Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

Post autor: JanKowalski »

Witajcie! Wiem jak robić noc, jest to banalne, u mnie jest to "change screen color tone" w odpowiednich parametrach i czasie. Ale to obejmuje cały obszar gry. Jak zatem zrobić, żeby rozświetlony był tylko obszar w pobliżu lamp i domów i ulic? Wiecie, technicznie rzecz ujmując - żeby rozświetlony pozostał tylko wycinek mapy. :-D
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

Post autor: Jazzwhisky »

Zadawałeś identyczne pytanie tutaj - viewtopic.php?f=2&t=6013.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

Post autor: Dragon Kamillo »

Jazz nie do końca jest to to samo pytanie - w tamtym przypadku wystarczyło wyświetlić odpowiedni obrazek. Tutaj zaś trzeba go przykleić do mapy - by nie podążał za graczem, a wyświetlał się tylko w określonych punktach mapy.

Ogólnie ja bym to zrobił po prostu robiąc charsety z jasnymi plamami żółtego koloru i poustawiałbym je tam gdzie mają być jasne punkty - do tego włączałbym je tylko w nocy (druga strona efentu przełącznik noc ON i w grafice twoja grafika światła). A i oczywiście z zaznaczoną opcją "zawsze na wierzchu" i "tryb zjawy" - ostatnie 2 opcje po lewej stronie na dole.
Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

Post autor: JanKowalski »

Dragon Kamillo pisze:Jazz nie do końca jest to to samo pytanie - w tamtym przypadku wystarczyło wyświetlić odpowiedni obrazek. Tutaj zaś trzeba go przykleić do mapy - by nie podążał za graczem, a wyświetlał się tylko w określonych punktach mapy.

Ogólnie ja bym to zrobił po prostu robiąc charsety z jasnymi plamami żółtego koloru i poustawiałbym je tam gdzie mają być jasne punkty - do tego włączałbym je tylko w nocy (druga strona efentu przełącznik noc ON i w grafice twoja grafika światła). A i oczywiście z zaznaczoną opcją "zawsze na wierzchu" i "tryb zjawy" - ostatnie 2 opcje po lewej stronie na dole.
Prześlicznie dziękuję, niby to banalne, a sam na to nie wpadłem. Rozumiem, że opcje, o których mówisz to "always on top" i "trough" (to ta zjawa?). Dzięki!
ODPOWIEDZ