[XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39
[XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Witam, nie wiem jak rozwiązać problem z zadaniami pobocznych.
Tworzę swój pierwszy projekt, czystego RPG, w którym zdecydowałem się na tworzenie wielu zadań pobocznych, jednak pojawił się problem. Z uwagi na to, że to mój pierwszy projekt, to nie chcę pakować w niego masy skryptów których i tak nie rozumiem (choć Ruby jest podobno prosty) więc odpada dziennik zadań.
Czy jest sens tworzenia duźych pobocznych zadań, kiedy gracz nie będzie w stanie wejść w dowolnym momencie gry w dziennik, żeby sprawdzić na czym je skończył?
A może lepiej całkowicie zrezygnować z zadań pobocznych i rozbudować bardziej wątek główny?
Tworzę swój pierwszy projekt, czystego RPG, w którym zdecydowałem się na tworzenie wielu zadań pobocznych, jednak pojawił się problem. Z uwagi na to, że to mój pierwszy projekt, to nie chcę pakować w niego masy skryptów których i tak nie rozumiem (choć Ruby jest podobno prosty) więc odpada dziennik zadań.
Czy jest sens tworzenia duźych pobocznych zadań, kiedy gracz nie będzie w stanie wejść w dowolnym momencie gry w dziennik, żeby sprawdzić na czym je skończył?
A może lepiej całkowicie zrezygnować z zadań pobocznych i rozbudować bardziej wątek główny?
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Możesz zrobić tak jak niektórzy i umieścić zadania jako przedmioty. W opisie przedmiotów możesz w skrócie opisać o co chodzi w zadaniu pobocznym, ale nie wiem czy tyle miejsca na tekst ci wystarczy. :I
(Ewentualnie może to być używalny przedmiot wyświetlający wiadomości - tekst, zawierający dłuższy opis zadania)
A jeżeli nie chcesz żadnego dziennika, to powinna być jakaś możliwość żeby podejść do NPC który ci to zadanie zlecił i zapytać ponownie o co chodzi.
(Ewentualnie może to być używalny przedmiot wyświetlający wiadomości - tekst, zawierający dłuższy opis zadania)
A jeżeli nie chcesz żadnego dziennika, to powinna być jakaś możliwość żeby podejść do NPC który ci to zadanie zlecił i zapytać ponownie o co chodzi.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Że też na to nie wpadłem.
Dzięki za odpowiedź, temat chyba można zamknąć.
Dzięki za odpowiedź, temat chyba można zamknąć.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Jak wyżej + możesz ew. zrobić dziennik zadań na klawisz za pomocą typowych "typowych zdarzeń", chociaż jednak polecam dziennik w ekwipunku.
- Witcherek01
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
- Lokalizacja: Nie zapraszam
- Kontakt:
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Pierwszy projekt? Zrezygnuj z dziennika zadań i rozległych zadaniach pobocznych. I tak, może to być przynieś, podaj, pozamiataj ale dobrze opisane i zdialogowane wtedy takie questy są "spokeło". Skup się raczej na głównym wątku ;).
Pierwszy projekt powinien służyć do obczajenia programu :)
Pierwszy projekt powinien służyć do obczajenia programu :)
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Spoiler:
Spoiler:
Dla mnie jednak dziennik zadań jest niezbędny, nawet jeśli będzie tylko quest główny. Pomyśl o tych którzy będą wracać do gry po pewnym czasie i nie tylko umknie im wątek główny, ale także szczegóły potrzebne do wykonania zadania.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 sty 2019, 17:39
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Finalnie doszedłem do wniosku, że nie będę robić dużo rozbudowanych zadań, tylko mniej próbując zachować balans pomiędzy ciekawością zadania, a jego szczegółowością.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [XP] Zadania poboczne w pierwszym projekcie.
Dużo zadań pobocznych - NIE, około 0-3 rozbudowanych (coś objętościowo jak 1/4 - 1/3 wątku głównego - TAK, TAK.
Dziennik zadań - WIELKIE NIE, znaczy ok nawet mógłby być, ale po co? Gry z takowymi kojarzą mi się z błędami (NPC nie podał jakieś informacji a ona i tak jest w dzienniku...) i robieniem z gracza idioty (pokusa opisania wszystkiego jak najdokładniej, wraz ze szczegółami których odkrycie powinno leżeć w spostrzegawczości i inteligencji gracza).
NPC jak nabardziej powinni przypominać co mamy zrobić itp, ale też nie za sztucznie XD.
A rada dla zapominalskich - może ruszycie tyłeczek po skrawek papieru i ołówek i sami zapiszecie co ważne - zabawa na pewno wtedy jest lepsza niż bezsensowne podawanie wszystkiego na tacy.
A skoro to twoja pierwsza gra to po prostu skup się na czymś ciekawym (multum zadań typu pozamiataj, daj w morde 3 losowym szczurom itp na pewno do tego nie należy) i zrób fajną grę.
Dziennik zadań - WIELKIE NIE, znaczy ok nawet mógłby być, ale po co? Gry z takowymi kojarzą mi się z błędami (NPC nie podał jakieś informacji a ona i tak jest w dzienniku...) i robieniem z gracza idioty (pokusa opisania wszystkiego jak najdokładniej, wraz ze szczegółami których odkrycie powinno leżeć w spostrzegawczości i inteligencji gracza).
NPC jak nabardziej powinni przypominać co mamy zrobić itp, ale też nie za sztucznie XD.
A rada dla zapominalskich - może ruszycie tyłeczek po skrawek papieru i ołówek i sami zapiszecie co ważne - zabawa na pewno wtedy jest lepsza niż bezsensowne podawanie wszystkiego na tacy.
A skoro to twoja pierwsza gra to po prostu skup się na czymś ciekawym (multum zadań typu pozamiataj, daj w morde 3 losowym szczurom itp na pewno do tego nie należy) i zrób fajną grę.