kamera zeldy (RM2K3)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
kamera zeldy (RM2K3)
zrobiłem kamerę jak w zeldzie na określonej lokacji do gry, którą robię...porównałem tę kamerę do zeldy gdyż to najłatwiej skojarzyć. ekran przesuwa się tylko na krawędzi mapy o 20 w bok lub 15 w górę lub dół.
wszystko spoko, ale problem jest taki, że pomimo ustawienia zdarzenia, które przesuwa ekranem w zdarzeniu typowym autostart i tak w trakcie przesuwania ekranu zdarza się, że mogę poruszać bohaterem, a przez to ekran przeskoczy o kolejne pole 20x15...ktoś ma pomysł jak zrobić taki mechanizm, żeby ekran z bohaterem się nie gubił ??? Zdarza się, że ekran się gubi również zaraz po skończonym ruchu kamery tak jakby skrypt mimo, że jest zdarzeniem równoległym przestawał przez chwilę działać, a przez to gubił pozycję x i y bohatera...
wszystko spoko, ale problem jest taki, że pomimo ustawienia zdarzenia, które przesuwa ekranem w zdarzeniu typowym autostart i tak w trakcie przesuwania ekranu zdarza się, że mogę poruszać bohaterem, a przez to ekran przeskoczy o kolejne pole 20x15...ktoś ma pomysł jak zrobić taki mechanizm, żeby ekran z bohaterem się nie gubił ??? Zdarza się, że ekran się gubi również zaraz po skończonym ruchu kamery tak jakby skrypt mimo, że jest zdarzeniem równoległym przestawał przez chwilę działać, a przez to gubił pozycję x i y bohatera...
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 lip 2008, 20:11
Re: kamera zeldy (RM2K3)
Może zdarzenie równoległe z komendą Set Chara Movement: Wait pomoże w tym wypadku.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: kamera zeldy (RM2K3)
Mac: To jest pomysł jednakże równolegle z ruchem kamery bohater przemieszcza się na kolejną "scenę" tj. mapę za pomocą tejże komendy.
Zastanawiam się jeszcze nad użyciem teleportowania na x,y,id równolegle z tą komendą...wait. w czasie kiedy ekran będzie się przesuwał na kolejną "scenę"
Dragon: Widzę, że Dragon podrzuciłeś jakiś plik. Zaraz to sprawdzę.
Nie wiem czy zabrałem z sobą swój projekt w stylistyce gier 8bit gdzie sukcesywnie zrobiłem takie przewijanie. Oszczędzisz mi szukania jeśli nic nie wymyślę.
Zastanawiam się jeszcze nad użyciem teleportowania na x,y,id równolegle z tą komendą...wait. w czasie kiedy ekran będzie się przesuwał na kolejną "scenę"
Dragon: Widzę, że Dragon podrzuciłeś jakiś plik. Zaraz to sprawdzę.
Nie wiem czy zabrałem z sobą swój projekt w stylistyce gier 8bit gdzie sukcesywnie zrobiłem takie przewijanie. Oszczędzisz mi szukania jeśli nic nie wymyślę.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 lip 2008, 20:11
Re: kamera zeldy (RM2K3)
Zawsze możesz zapętlić i dać warunek idź albo stój w miejcu w zależności od wspórzędnych lokacji postaci.X-Tech pisze:Mac: To jest pomysł jednakże równolegle z ruchem kamery bohater przemieszcza się na kolejną "scenę" tj. mapę za pomocą tejże komendy.
Zastanawiam się jeszcze nad użyciem teleportowania na x,y,id równolegle z tą komendą...wait. w czasie kiedy ekran będzie się przesuwał na kolejną "scenę"
Kod: Zaznacz cały
- SCRIPT -
<> Fork Condition: If Hero is facing right then ...
<> Fork Condition: If Variable [301] == 19 then ...
<> Pan Screen: Move 20 tiles right, Speed 6
<> Loop
<> Fork Condition: If Variable [301] < 20 then ...
<> Move Event: Hero, Frq 8, Pattern: Mv right
<>
: Else ...
<> Move Event: Hero, Frq 8, Pattern: Wait, Wait
<> Break Loop
<>
: End of fork
<>
: End of loop
<>
: End of fork
<>
: End of fork
<> Fork Condition: If Hero is facing left then ...
<> Fork Condition: If Variable [301] == 20 then ...
<> Pan Screen: Move 20 tiles left, Speed 6
<> Loop
<> Fork Condition: If Variable [301] > 19 then ...
<> Move Event: Hero, Frq 8, Pattern: Mv left
<>
: Else ...
<> Move Event: Hero, Frq 8, Pattern: Wait, Wait
<> Break Loop
<>
: End of fork
<>
: End of loop
<>
: End of fork
<>
: End of fork
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: kamera zeldy (RM2K3)
Tak podesłałem taki system, kiedyś robiłem go dla kogoś z oficjalnego forum makera, jest więc zrobione w oficjalnym RM 2k3 - myślę że bez problemu otworzysz to w starszej wersji - jedyne co to ściągnij oficjalne RTP do RM2k3, bo pewnie tego to wymaga - http://www.rpgmakerweb.com/download/add ... e-packages
Nie powinno w nim być żadnych błędów (zawsze ostro testuje takie rzeczy), ale jakby coś się trafiło, to pisz.
PS: a sam link wstawiłem bo spieszyłem się na pociąg XD.
Nie powinno w nim być żadnych błędów (zawsze ostro testuje takie rzeczy), ale jakby coś się trafiło, to pisz.
PS: a sam link wstawiłem bo spieszyłem się na pociąg XD.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: kamera zeldy (RM2K3)
Udało mi się finalnie rozwiązać problem. Chętnie wkleiłbym cały skrypt, ale nie mogę ponieważ w wersji twierdzowej mika nie mogę kopiować skryptu. Dragon mi ten twój skrypt nie zadziałał. Najwyraźniej był robiony w innej wersji RM. Powiem tylko, że idealne okazało się wygenerowanie par dwóch x i dwóch y poza krawędziami ekranu do sprawdzenia położenia warunkującego przesuwanie jako zdarzenie typowe, oraz konieczne dodanie przerw 0.0 pomiedzy komendami. Dziala idealnie.Wydaje mi sie, ze od poczatku problemem bylo to, ze brak dodanych akcji czekaj 0.0 powodowalo ze skrypt nie nadazal z liczeniem, bo koncepcyjnie w kazdej mojej wersji wszystko logicznie dziala...
Tak to rozwiazalem wg. tego planu MOJEJ gry. Extra foto z real zeszytu z bazgrołami:
http://ifotos.pl/zobacz/IMG201802_qnhshpp.jpg
Dzięki DK I Mac.
Tak to rozwiazalem wg. tego planu MOJEJ gry. Extra foto z real zeszytu z bazgrołami:
http://ifotos.pl/zobacz/IMG201802_qnhshpp.jpg
Dzięki DK I Mac.