[VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2); Konrad Championship I (wyróżnienie)
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

[VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Post autor: Revlis »

W Ace po pokazaniu obrazka i wyświetleniu animacji, wyświetla się ona pod obrazkiem.
Czy istnieje jakiś sposób (skrypt lub nie) który pozwoliłby na odwrócenie tego procesu
tak, by to animacja wyświetlała się nad obrazkiem? Próbowałem tym:
https://www.rpgmakercentral.com/topic/2 ... -pictures/
Ale nie tylko za każdym razem potrzebna jest komenda, ale i nie
bardzo daje to radę w walce z przeciwnikiem będącym kupą obrazków.

W ostateczności zasłonię całą walkę tłem w formie obrazka tak, by animacje
wcale się nie wyświetlały (bo na razie wyglądają raczej błazeńsko). Może
jednak ktoś wpadnie na jakiś pomysł. :-)
https://i.imgur.com/YV2qRz2.png
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Post autor: Yoroiookami »

Kod: Zaznacz cały

=begin

 Picture Below Characters Ace
 by Woratana
 Port by PK8
 Created: 2/22/2009
 Ported: 4/25/2012
 Modified: 4/25/2012
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Table of Contents
   ○ Introduction & Description                    - Line 17-18
   ○ Features                                      - Line 20-22
   ○ Methods Aliased                               - Line 24-26
   ○ Thanks                                        - Line 28-29
   ○ Changelog                                     - Line 31-33
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Introduction & Description
   Show pictures above the tiles but underneath the characters on the map.
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Features
   o Set which pictures would appear under the characters.
   o The selected pictures will appear above tiles but below characters.
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Methods Aliased
   o Spriteset_Map.create_pictures
   o Sprite_Picture.update
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Thanks
   Woratana for making the script this was ported from.
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ■ Changelog (MM/DD/YYYY)
   v1    (2/22/2009) - Initial release.
   v1 Ace(4/25/2012) - Ported to Ace.

=end

#===============================================================================​
# * Configuration
#===============================================================================​
module Picture_Below
  ID_From = 15  # Set from which picture IDs will appear under the characters.
  ID_To   = 20  # Set which picture ID this stops at.
end

#==============================================================================
# ** Spriteset_Map
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class brings together map screen sprites, tilemaps, etc.
#  It's used within the Scene_Map class.
#==============================================================================

class Spriteset_Map
  #---------------------------------------------------------------------------
  # * Alias Listings
  #---------------------------------------------------------------------------
  unless method_defined?(:wora_picbelow_create_pictures)
    alias_method(:wora_picbelow_create_pictures, :create_pictures)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Picture Sprite
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_pictures
    wora_picbelow_create_pictures
    for i in Picture_Below::ID_From..Picture_Below::ID_To
      # Create picture below player in viewport1.
      @picture_sprites[i] = Sprite_Picture.new(@viewport1,
        $game_map.screen.pictures[i])
    end
  end
end

#==============================================================================
# ** Sprite_Picture
#------------------------------------------------------------------------------
#  This sprite is used to display the picture.It observes the Game_Character
#  class and automatically changes sprite conditions.
#==============================================================================

class Sprite_Picture < Sprite
  #---------------------------------------------------------------------------
  # * Alias Listings
  #---------------------------------------------------------------------------
  unless method_defined?(:wora_picbelow_update)
    alias_method(:wora_picbelow_update, :update)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    wora_picbelow_update
    self.z = $game_player.screen_z - 1 if (@picture.number >=
      Picture_Below::ID_From and @picture.number <= Picture_Below::ID_To)
  end
end
To pokazuje obrazki pod bohaterami, więc animacje też się wyświetlają. Ale nie wiem, czy działa podczas walki. :I
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2); Konrad Championship I (wyróżnienie)
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Post autor: Revlis »

Niestety, nie działa podczas walki :<
https://i.imgur.com/YV2qRz2.png
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Post autor: Dragon Kamillo »

To w VX ACE można używać obrazków podczas walki? Myślałem że to tylko możliwe w najnowszym 2k3 (w którym tego tematu by nie było - bo da się to ustawić XD).

Nie rozumiem też po co wyświetlać obrazki w walce - nie dałoby się tego rozwiązać na tłach walki i grafikach przeciwników?
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2); Konrad Championship I (wyróżnienie)
Posty: 151
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: [VX Ace] Animacja nad obrazkiem.

Post autor: Revlis »

Dragon Kamillo pisze:Nie rozumiem też po co wyświetlać obrazki w walce - nie dałoby się tego rozwiązać na tłach walki i grafikach przeciwników?
Nie, nie dało. Dziękuję za opinię :wink:
https://i.imgur.com/YV2qRz2.png
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
ODPOWIEDZ