Strona 1 z 1

Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

: 13 sty 2018, 12:56
autor: JanKowalski
Witajcie! Wiem jak robić noc, jest to banalne, u mnie jest to "change screen color tone" w odpowiednich parametrach i czasie. Ale to obejmuje cały obszar gry. Jak zatem zrobić, żeby rozświetlony był tylko obszar w pobliżu lamp i domów i ulic? Wiecie, technicznie rzecz ujmując - żeby rozświetlony pozostał tylko wycinek mapy. :-D

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

: 13 sty 2018, 13:16
autor: Jazzwhisky
Zadawałeś identyczne pytanie tutaj - viewtopic.php?f=2&t=6013.

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

: 13 sty 2018, 13:45
autor: Dragon Kamillo
Jazz nie do końca jest to to samo pytanie - w tamtym przypadku wystarczyło wyświetlić odpowiedni obrazek. Tutaj zaś trzeba go przykleić do mapy - by nie podążał za graczem, a wyświetlał się tylko w określonych punktach mapy.

Ogólnie ja bym to zrobił po prostu robiąc charsety z jasnymi plamami żółtego koloru i poustawiałbym je tam gdzie mają być jasne punkty - do tego włączałbym je tylko w nocy (druga strona efentu przełącznik noc ON i w grafice twoja grafika światła). A i oczywiście z zaznaczoną opcją "zawsze na wierzchu" i "tryb zjawy" - ostatnie 2 opcje po lewej stronie na dole.

Re: Lampy uliczne (RMXP, Steam, wersja ENG)

: 13 sty 2018, 14:10
autor: JanKowalski
Dragon Kamillo pisze:Jazz nie do końca jest to to samo pytanie - w tamtym przypadku wystarczyło wyświetlić odpowiedni obrazek. Tutaj zaś trzeba go przykleić do mapy - by nie podążał za graczem, a wyświetlał się tylko w określonych punktach mapy.

Ogólnie ja bym to zrobił po prostu robiąc charsety z jasnymi plamami żółtego koloru i poustawiałbym je tam gdzie mają być jasne punkty - do tego włączałbym je tylko w nocy (druga strona efentu przełącznik noc ON i w grafice twoja grafika światła). A i oczywiście z zaznaczoną opcją "zawsze na wierzchu" i "tryb zjawy" - ostatnie 2 opcje po lewej stronie na dole.


Prześlicznie dziękuję, niby to banalne, a sam na to nie wpadłem. Rozumiem, że opcje, o których mówisz to "always on top" i "trough" (to ta zjawa?). Dzięki!