Hej!
Zna ktoś jakiś sposób, by kamera nie podążała za bohaterem, tylko stała w miejscu albo zaczęła podążać za innym zdarzeniem?
[XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Dakla
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem
Chyba najprostszym trikiem jest stworzenie zdarzenia z taką samą grafiką jak bohater, postawienie jej tam gdzie bohater a następnie zamienienie grafiki bohatera na pustą i danie "Trybu Zjawy", a następnie używanie bohatera jako kamery na czas scenki.
W takim wypadku jeśli chcesz podążania za zdarzeniem kamery musisz po prostu skopiować ten sam ruch co zdarzenie śledzone, ale jeśli zdarzenie może się poruszać w dowolny sposób no to musisz się bardziej namęczyć. Chyba trzeba byłoby zrobić system śledzenia położenia zdarzenia za pomocą zmiennych i ruszanie "graczem" na podstawie zarejestrowanych ruchów.
W takim wypadku jeśli chcesz podążania za zdarzeniem kamery musisz po prostu skopiować ten sam ruch co zdarzenie śledzone, ale jeśli zdarzenie może się poruszać w dowolny sposób no to musisz się bardziej namęczyć. Chyba trzeba byłoby zrobić system śledzenia położenia zdarzenia za pomocą zmiennych i ruszanie "graczem" na podstawie zarejestrowanych ruchów.
- Dakla
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39
Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem
Dzięki za pomysł, jednak niezbyt o to mi chodziło, rozwinę co mam na myśli:
-Bohater przywołuje jednostkę
-Ruch przywołanej jednostki jest kontrolowany klawiszami
-Kamera od chwili przywołania jednostki porusza się za nią (tzn: przestaje podążać za bohaterem i podąża za inną jednostką)
-Bohater może się poruszać w chwili, w której porusza się wezwana jednostka
Twój pomysł jest dobry, jednak poruszanie bohaterem sprawi, że zdarzenia które idą za bohaterem zaczną iść za wezwaną jednostką (albo bohaterem w trybie zjawy - obojętnie).
W swoim projekcie rozwiązałem to tak, że przesuwałem mapę w określony kierunek podczas każdego pojedyńczego ruchu jednostki, jednak:
- powoduje to efekt ,,ścinania" gry i źle wygląda,
- jeśli bohater i jednostka idą w przeciwnych kierunkach, to mapa chybocze się raz w lewo raz w prawo nie ruszając się w rezultacie w żadną stronę, co może spowodować wyjście obu (bohatera i jednostki) poza mapę
Z tego powodu szukam innego rozwiązania.
-Bohater przywołuje jednostkę
-Ruch przywołanej jednostki jest kontrolowany klawiszami
-Kamera od chwili przywołania jednostki porusza się za nią (tzn: przestaje podążać za bohaterem i podąża za inną jednostką)
-Bohater może się poruszać w chwili, w której porusza się wezwana jednostka
Twój pomysł jest dobry, jednak poruszanie bohaterem sprawi, że zdarzenia które idą za bohaterem zaczną iść za wezwaną jednostką (albo bohaterem w trybie zjawy - obojętnie).
W swoim projekcie rozwiązałem to tak, że przesuwałem mapę w określony kierunek podczas każdego pojedyńczego ruchu jednostki, jednak:
- powoduje to efekt ,,ścinania" gry i źle wygląda,
- jeśli bohater i jednostka idą w przeciwnych kierunkach, to mapa chybocze się raz w lewo raz w prawo nie ruszając się w rezultacie w żadną stronę, co może spowodować wyjście obu (bohatera i jednostki) poza mapę
Z tego powodu szukam innego rozwiązania.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem
Skrypty zakładka Game_Player
zjeżdżamy około linijki 226 - tam mamy napisane jakieś super czy cuś takiego.
Pod tym super dajemy
potem mamy 4 podobnie wyglądające warunki, a dalej unless mofing?
Więc nad tym unlessem dajemy "end" (tak drugi pod tym co już jest) i tyle.
Teraz jak włączysz przełącznik jaki se tam nadałeś to mapa nie będzie się przesuwała.
zjeżdżamy około linijki 226 - tam mamy napisane jakieś super czy cuś takiego.
Pod tym super dajemy
Kod: Zaznacz cały
if $game_switches[numer przełącznika] == false
Więc nad tym unlessem dajemy "end" (tak drugi pod tym co już jest) i tyle.
Teraz jak włączysz przełącznik jaki se tam nadałeś to mapa nie będzie się przesuwała.
- Dakla
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39
Re: [XP]Wyłączenie Kamery/Podążanie za zdarzeniem
Dzięki, śmiga jak dywizjon 303.