[RMXP] Problem z blokowaniem
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Witcherek01
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
- Lokalizacja: Nie zapraszam
- Kontakt:
[RMXP] Problem z blokowaniem
Witajcie! Mam straszny problem! Np. Na mapie dam skrzynkę, w bazie danych (tileset) jest ustawione blokowanie, czyli nie może na nią wejść, a postać i tak przez nią przechodzi! Wiem że można to zrobić za pomocą zdarzenia ale i tak nie naprawia! A do tego mam ten problem z połową elementów tilesetu!
Proszę o pomoc!
Proszę o pomoc!
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
- goblin!!!
- Posty: 200
- Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
- Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
Możliwe, że zamiast blokowania dałeś pierwszeństwo, lub po prostu są jakieś kierunki przechodzenia ustawione, ostatecznym wyjściem jest to, że jest coś nad tym obiektem, lub pod, co pozwala przechodzić.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
W XP jest taki błąd, że elementy pod 3. warstwą (i chyba 2. też) stają się możliwe do przejścia jeśli cały tileset jest zbyt duży. Można to reperować ręcznie (np. eventy z blokowaniem) ale to zabiera dużo czasu.
Ew. mogłeś popełnić błąd wybierając zły tileset z kilku podobnych...
Ew. mogłeś popełnić błąd wybierając zły tileset z kilku podobnych...
- Witcherek01
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
- Lokalizacja: Nie zapraszam
- Kontakt:
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
Tak! Mam za duży tileset... Dzięki, są jakieś inne możliwości naprawy?Kryzz333 pisze:W XP jest taki błąd, że elementy pod 3. warstwą (i chyba 2. też) stają się możliwe do przejścia jeśli cały tileset jest zbyt duży.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
No albo ręcznie poprawiać wszystkie takie przykrywane elementy, albo podzielić tilesety na mniejsze, co jest raczej lepszą opcją - również np. dlatego że łatwiej się na nich pracuje.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
Pewnie miałeś coś na trzeciej warstwie (zakładam że skrzynka jest na drugiej) co usunąłeś nie tą gumką co trzeba - pamiętaj właściwa gumka to ta na samej górze po lewej - i też pamiętaj że zawsze musi mieć 5 pierwszeństwa. Jeśli chcesz korzystać z innych pustych miejsc w tilesecie jak z gumki po prostu ustaw tam wszędzie 5 pierwszeństwa.
A szybkie rozwiązanie - przeżuć skrzynkę na 3 warstwę.
A szybkie rozwiązanie - przeżuć skrzynkę na 3 warstwę.
- Witcherek01
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
- Lokalizacja: Nie zapraszam
- Kontakt:
Re: [RMXP] Problem z blokowaniem
Ok, naprawiłem, zmniejszylem tileset czyli wyrzuciłem niepotrzebne rzeczy ;)
Dzięki wszystkim za pomoc ;)
Dzięki wszystkim za pomoc ;)
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.