W Ace po pokazaniu obrazka i wyświetleniu animacji, wyświetla się ona pod obrazkiem.
Czy istnieje jakiś sposób (skrypt lub nie) który pozwoliłby na odwrócenie tego procesu
tak, by to animacja wyświetlała się nad obrazkiem? Próbowałem tym:
https://www.rpgmakercentral.com/topic/2 ... -pictures/
Ale nie tylko za każdym razem potrzebna jest komenda, ale i nie
bardzo daje to radę w walce z przeciwnikiem będącym kupą obrazków.
W ostateczności zasłonię całą walkę tłem w formie obrazka tak, by animacje
wcale się nie wyświetlały (bo na razie wyglądają raczej błazeńsko). Może
jednak ktoś wpadnie na jakiś pomysł.
[VX Ace] Animacja nad obrazkiem.
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Revlis
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
- Lokalizacja: Kraina RM
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.
Kod: Zaznacz cały
=begin
Picture Below Characters Ace
by Woratana
Port by PK8
Created: 2/22/2009
Ported: 4/25/2012
Modified: 4/25/2012
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Table of Contents
○ Introduction & Description - Line 17-18
○ Features - Line 20-22
○ Methods Aliased - Line 24-26
○ Thanks - Line 28-29
○ Changelog - Line 31-33
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Introduction & Description
Show pictures above the tiles but underneath the characters on the map.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Features
o Set which pictures would appear under the characters.
o The selected pictures will appear above tiles but below characters.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Methods Aliased
o Spriteset_Map.create_pictures
o Sprite_Picture.update
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Thanks
Woratana for making the script this was ported from.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
■ Changelog (MM/DD/YYYY)
v1 (2/22/2009) - Initial release.
v1 Ace(4/25/2012) - Ported to Ace.
=end
#===============================================================================
# * Configuration
#===============================================================================
module Picture_Below
ID_From = 15 # Set from which picture IDs will appear under the characters.
ID_To = 20 # Set which picture ID this stops at.
end
#==============================================================================
# ** Spriteset_Map
#------------------------------------------------------------------------------
# This class brings together map screen sprites, tilemaps, etc.
# It's used within the Scene_Map class.
#==============================================================================
class Spriteset_Map
#---------------------------------------------------------------------------
# * Alias Listings
#---------------------------------------------------------------------------
unless method_defined?(:wora_picbelow_create_pictures)
alias_method(:wora_picbelow_create_pictures, :create_pictures)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Create Picture Sprite
#--------------------------------------------------------------------------
def create_pictures
wora_picbelow_create_pictures
for i in Picture_Below::ID_From..Picture_Below::ID_To
# Create picture below player in viewport1.
@picture_sprites[i] = Sprite_Picture.new(@viewport1,
$game_map.screen.pictures[i])
end
end
end
#==============================================================================
# ** Sprite_Picture
#------------------------------------------------------------------------------
# This sprite is used to display the picture.It observes the Game_Character
# class and automatically changes sprite conditions.
#==============================================================================
class Sprite_Picture < Sprite
#---------------------------------------------------------------------------
# * Alias Listings
#---------------------------------------------------------------------------
unless method_defined?(:wora_picbelow_update)
alias_method(:wora_picbelow_update, :update)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
def update
wora_picbelow_update
self.z = $game_player.screen_z - 1 if (@picture.number >=
Picture_Below::ID_From and @picture.number <= Picture_Below::ID_To)
end
end
- Revlis
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
- Lokalizacja: Kraina RM
Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.
Niestety, nie działa podczas walki :<
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.
To w VX ACE można używać obrazków podczas walki? Myślałem że to tylko możliwe w najnowszym 2k3 (w którym tego tematu by nie było - bo da się to ustawić XD).
Nie rozumiem też po co wyświetlać obrazki w walce - nie dałoby się tego rozwiązać na tłach walki i grafikach przeciwników?
Nie rozumiem też po co wyświetlać obrazki w walce - nie dałoby się tego rozwiązać na tłach walki i grafikach przeciwników?
- Revlis
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
- Lokalizacja: Kraina RM
Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.
Nie, nie dało. Dziękuję za opinięDragon Kamillo pisze:Nie rozumiem też po co wyświetlać obrazki w walce - nie dałoby się tego rozwiązać na tłach walki i grafikach przeciwników?