Strona 1 z 1

RPG MAKER MV możliwości programu

: 04 paź 2018, 23:00
autor: McLaren
Witam, zamierzam zakupić program RPG MAKER MV ale nie wiem czy można w tym programie zrobić grę typu klikanie po wyświetlaczu ekranu telefonu mp. zgniatanie chodzących mrówek itp. ? czy jest taka możliwość? Czy tylko zamyka się ten program do chodzenie postacią po planszy na ekranie?
Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
McLaren

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 05 paź 2018, 14:55
autor: Dragon Kamillo
Ustaw najszybszą prędkość bohatera i daj go przeźroczysty a mrówki na dotknięcie bohatera i będziesz miał taki o efekt XD, a na serio, na pewno w tym jafascripcie ktoś już coś takiego namodził, więc na pewno da się coś takiego zrobić...

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 06 paź 2018, 08:46
autor: McLaren
Dzięki Dragon Kamillo za odpowiedź ;) Muszę poszukać kogoś kto napisałby mi taki skrypt ;)

PS. Jest gdzieś tłumaczenie tego programu na PL?

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 06 paź 2018, 10:22
autor: Dragon Kamillo
Na twierdzy, ale jak masz oryginał to lepiej może by było podmienić samego dllka na tego z twierdzy, choć nie wiem bo tego MF ciągle nowe wersje wychodzą i może ten dll z twierdzy już nie pasować, wtedy zostaje ci albo używać nie po polsku albo olać i robić projekt na wersji pl i tylko na końcu zapisać go w legalnej wersji...

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 06 paź 2018, 10:42
autor: McLaren
Dzięki Dragon Kamillo za odpowiedź :) Zaraz sprawdzę czy działa z podmianą dllka :)

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 08 paź 2018, 11:40
autor: Marvile
Mordko ostatnio pracowałem przy podobnej mechanice (Fatality K.O - kiedy przeciwnik ma mało hp, nad nim pojawia się guzik i jak go wciśniemy to Muaaa!!! Rozrywa skurczybyka na kilka części hehe) i może zdołam coś pomóc albo nakierować cię na jakieś rozwiązanie: Spróbuj skorzystać z pluginu do robienia guzików (glav screen button?) W twoim przypadku przezroczyste buttons_sprite ustaw tak by wyświetlały się względem x/y_screena_charsetóf_mrówków ($game_map.events[ID_EVENTU_MRÓWKA].screen_x), taka metoda pozwoli ci w projekcie na większe mapy niż ekran smartfona i w pełni zachowasz kontrolę nad charsetem_bochatera (chociaż on chyba nie jest dla ciebie istotny) i będziesz mógł rozgnieść kilka mrówek pod rząd, rach, ciach-ciach wszystkich mrófków co są dość oddalone od poprzednich co zdołałeś zgnieść i x,y bohatera nie będzie dla ciebie istotny (W metodzie na przezroczysty charset nawet jak będziesz miał Player_speed_6 to i tak trochę mu zajmie zanim doleci do target_mrówka który jest oddalony od poprzedniej mrówki na ekranie). A bardziej zaawansowanie; sprawdź na necie jak pobrać wartości x,y screena kliknięcia action_mouse, jak to będziesz miał to już z górki.

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 09 paź 2018, 00:53
autor: McLaren
Marvile, dziękuję Ci za cenne wskazówki ;)

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 11 paź 2018, 20:16
autor: Rave
Albo użyj silnika bardziej zdatnego do tego typu gier, np. Cocos2D (z darmowym edytorem Cocos Creator). RM się średnio do zręcznościówek nadaje i nawet jak się mocno postarasz, to albo przepiszesz połowę silnika albo wyjdzie co najwyżej gra która "ujdzie w tłoku".

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 16 paź 2018, 15:51
autor: McLaren
Rave dzięki za odpowiedź, jednak będę próbował coś zmienić w Rpg makerze MV, mój kolega, informatyk powiedział, że spróbuje napisać skrypt do programu, mam nadzieję, że mu się uda :)

Re: RPG MAKER MV możliwości programu

: 16 paź 2018, 23:32
autor: Rave
Rób jak chcesz. Ogródek też można łyżeczką od herbaty przekopać, nawet jeśli jest dostępna łopata.