Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JanKowalski
Posty: 15
Rejestracja: 04 gru 2016, 14:24

Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Post autor: JanKowalski »

Cześć, dzisiaj zacząłem przygodę z RPG Makerem MV. Mój problem polega na tym, że gdy w "psie" to jest ruchomym obiekcie zaznaczę włącznik "action button" i w zdarzeniach odtwarzanie dźwięku szczekania, to "pies" działa. Natomiast jeśli chodzi mi o to, aby bohater mógł podejść do nieruchomej tablicy ogłoszeń i przeczytać tekst, to wtedy warunek "action button" już nie funkcjonuje. (W zdarzeniach daję show text.) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Post autor: Adrap »

Możesz dać screen zdarzenia na mapie i "w środku"?
Bardzo by pomogło :)
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Post autor: Dragon Kamillo »

Jeśli tablicę ogłoszeń masz postawioną jako element mapy z tilesetu (a nie jako zdarzenie), a na to nakładasz zdarzenie bez grafiki które ma być tablicą ogłoszeń, to żeby ono zadziałało na naciśnięcie przycisku musisz mu ustawić aby było wyświetlane w tej samej warstwie co bohater (powinna być taka opcja gdzie do wyboru jest pod bohaterem, na tej samej co bohater i nad bohaterem), domyślnie pewnie jest to ustawione na pod bohaterem, a wtedy efent tylko działa jak bohater centralnie na nim stoi, żeby zadziałało gdy bohater jest obok danego efentu musi być on ustawiony na tą samą warstwę co bohater.
Nazwy się mogą trochę różnić, nie sprawdzałem dokładnie jak działa to w MV, ale to tak działało i w 2k/3 i w 95, a że te opcje w efencie znikły tylko w XP, pojawiły zaś się w VX i ACE więc pewnie działa tak jak napisałem.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Nieruchome obiekty, a show text [RMMV]

Post autor: Rave »

Tak, w Priority musisz ustawić Same as characters.

Tak jest w każdym makerze, btw. Może po za 95, ale tu pewny nie jestem bo nigdy w nim nie robiłem (strasznie zabugowany i mało opcji).
ODPOWIEDZ