RPG MAKER MV możliwości programu

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 680
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: McLaren » 04 paź 2018, 23:00

Witam, zamierzam zakupić program RPG MAKER MV ale nie wiem czy można w tym programie zrobić grę typu klikanie po wyświetlaczu ekranu telefonu mp. zgniatanie chodzących mrówek itp. ? czy jest taka możliwość? Czy tylko zamyka się ten program do chodzenie postacią po planszy na ekranie?
Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
McLaren
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1854
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: Dragon Kamillo » 05 paź 2018, 14:55

Ustaw najszybszą prędkość bohatera i daj go przeźroczysty a mrówki na dotknięcie bohatera i będziesz miał taki o efekt XD, a na serio, na pewno w tym jafascripcie ktoś już coś takiego namodził, więc na pewno da się coś takiego zrobić...
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 680
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: McLaren » 06 paź 2018, 08:46

Dzięki Dragon Kamillo za odpowiedź ;) Muszę poszukać kogoś kto napisałby mi taki skrypt ;)

PS. Jest gdzieś tłumaczenie tego programu na PL?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1854
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: Dragon Kamillo » 06 paź 2018, 10:22

Na twierdzy, ale jak masz oryginał to lepiej może by było podmienić samego dllka na tego z twierdzy, choć nie wiem bo tego MF ciągle nowe wersje wychodzą i może ten dll z twierdzy już nie pasować, wtedy zostaje ci albo używać nie po polsku albo olać i robić projekt na wersji pl i tylko na końcu zapisać go w legalnej wersji...
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 680
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: McLaren » 06 paź 2018, 10:42

Dzięki Dragon Kamillo za odpowiedź :) Zaraz sprawdzę czy działa z podmianą dllka :)
Awatar użytkownika
Marvile
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2014, 08:49

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: Marvile » 08 paź 2018, 11:40

Mordko ostatnio pracowałem przy podobnej mechanice (Fatality K.O - kiedy przeciwnik ma mało hp, nad nim pojawia się guzik i jak go wciśniemy to Muaaa!!! Rozrywa skurczybyka na kilka części hehe) i może zdołam coś pomóc albo nakierować cię na jakieś rozwiązanie: Spróbuj skorzystać z pluginu do robienia guzików (glav screen button?) W twoim przypadku przezroczyste buttons_sprite ustaw tak by wyświetlały się względem x/y_screena_charsetóf_mrówków ($game_map.events[ID_EVENTU_MRÓWKA].screen_x), taka metoda pozwoli ci w projekcie na większe mapy niż ekran smartfona i w pełni zachowasz kontrolę nad charsetem_bochatera (chociaż on chyba nie jest dla ciebie istotny) i będziesz mógł rozgnieść kilka mrówek pod rząd, rach, ciach-ciach wszystkich mrófków co są dość oddalone od poprzednich co zdołałeś zgnieść i x,y bohatera nie będzie dla ciebie istotny (W metodzie na przezroczysty charset nawet jak będziesz miał Player_speed_6 to i tak trochę mu zajmie zanim doleci do target_mrówka który jest oddalony od poprzedniej mrówki na ekranie). A bardziej zaawansowanie; sprawdź na necie jak pobrać wartości x,y screena kliknięcia action_mouse, jak to będziesz miał to już z górki.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 680
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: McLaren » 09 paź 2018, 00:53

Marvile, dziękuję Ci za cenne wskazówki ;)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2023
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: Rave » 11 paź 2018, 20:16

Albo użyj silnika bardziej zdatnego do tego typu gier, np. Cocos2D (z darmowym edytorem Cocos Creator). RM się średnio do zręcznościówek nadaje i nawet jak się mocno postarasz, to albo przepiszesz połowę silnika albo wyjdzie co najwyżej gra która "ujdzie w tłoku".
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 680
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: McLaren » 16 paź 2018, 15:51

Rave dzięki za odpowiedź, jednak będę próbował coś zmienić w Rpg makerze MV, mój kolega, informatyk powiedział, że spróbuje napisać skrypt do programu, mam nadzieję, że mu się uda :)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2023
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

Postautor: Rave » 16 paź 2018, 23:32

Rób jak chcesz. Ogródek też można łyżeczką od herbaty przekopać, nawet jeśli jest dostępna łopata.

Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości