Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- JanKowalski
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24
Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]
Cześć, dzisiaj zacząłem przygodę z RPG Makerem MV. Mój problem polega na tym, że gdy w "psie" to jest ruchomym obiekcie zaznaczę włącznik "action button" i w zdarzeniach odtwarzanie dźwięku szczekania, to "pies" działa. Natomiast jeśli chodzi mi o to, aby bohater mógł podejść do nieruchomej tablicy ogłoszeń i przeczytać tekst, to wtedy warunek "action button" już nie funkcjonuje. (W zdarzeniach daję show text.) Pozdrawiam.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]
Możesz dać screen zdarzenia na mapie i "w środku"?
Bardzo by pomogło :)
Bardzo by pomogło :)
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]
Jeśli tablicę ogłoszeń masz postawioną jako element mapy z tilesetu (a nie jako zdarzenie), a na to nakładasz zdarzenie bez grafiki które ma być tablicą ogłoszeń, to żeby ono zadziałało na naciśnięcie przycisku musisz mu ustawić aby było wyświetlane w tej samej warstwie co bohater (powinna być taka opcja gdzie do wyboru jest pod bohaterem, na tej samej co bohater i nad bohaterem), domyślnie pewnie jest to ustawione na pod bohaterem, a wtedy efent tylko działa jak bohater centralnie na nim stoi, żeby zadziałało gdy bohater jest obok danego efentu musi być on ustawiony na tą samą warstwę co bohater.
Nazwy się mogą trochę różnić, nie sprawdzałem dokładnie jak działa to w MV, ale to tak działało i w 2k/3 i w 95, a że te opcje w efencie znikły tylko w XP, pojawiły zaś się w VX i ACE więc pewnie działa tak jak napisałem.
Nazwy się mogą trochę różnić, nie sprawdzałem dokładnie jak działa to w MV, ale to tak działało i w 2k/3 i w 95, a że te opcje w efencie znikły tylko w XP, pojawiły zaś się w VX i ACE więc pewnie działa tak jak napisałem.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]
Tak, w Priority musisz ustawić Same as characters.
Tak jest w każdym makerze, btw. Może po za 95, ale tu pewny nie jestem bo nigdy w nim nie robiłem (strasznie zabugowany i mało opcji).
Tak jest w każdym makerze, btw. Może po za 95, ale tu pewny nie jestem bo nigdy w nim nie robiłem (strasznie zabugowany i mało opcji).