i in 0..31
      @storm_bitmap.fill_rect(33-i, i*2, 1, 2, color2)
      @storm_bitmap.fill_rect(32-i, i*2, 1, 2, color1)
      @storm_bitmap.fill_rect(31-i, i*2, 1, 2, color2)
    end
    @snow_bitmap = Bitmap.new(6, 6)
    @snow_bitmap.fill_rect(0, 1, 6, 4, color2)
    @snow_bitmap.fill_rect(1, 0, 4, 6, color2)
    @snow_bitmap.fill_rect(1, 2, 4, 2, color1)
    @snow_bitmap.fill_rect(2, 1, 2, 4, color1)
    @sprites = []
    for i in 1..40
      sprite = Sprite.new(viewport)
      sprite.visible = false
      sprite.opacity = 0
      @sprites.push(sprite)
    end
  end
Tyle że aktywacja przełącznika nie zmienia koloru deszczu. Jakby nie reagowało. :I

EDIT: Udało się. Dziękuję wszystkim za pomoc. :>
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ