[XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Prince of Darkness
Posty: 3
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39

[XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Prince of Darkness »

Witam, nie wiem jak rozwiązać problem z zadaniami pobocznych.
Tworzę swój pierwszy projekt, czystego RPG, w którym zdecydowałem się na tworzenie wielu zadań pobocznych, jednak pojawił się problem. Z uwagi na to, że to mój pierwszy projekt, to nie chcę pakować w niego masy skryptów których i tak nie rozumiem (choć Ruby jest podobno prosty) więc odpada dziennik zadań.
Czy jest sens tworzenia duźych pobocznych zadań, kiedy gracz nie będzie w stanie wejść w dowolnym momencie gry w dziennik, żeby sprawdzić na czym je skończył?
A może lepiej całkowicie zrezygnować z zadań pobocznych i rozbudować bardziej wątek główny?
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Yoroiookami »

Możesz zrobić tak jak niektórzy i umieścić zadania jako przedmioty. W opisie przedmiotów możesz w skrócie opisać o co chodzi w zadaniu pobocznym, ale nie wiem czy tyle miejsca na tekst ci wystarczy. :I
(Ewentualnie może to być używalny przedmiot wyświetlający wiadomości - tekst, zawierający dłuższy opis zadania)

A jeżeli nie chcesz żadnego dziennika, to powinna być jakaś możliwość żeby podejść do NPC który ci to zadanie zlecił i zapytać ponownie o co chodzi.
Obrazek
Obrazek
Prince of Darkness
Posty: 3
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Prince of Darkness »

Że też na to nie wpadłem.
Dzięki za odpowiedź, temat chyba można zamknąć.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Kryzz333 »

Jak wyżej + możesz ew. zrobić dziennik zadań na klawisz za pomocą typowych "typowych zdarzeń", chociaż jednak polecam dziennik w ekwipunku.
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Witcherek01 »

Pierwszy projekt? Zrezygnuj z dziennika zadań i rozległych zadaniach pobocznych. I tak, może to być przynieś, podaj, pozamiataj ale dobrze opisane i zdialogowane wtedy takie questy są "spokeło". Skup się raczej na głównym wątku ;).
Pierwszy projekt powinien służyć do obczajenia programu :)
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Kryzz333 »

Spoiler:
Spoiler:
To porusza inny problem - czy warto robić dużo nieinteresujących zadań, po to tylko byle były? Nie sądzę.

Dla mnie jednak dziennik zadań jest niezbędny, nawet jeśli będzie tylko quest główny. Pomyśl o tych którzy będą wracać do gry po pewnym czasie i nie tylko umknie im wątek główny, ale także szczegóły potrzebne do wykonania zadania.
Prince of Darkness
Posty: 3
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Prince of Darkness »

Finalnie doszedłem do wniosku, że nie będę robić dużo rozbudowanych zadań, tylko mniej próbując zachować balans pomiędzy ciekawością zadania, a jego szczegółowością.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.

Post autor: Dragon Kamillo »

Dużo zadań pobocznych - NIE, około 0-3 rozbudowanych (coś objętościowo jak 1/4 - 1/3 wątku głównego - TAK, TAK.

Dziennik zadań - WIELKIE NIE, znaczy ok nawet mógłby być, ale po co? Gry z takowymi kojarzą mi się z błędami (NPC nie podał jakieś informacji a ona i tak jest w dzienniku...) i robieniem z gracza idioty (pokusa opisania wszystkiego jak najdokładniej, wraz ze szczegółami których odkrycie powinno leżeć w spostrzegawczości i inteligencji gracza).

NPC jak nabardziej powinni przypominać co mamy zrobić itp, ale też nie za sztucznie XD.

A rada dla zapominalskich - może ruszycie tyłeczek po skrawek papieru i ołówek i sami zapiszecie co ważne - zabawa na pewno wtedy jest lepsza niż bezsensowne podawanie wszystkiego na tacy.

A skoro to twoja pierwsza gra to po prostu skup się na czymś ciekawym (multum zadań typu pozamiataj, daj w morde 3 losowym szczurom itp na pewno do tego nie należy) i zrób fajną grę.
Zablokowany