[RMXP] Problem z blokowaniem

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

[RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Witcherek01 »

Witajcie! Mam straszny problem! Np. Na mapie dam skrzynkę, w bazie danych (tileset) jest ustawione blokowanie, czyli nie może na nią wejść, a postać i tak przez nią przechodzi! Wiem że można to zrobić za pomocą zdarzenia ale i tak nie naprawia! A do tego mam ten problem z połową elementów tilesetu!
Proszę o pomoc! :oops: :oops:
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: goblin!!! »

Możliwe, że zamiast blokowania dałeś pierwszeństwo, lub po prostu są jakieś kierunki przechodzenia ustawione, ostatecznym wyjściem jest to, że jest coś nad tym obiektem, lub pod, co pozwala przechodzić.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Kryzz333 »

W XP jest taki błąd, że elementy pod 3. warstwą (i chyba 2. też) stają się możliwe do przejścia jeśli cały tileset jest zbyt duży. Można to reperować ręcznie (np. eventy z blokowaniem) ale to zabiera dużo czasu.

Ew. mogłeś popełnić błąd wybierając zły tileset z kilku podobnych...
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Witcherek01 »

Kryzz333 pisze:W XP jest taki błąd, że elementy pod 3. warstwą (i chyba 2. też) stają się możliwe do przejścia jeśli cały tileset jest zbyt duży.
Tak! Mam za duży tileset... Dzięki, są jakieś inne możliwości naprawy?
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Kryzz333 »

No albo ręcznie poprawiać wszystkie takie przykrywane elementy, albo podzielić tilesety na mniejsze, co jest raczej lepszą opcją - również np. dlatego że łatwiej się na nich pracuje.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Dragon Kamillo »

Pewnie miałeś coś na trzeciej warstwie (zakładam że skrzynka jest na drugiej) co usunąłeś nie tą gumką co trzeba - pamiętaj właściwa gumka to ta na samej górze po lewej - i też pamiętaj że zawsze musi mieć 5 pierwszeństwa. Jeśli chcesz korzystać z innych pustych miejsc w tilesecie jak z gumki po prostu ustaw tam wszędzie 5 pierwszeństwa.

A szybkie rozwiązanie - przeżuć skrzynkę na 3 warstwę.
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP] Problem z blokowaniem

Post autor: Witcherek01 »

Ok, naprawiłem, zmniejszylem tileset czyli wyrzuciłem niepotrzebne rzeczy ;)

Dzięki wszystkim za pomoc ;)
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Zablokowany