Taktyczne RPG w RM2k3
: 24 kwie 2019, 19:44
Download:
Wersja 2.0: http://retrobiblioteka.pl/rm/tury2-0.zip
Zrobione rzeczy:
- Siatka ruchu dla 6 kroków, która zostaje w miejscu mimo przesuwania mapy
- Siatka ruchu uwzględnia losowo postawione eventy
- Siatka ataku dla 5 rodzajów broni
- Podstawowa nawigacja bohaterami i ruch tylko w zakresie pokazanej siatki
Aktualnie prace trwają nad:
- interakcją pomiędzy siatką ataku a przeciwnikiem
Znane problemy:
- wyświetlenie siatki w trakcie ruchu postaci może ją popsuć (w grze ruch postaci przed wyświetleniem siatki nie będzie występować, więc raczej tego nie będę naprawiał)
Od pewnego czasu dla relaksu siedzę przy RM2k3 z zamiarem zakodowania różnych mechanik znanych z taktycznych RPG (Fire Emblem, Final Fantasy Tactics, te sprawy). Nie wiem czy kiedykolwiek wyjdzie z tego jakaś gra (raczej nie), robię to po prostu żeby sprawdzić, czy potrafię. Obecnie zaprogramowałem skrypt, który pokazuje nam siatkę ruchu dla czterech kroków. Pracuję nad dodaniem 5 i 6 kroku, nie wiem czy implementować większą liczbę.
Z uwagi na to, że ta praca to setki, jeśli nie tysiące w niedługim czasie linijek kodu, wiele rzeczy może pójść kiepsko. Dlatego proszę Was o testy tego co robię.
W tej chwili zależy mi na tym, byście połazili postacią w różne miejsca i posprawdzali, czy w różnych układach przeszkód siatka wyświetla się prawidłowo. Klawisze od 1 do 4 ustawiają maksymalną liczbę kroków, następnie wciskając akcję wywołujemy siatkę. Projekt działa bez konieczności instalowania RM2k3. Tych, którzy program mają, zachęcam do tworzenia własnych krajobrazów i sprawdzania, czy skrypt zawsze działa poprawnie.
Wersja 2.0: http://retrobiblioteka.pl/rm/tury2-0.zip
Zrobione rzeczy:
- Siatka ruchu dla 6 kroków, która zostaje w miejscu mimo przesuwania mapy
- Siatka ruchu uwzględnia losowo postawione eventy
- Siatka ataku dla 5 rodzajów broni
- Podstawowa nawigacja bohaterami i ruch tylko w zakresie pokazanej siatki
Aktualnie prace trwają nad:
- interakcją pomiędzy siatką ataku a przeciwnikiem
Znane problemy:
- wyświetlenie siatki w trakcie ruchu postaci może ją popsuć (w grze ruch postaci przed wyświetleniem siatki nie będzie występować, więc raczej tego nie będę naprawiał)
Od pewnego czasu dla relaksu siedzę przy RM2k3 z zamiarem zakodowania różnych mechanik znanych z taktycznych RPG (Fire Emblem, Final Fantasy Tactics, te sprawy). Nie wiem czy kiedykolwiek wyjdzie z tego jakaś gra (raczej nie), robię to po prostu żeby sprawdzić, czy potrafię. Obecnie zaprogramowałem skrypt, który pokazuje nam siatkę ruchu dla czterech kroków. Pracuję nad dodaniem 5 i 6 kroku, nie wiem czy implementować większą liczbę.
Z uwagi na to, że ta praca to setki, jeśli nie tysiące w niedługim czasie linijek kodu, wiele rzeczy może pójść kiepsko. Dlatego proszę Was o testy tego co robię.
W tej chwili zależy mi na tym, byście połazili postacią w różne miejsca i posprawdzali, czy w różnych układach przeszkód siatka wyświetla się prawidłowo. Klawisze od 1 do 4 ustawiają maksymalną liczbę kroków, następnie wciskając akcję wywołujemy siatkę. Projekt działa bez konieczności instalowania RM2k3. Tych, którzy program mają, zachęcam do tworzenia własnych krajobrazów i sprawdzania, czy skrypt zawsze działa poprawnie.