[XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dakla
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39

[XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Post autor: Dakla »

Hej!
Zna ktoś jakiś sposób, by kamera nie podążała za bohaterem, tylko stała w miejscu albo zaczęła podążać za innym zdarzeniem?
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Post autor: Kryzz333 »

Chyba najprostszym trikiem jest stworzenie zdarzenia z taką samą grafiką jak bohater, postawienie jej tam gdzie bohater a następnie zamienienie grafiki bohatera na pustą i danie "Trybu Zjawy", a następnie używanie bohatera jako kamery na czas scenki.

W takim wypadku jeśli chcesz podążania za zdarzeniem kamery musisz po prostu skopiować ten sam ruch co zdarzenie śledzone, ale jeśli zdarzenie może się poruszać w dowolny sposób no to musisz się bardziej namęczyć. Chyba trzeba byłoby zrobić system śledzenia położenia zdarzenia za pomocą zmiennych i ruszanie "graczem" na podstawie zarejestrowanych ruchów.
Awatar użytkownika
Dakla
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39

Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Post autor: Dakla »

Dzięki za pomysł, jednak niezbyt o to mi chodziło, rozwinę co mam na myśli:
-Bohater przywołuje jednostkę
-Ruch przywołanej jednostki jest kontrolowany klawiszami
-Kamera od chwili przywołania jednostki porusza się za nią (tzn: przestaje podążać za bohaterem i podąża za inną jednostką)
-Bohater może się poruszać w chwili, w której porusza się wezwana jednostka
Twój pomysł jest dobry, jednak poruszanie bohaterem sprawi, że zdarzenia które idą za bohaterem zaczną iść za wezwaną jednostką (albo bohaterem w trybie zjawy - obojętnie).

W swoim projekcie rozwiązałem to tak, że przesuwałem mapę w określony kierunek podczas każdego pojedyńczego ruchu jednostki, jednak:
- powoduje to efekt ,,ścinania" gry i źle wygląda,
- jeśli bohater i jednostka idą w przeciwnych kierunkach, to mapa chybocze się raz w lewo raz w prawo nie ruszając się w rezultacie w żadną stronę, co może spowodować wyjście obu (bohatera i jednostki) poza mapę

Z tego powodu szukam innego rozwiązania.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Post autor: Dragon Kamillo »

Skrypty zakładka Game_Player
zjeżdżamy około linijki 226 - tam mamy napisane jakieś super czy cuś takiego.
Pod tym super dajemy

Kod: Zaznacz cały

if $game_switches[numer przełącznika] == false
potem mamy 4 podobnie wyglądające warunki, a dalej unless mofing?
Więc nad tym unlessem dajemy "end" (tak drugi pod tym co już jest) i tyle.

Teraz jak włączysz przełącznik jaki se tam nadałeś to mapa nie będzie się przesuwała.
Awatar użytkownika
Dakla
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39

Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem

Post autor: Dakla »

Dzięki, śmiga jak dywizjon 303.
ODPOWIEDZ