[2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Pantera
- Posty: 322
- Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27
[2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Zbłaźnie się teraz, ale wybaczcie, nie tykałem Makera od kilku lat, a w szczególności grafik.
Poradźcie, albo linkujcie, jak tę cholerną bitmapę zapisać żeby miała paletę 256 kolorów i żeby się Makerowi 2k3 podobała?
Próbowałem w GIMPie ustawić Image -> Mode -> Indexed z paletą na 256 i 255 kolorów - nie podoba się.
Da się to może jakoś zrobić w IrfanView? Wolałbym unikać Painta, ale jak trzeba...
Wiem, że to totalna podstawa, ale zupełnie się pogubiłem.
Poradźcie, albo linkujcie, jak tę cholerną bitmapę zapisać żeby miała paletę 256 kolorów i żeby się Makerowi 2k3 podobała?
Próbowałem w GIMPie ustawić Image -> Mode -> Indexed z paletą na 256 i 255 kolorów - nie podoba się.
Da się to może jakoś zrobić w IrfanView? Wolałbym unikać Painta, ale jak trzeba...
Wiem, że to totalna podstawa, ale zupełnie się pogubiłem.
None ov thy empty gods shall ever stand above me!
transparent avatar thx to Kalashnikov
transparent avatar thx to Kalashnikov
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
To taka pułapka, Gimp jest gupi :) i gdy obrazek ma paletę równą/mniejszą niż 16 kolorów, to zapisuje go przy użyciu palety 4bit, a nie 8bit, które przyjmuje RM. IrfanView (m.in.) powinien zrobić to odpowiednio, kiedyś była to droga Image->Decrease Color Depth...->256 Colors (8 BPP), odznaczamy: Use Floyd-Steinberg dithering.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Michu
- Posty: 1160
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Tak jak mówi Jazz, Irfan robi to dobrze. Mi zdarzało się natomiast, przy użyciu tego programu, że program lekko modyfikował kolory. Nie było to zauważalne dla oka, ale jak zapisywałem ten sam obrazek w innym programie, to kolory czasami się w 100% nie pokrywały.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Możesz także zrobić to w "charactermakerze 1999" ja go zawsze używam do 256 bitowania battle animacji, facesetów i charsetów
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Od któreś wersji infran fiewa pojawiła się przy redukowaniu opcja dokładniejszych kolorów, kosztem dłuższego czasu ich redukcji, możliwe że zaznaczenie tego naprawia modyfikowanie barw, choć ja szczerze od dawna nie mam z tym problemu - możliwe właśnie że przez tą opcję. Kiedyś może i coś było, choć równie dobrze to mógł być efekt tego że RM wyświetla grafiki w 16 bitowej palecie a nie 24bitowej co też daje różnice.
- Versus
- Posty: 32
- Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Paint.net ma opcję zmniejszenia ilości kolorów obrazu. Można też wybrać, w ilu bitach zapisze się dany obraz. A poza tym to całkiem niezłe narzędzie do pixel artu
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: [2k3] Paleta 256 kolorów do importu
Do pixel artu polecam program ProMotion NG. Jest to program płatny, ale wart tych 143 złotych (plus/minus 1 grosz :P). Ma deczko inny workflow niż programy typu GIMP, Aseprite, GraphicsGale, itd. jednak dla pracy z pikselami ten workflow zwyczajnie ma sens. Do tego nie będzie problemów z eksportem palety, bo program natywnie pracuje w 256 kolorach (tylko po stworzeniu obrazu odznaczyć "File->Project Settings->Save BMP, PNG, ICO, GIF with minimal color depth" i kliknąć "Save as Default" a potem OK, bo zrobi to samo co GIMP) - może eksportować do obrazów 24bit a nawet do pewnego stopnia obsługuje kanał alpha, ale głównie służy do pikselowania. Dodam też że wszelkie studia wydające gry 8/16bit (Halfbrick, Wayforward, Yacht Club Games, tak ci od Shovel Knighta) właśnie używają tego programu do tworzenia grafik.