Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Postautor: JanKowalski » 31 mar 2018, 16:41

Cześć, dzisiaj zacząłem przygodę z RPG Makerem MV. Mój problem polega na tym, że gdy w "psie" to jest ruchomym obiekcie zaznaczę włącznik "action button" i w zdarzeniach odtwarzanie dźwięku szczekania, to "pies" działa. Natomiast jeśli chodzi mi o to, aby bohater mógł podejść do nieruchomej tablicy ogłoszeń i przeczytać tekst, to wtedy warunek "action button" już nie funkcjonuje. (W zdarzeniach daję show text.) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 716
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Postautor: Adrapnikram » 31 mar 2018, 22:21

Możesz dać screen zdarzenia na mapie i "w środku"?
Bardzo by pomogło :)
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1856
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Postautor: Dragon Kamillo » 03 kwie 2018, 12:26

Jeśli tablicę ogłoszeń masz postawioną jako element mapy z tilesetu (a nie jako zdarzenie), a na to nakładasz zdarzenie bez grafiki które ma być tablicą ogłoszeń, to żeby ono zadziałało na naciśnięcie przycisku musisz mu ustawić aby było wyświetlane w tej samej warstwie co bohater (powinna być taka opcja gdzie do wyboru jest pod bohaterem, na tej samej co bohater i nad bohaterem), domyślnie pewnie jest to ustawione na pod bohaterem, a wtedy efent tylko działa jak bohater centralnie na nim stoi, żeby zadziałało gdy bohater jest obok danego efentu musi być on ustawiony na tą samą warstwę co bohater.
Nazwy się mogą trochę różnić, nie sprawdzałem dokładnie jak działa to w MV, ale to tak działało i w 2k/3 i w 95, a że te opcje w efencie znikły tylko w XP, pojawiły zaś się w VX i ACE więc pewnie działa tak jak napisałem.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2023
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Postautor: Rave » 03 kwie 2018, 19:59

Tak, w Priority musisz ustawić Same as characters.

Tak jest w każdym makerze, btw. Może po za 95, ale tu pewny nie jestem bo nigdy w nim nie robiłem (strasznie zabugowany i mało opcji).

Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości