Sezon III - kolejka 1
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Sezon III - kolejka 1
Okay, zrozumiałem, że wszelka zwłoka jest zbędna, zatem startujemy!
Podstawowe zasady rywalizacji/oddawania prac:
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku png dołączacie także plik mapy .lmu (RM 2000 lub 2003).
- Prace (screenshot + plik .lmu) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie. Wysyłając pliki możecie teraz skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 250kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do czwartku, 01.07.2010 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi dostarczonymi w poście itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt)
Głosowanie:
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac
- zwykła ankieta z maksymalnie (edit) CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani do 27.06.2010 włącznie, z co najmniej jednym postem na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów automatycznie wykluczać będą z dalszych rozgrywek, proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty:
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom [np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15]. Następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt.
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej 1 pkt. Wszelkie ucinki i dopiski dokonywane są po obliczeniach przedstawionych powyżej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość!) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
OK, po kompletnym zestawie wyjaśnień (pojawiły się też w temacie zgłoszeń, skrót najważniejszych zasad znajdzie się w każdej z nastepnych kolejek) pora na najciekawsze informacje.
CHIPSET KOLEJKI (+ bonusowe charsety)
rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)
Zgodnie z tradycją zaczynamy od standardu - przed Wami historia i chyba najbardziej klasyczny chipset dla RM, od którego zabawę z programem zaczynała największa ilość osób. A jako bonus, dla urozmaicenia i odróżnienia od startów w poprzednich sezonach - dwa charsety z najpopularniejszymi postaciami z RTP (i nie tylko). Życzę powodzenia, ale prościej już nie będzie. =)
Gdyby były jakieś niejasności, o czymś zapomniałem lub jeśli okazało się, że gdzieś dałem plamę - proszę o znak.
P.S. Cztery hinty na koniec:
1) Nie musicie ustawiać blokowania chipsetu.
2) http://www.tsukuru.pl/index.php?link=po ... fika/shift.
3) Używając zaznaczania obszaru w edytorze uzyskacie widok mapy jak z gry, w odpowiedniej kolorystyce warstw dolnej i górnej -> http://tsukuru.pl/index.php?link=tutoriale/rm2, dział Narzędzia Edycji Mapy, punkt 2 (uwaga, nie obejmuje zdarzeń!)
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać hero i pojazd (dla kolejek z dodatkowymi charsetami).
Podstawowe zasady rywalizacji/oddawania prac:
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku png dołączacie także plik mapy .lmu (RM 2000 lub 2003).
- Prace (screenshot + plik .lmu) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie. Wysyłając pliki możecie teraz skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 250kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do czwartku, 01.07.2010 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi dostarczonymi w poście itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt)
Głosowanie:
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac
- zwykła ankieta z maksymalnie (edit) CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani do 27.06.2010 włącznie, z co najmniej jednym postem na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów automatycznie wykluczać będą z dalszych rozgrywek, proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty:
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom [np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15]. Następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt.
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej 1 pkt. Wszelkie ucinki i dopiski dokonywane są po obliczeniach przedstawionych powyżej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość!) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
OK, po kompletnym zestawie wyjaśnień (pojawiły się też w temacie zgłoszeń, skrót najważniejszych zasad znajdzie się w każdej z nastepnych kolejek) pora na najciekawsze informacje.
CHIPSET KOLEJKI (+ bonusowe charsety)
rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)
Zgodnie z tradycją zaczynamy od standardu - przed Wami historia i chyba najbardziej klasyczny chipset dla RM, od którego zabawę z programem zaczynała największa ilość osób. A jako bonus, dla urozmaicenia i odróżnienia od startów w poprzednich sezonach - dwa charsety z najpopularniejszymi postaciami z RTP (i nie tylko). Życzę powodzenia, ale prościej już nie będzie. =)
Gdyby były jakieś niejasności, o czymś zapomniałem lub jeśli okazało się, że gdzieś dałem plamę - proszę o znak.
P.S. Cztery hinty na koniec:
1) Nie musicie ustawiać blokowania chipsetu.
2) http://www.tsukuru.pl/index.php?link=po ... fika/shift.
3) Używając zaznaczania obszaru w edytorze uzyskacie widok mapy jak z gry, w odpowiedniej kolorystyce warstw dolnej i górnej -> http://tsukuru.pl/index.php?link=tutoriale/rm2, dział Narzędzia Edycji Mapy, punkt 2 (uwaga, nie obejmuje zdarzeń!)
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać hero i pojazd (dla kolejek z dodatkowymi charsetami).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Sezon III - kolejka 1
?
No dobra, zobaczymy co z tym da się zrobić. Ja osobiście dłużej będę myślał nad tym jak to dobrze wykorzystać, nad pomysłem nad mapką niż sklejaniem jej...
Powodzenia wszystkim.
- Neo
- Posty: 131
- Rejestracja: 24 lip 2006, 15:27
Re: Sezon III - kolejka 1
Też miałem reakcję typu "FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU", ale jednak szło jakoś sobie poradzić :)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Sezon III - kolejka 1
Haha, takie są uroki rywalizacji, ale ja tylko formalnie - zasady zostały uzupełnione o dwa szczegóły - info o użytkownikach, którzy mogą brać udział w głosowaniach oraz wzmiankę o potwierdzeniach nadesłanych map, oczekujcie ich za każdym razem, gdy nadsyłacie swoją pracę!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: Sezon III - kolejka 1
Fajny czapset; ja swoja mapke juz machnalem :)
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Sezon III - kolejka 1
Jedyny pozytyw, że ma więcej klimatu niż odpowiednik z Rm2003.
Jak wspomniałem wcześniej, zapewne wygra dobry pomysł na ten chipset.
Jak wspomniałem wcześniej, zapewne wygra dobry pomysł na ten chipset.
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Sezon III - kolejka 1
Hahah!Jazzwhisky pisze:oczekujcie ich za każdym razem, gdy nadsyłacie swoją pracę!
Ja do późnej nocy czekałem na podanie materiału do pierwszej kolejki xD
Ale ni udało mi się wytrzymać do 0:31 bo około 0:07 trzeba było iść spać
Less Less Arte
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Sezon III - kolejka 1
O jaaa... ale to będzie ciekawe doświadczenie. Jutro zaczynam majsterkowanie ^^
EDIT: a mam pytanie - czy mapy mają jakiś określony rozmiar? Bo nie pamiętam/nie doczytałem a mój wzrok już o tej godzinie wysiada.
DÓŁ: dzięki ^^
EDIT: a mam pytanie - czy mapy mają jakiś określony rozmiar? Bo nie pamiętam/nie doczytałem a mój wzrok już o tej godzinie wysiada.
DÓŁ: dzięki ^^
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 22:54 przez master miller, łącznie zmieniany 1 raz.
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Sezon III - kolejka 1
Odp. poniżej.master miller pisze:EDIT: a mam pytanie - czy mapy mają jakiś określony rozmiar? Bo nie pamiętam/nie doczytałem a mój wzrok już o tej godzinie wysiada.
rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)
Less Less Arte
- Mikisi
- Posty: 319
- Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Re: Sezon III - kolejka 1
Zrobiłem już tą mapę, i wysłałem, ale moim zdaniem jest słaba. Trudno było z tego cokolwiek zrobić. :P
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Sezon III - kolejka 1
Dziwne, ja sobie jakoś poradziłem. Wystarczyło tylko trochę pomyśleć (warstwa zdarzeń jako 3 warstwa) i mieć pomysł.
//EDIT: Kiedy głosowanie?
//EDIT: Kiedy głosowanie?
- Mikisi
- Posty: 319
- Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
- Neo
- Posty: 131
- Rejestracja: 24 lip 2006, 15:27
Re: Sezon III - kolejka 1
Ja niestety nie będę mógł wziąć udziału w głosowaniu (opener 1-4 lipca), ale i tak czuję na skórze, że będzie ostra rywalizacja :)
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Sezon III - kolejka 1
ja jutro oddaję mapę ^^
ar ar ar... juz sie nie moge doczekac :D
ar ar ar... juz sie nie moge doczekac :D