Strona 1 z 1
Moby i Map Encounters [MV]
: 11 kwie 2018, 21:29
autor: jinrey
Hej!
Hahaha chciałem automatycznie napisać "Hej! \.\^"
Ludu tego forum poszukuję rozwiązania, solucji, pomysłów jak można wpływać i modyfikować Map Encounters.
O co mi dokładnie chodzi? Np. O zmianę rodzaju mobów, która następuje np. po osiągnięciu przez gracza pewnego poziomu.
Bądź po pojawieniu się nowego członka drużyny.
Chodzi mi o to co zostało zakreślone na żółto na obrazku:
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 11 kwie 2018, 21:44
autor: Dragon Kamillo
Jeśli zmienić chcesz same potyczki na trudniejsze, ale bez zmiany liczby kroków to możesz zrobić takie walki gdzie w zerowej turze w efentach walki pokażesz innych przeciwników.
Możesz też uzależnić walkę od terrain tagu i podmieniać tileset na jego kopie w bazie danych z innymi ustawieniami terrain tag, choć nie wiem czy w MV da się od tego uzależnić losowanie walk.
Zawsze też możesz zrobić losowe spotkania na efentach, liczysz liczbę kroków gracza do zmiennej (w RMXP-VX/ACE była linijka którą mogłeś wklepać do warunka który był spełniony jak gracz się poruszał, w MV pewnie też coś takiego jest) i zrobić całe to losowanie na efencie.
Zawsze też możesz zrobić kopię mapy, ale to chyba najcięższe rozwiązanie.
PS: Co robi Weight i Range?
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 11 kwie 2018, 21:45
autor: Yoroiookami
Mógłbyś teleportować gracza na identyczną mapę po osiągnięciu określonego poziomu. Z innymi encounterami.
Jest jeszcze taki plugin, który może zadziałać:
http://himeworks.com/2015/11/random-enc ... events-mv/
Weight zwiększa częstotliwość występowania walk z określonymi przeciwnikami.
Range pozwala na wybranie gdzie przeciwnicy nas atakują, bo oprócz całej mapy można jeszcze użyć region ID.
(Takie opisy ukradłem z MV)
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 15:51
autor: jinrey
Dzięki za podpowiedzi, ale to wciąż nie to...
Weight - pełni funkcję wyliczania z jaką częstotliwością spotkasz daną grupę przeciwnika. Im niższa, tym spotkanie powinno być rzadsze w stosunku do tych z większym weight (ale w praktyce gów** to zmienia).
Range wykorzystuje taki specjalny tileset który składa się z samych cyferek - jest ich 255. Normalnie w trakcie gry ich nie widać. Ale dają możliwość podzielenia mapy na sektory gdzie jakie moby spotkasz. I np. na moim screenie bandytów spotkasz na numerku trzy, a całą resztę na numerku 1. Na grupę mobów możesz przydzielić trzy strefy. Ale nie stoi nic na przeszkodzie by dodawać tą samą grupę i nadawać jej więcej numerków.
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 17:34
autor: Jazzwhisky
http://yanfly.moe/2016/01/29/yep-64-enemy-levels/
Dołączę się też do odpowiedzi w sprawie Weight i Range, częstotliwość (kwestia odpowiedniego ustalenia i będzie pięknie działać, szansa na spotkanie wynosi weight/suma wszystkich weight) oraz region ID, wiesz o co chodzi.
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 19:14
autor: jinrey
Jazzwhisky - korzystam z tego plugina! Jest fenomenalny jak dla mnie!
Ale chodzi mi o to, że na jednej mapie można spotkać 1 lub 2 załóżmy szczury, ale w tym samym miejscu można spotkać 3 lub 4. No i chciałbym zrobić, żeby gracz zanim wbije 3 level albo nie zdobędzie 2 członka drużyny spotykał maksymalnie 2 szczury, a dopiero po spełnieniu warunków większą liczbę.
No i kwestia rozwiązywania tego poprzez jakieś linkownie do kopii map czy ustawianie eventów dla każdej rozgrywanej walki to tragedia jakaś!
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 19:46
autor: Dragon Kamillo
Skoro tak to czemu nie zrobisz w walce 2 ukrytych szczurów które pokarzesz gdy warunek w eventach walki który można wywołać na samym początku będzie spełniony?
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 19:52
autor: jinrey
W sumie chyba tylko ten wariant mi pozostał. Zobaczę jak na dłuższą metę się to będzie sprawdzało.
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 12 kwie 2018, 20:14
autor: Jazzwhisky
Nie sprawdzałem, ale może jeszcze to -
https://forums.rpgmakerweb.com/index.ph ... ost-484323 (pierwszy cytat), tylko trzeba ręcznie pozmieniać weight w określonym momencie, niemniej powinno zadziałać.
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 13 kwie 2018, 01:22
autor: Dragon Kamillo
Ogólnie jakby ustawić skryptem weight na zero to nie spotkasz takiej grupy w ogóle, czy maker wywali z błędem? Bo z jednej strony powinno być OK, z drugiej jeśli każda grupa miałaby zero to na pewno powinno wywalić błąd dzielenia przez zero...
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 13 kwie 2018, 21:19
autor: jinrey
Ja nie umiem ustawiać niczego skryptem
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 13 kwie 2018, 21:24
autor: Vodun
Nie pomogę w temacie tylko rzucę.
Patrząc na to co chcesz osiągnąć, lepiej zrezygnować random encounterów i dać przeciwników na mapie w formie eventów.
Eventy dają o wiele większe możliwości aniżeli samo używanie randomów, generalnie najlepszym rozwiązaniem byłaby inna "ta sama" mapa ale mają inne grupy potworów.
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 14 kwie 2018, 10:07
autor: jinrey
Vodum,
jakbyś widział tę kwestię przeciwników w formie eventów?
Nie mam charsetów dla każdego typu...
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 14 kwie 2018, 10:37
autor: Yoroiookami
Zawsze można wybrać jeden 'bezkształtny' charset. Bardziej symboliczny niż dosłowny. Trochę jak w Pustkowiach Chaosu, gdzie każdy charset przeciwników wyglądał jak czarny szlam/duch. :L
Re: Moby i Map Encounters [MV]
: 14 kwie 2018, 15:46
autor: Vodun
Jakbym widział,
A) Podzielić przeciwników na typy (gady, ssaki, rośliny, minerały, polscy makerowcy) i dać grupom charsety zamiast każdemu potworowi z osobna.
B) Znaleźć neutralny przedmiot (np, kryształ, ogień, szlam/duch) i używać takiego.