[MV]Możliwości, custom animacje

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Patrsa
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2017, 15:22

[MV]Możliwości, custom animacje

Post autor: Patrsa »

Witam.
Szukam odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań.
Pracuję sobie powolutku na grą, duży świat, głównie nastawiona na eksplorację i rozwój postaci. Głównie inspirowane TES, Dark Souls, Fantasy Life z 3dsa, Stardew valley,. Zastanawiam się nad zmianą silnika z unity/unreal na rpg makera (programowanie boli).
Tutaj nasuwają się pytania.
1. Czy można przypisać postaci własne animacje do różnych czynności? Łowienie ryb, ścinanie drzew, animacja idle stojącej postaci itp.
2. Czy jest możliwe stworzenie systemu, który przykładowo po interakcji z obiektem odpala animację i losuje z danego zasobu przedmiot?
3. Czy można ustawić interakcje z różnymi przedmiotami? Nawet proste typu "It's a rock" po kliknięciu na kamień? Z tych kilku gier, które ograłem każda miała interakcje tylko z przedmiotami do questów.
4. Sporo rozwiązań chcę zapożyczyć ze starszych gier na gba. Można ustawić losową szanse na spotkanie przeciwników z danej puli i przypisać to do obszaru x? Co z random lootem z mobów? Przedmioty z 10% drop rate itp? Interakcja ze światem (po użyciu kuli ognia odpala się animacja i drzewo, które blokowało drogę zamienia się w spalony pień)? Jeśli ktoś pamięta golden sun, to bardzo przypomniałoby to ich system magii używany poza walką.
5. Czy wszystkie okienka dialogowe są customizowalne? Można wyświetlać teksty postaci w chmurkach nad głowami? Sam interface, czy można dodać cały czas aktywny interface ze zdrowiem/energia i wizerunkiem postaci?

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [MV]Możliwości, custom animacje

Post autor: Jazzwhisky »

5 razy zdecydowane tak, z tym, że niektóre rzeczy (w zasadzie całe 2/3/4, może poza odpalaniem umiejętności na mapie?) to od strony zakodowania banał, a inne (np. 5, chmurki) to już kwestia czegoś więcej, czyli np. odpowiedniego skryptu, który musisz napisać sobie sam, lub wyszperać coś gotowego w sieci.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [MV]Możliwości, custom animacje

Post autor: Ekhart »

Po krótce, tak, wszystko to jest możliwe w każdym RPG Makerze, z MV włącznie. Niektóre wymagają pluginów, ale te są zazwyczaj darmowe (do niekomercyjnych gier).
Bardziej rozwinięte:

1. Najprostszym sposobem będzie zmiana grafiki postaci na taką z ów animacją i "animowanie" jej. Grafiki postaci w MV są Spritesheetami 3x4 (3 kratki na każdy z 4 kierunków). Ustawiając animację w taki sposób, że każdy kierunek jest jedną kratką animacji (4 kratki na plik) wystarczy zmienić na chwilę grafikę postaci, obrócić ją w każdym kierunku, i wrócić do grafiki oryginalnej. Są również osobne Animacje które mogą zostać wyświetlone "na" postaci.

2. Podobnie jak w punkcie pierwszym, animację można zrobić w bardzo prosty sposób. A jeśli chodzi o losowy przedmiot - wystarczy prosta operacja zmienną (losowa 0-x), i seria warunków (jeśli zmienna == 0 daj ten przedmiot, jeśli == 1 to inny itd).

3. Bez problemu. Mapy masz podzielone na trzy "opcje/warstwy" - Rysowanie, Rejony i Zdarzenia. Na opcji zdarzeń możesz kłaść event z grafiką kamienia (albo i bez grafiki - jedynie na kamieniu położonym na warstwie Rysowania), i w tym evencie dać opcję wyświetlania wiadomości. Wtedy gracz może podejść, "nacisnąć" na kamień i wyświetli mu się wiadomość ;)

4. Tu już raczej bez pluginów się nie obejdzie. Masz wbudowaną możliwość losowych walk, gdzie ustawiasz Troops (grupy wrogów) oraz szansę ich napotkania na danej mapie, ale działa to na całej mapie. Jednak najprawdopodobniej istnieje plugin (chyba Yanfly taki napisał) który pozwala Ci przypisać różne grupy wrogów, wraz z ich szansami napotkania, do różnych Rejonów (które ustawiasz na warstwie Rejonów).

5. Znowu to jest coś, co możesz zmienić sam (pisząc plugin w Javascript), albo używając istniejących już pluginów. Modyfikacja i kustomizowanie okna wiadomości jest jednym z pierwszych pluginów które zazwyczaj wychodzą. HUDy nie są skomplikowane, ba, nawet możesz taki stworzyć używając samych zdarzeń! No i zapewne są od tego pluginy ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Patrsa
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2017, 15:22

Re: [MV]Możliwości, custom animacje

Post autor: Patrsa »

Dzięki wielkie, w takim razie poczekam na winter sale i może będzie promocja na steamie.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [MV]Możliwości, custom animacje

Post autor: Ekhart »

Właśnie przegapiłeś -70% na Humble Store ;) Ale myślę, że na steamie też będzie w miarę tanio
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
ODPOWIEDZ