Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 24.02.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
I najważniejsze:
REGUŁY KOLEJKI (RMVXA Lite)
Mieszanka wersji RM w tym sezonie komplikuje nam bardzo wiele. W sezonie czeka Was prawdopodobnie tylko jedno starcie z Makerem w wersji VX Ace, ale skoro tak, to uderzymy z nim na samym starcie. By ułatwić wszystkim dostęp i pominąć tilesetowe niuanse, prace wykonacie przy użyciu wszystkich standardowo dostępnych elementów startowego tilesetu Field w pełni darmowej wersji Lite tego Makera (zakładki A i B, dowolny Mode w zakładce Tilesets). Dodatkowo w zdarzeniach jako Graphic użyć możecie wszystkich charów z pliku o nazwie Vehicle. Jak szybko zauważycie, grafiki są mocno ograniczone, a zestaw narzuca pewien zdecydowany charakter map, choć jak zawsze, wszystko w waszych głowach i rękach. =)
Download RMVX Ace Lite -> http://www.rpgmakerweb.com/download/fre ... x-ace-lite (wymaga aktywacji przez wpisanie adresu e-mail)
Pliki tilesetu + chary (uwaga, wersja Lite ogranicza liczbę eventów na mapie do 10!)
Zapraszam do ściągania i instalacji, wciąż trochę to wymagające (mniej niż instalacja pełnych wersji!), ale dacie radę, a poza tym UWAGA! Są dwa dodatkowe powody dlaczego warto.
Po pierwsze, jeśli marzy Wam się wykonywanie map w jednym RM (2003/XP) przez cały pozostały sezon, bez utraty dla szans na zwycięstwo, to teoretycznie jest taka (lub bliska temu) droga. IV Sezon LM będzie się składał z 7 kolejek, ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.
Po drugie, z tego samego powodu i dodatkowych, warto wziąć udział w otwarciu, bowiem autorzy trzech najlepszych map tej kolejki zdecydują w głosowaniu o tym, w jakiej wersji Makera (2003 lub XP) będziecie składali mapy w kolejce 2. Jeśli chcecie przewagi którejś z wersji RM w dalszej części konkursu - możecie wywalczyć ją przede wszystkim w tym boju.
Na koniec, specjalnie dla wszystkich, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie lub chcieliby (współ)decydować o wersji RM w kolejce 5. - mam dodatkowy konkurs okołoligowy. Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników (lista tutaj - viewtopic.php?p=53403#p53403), jeśli w kolejce 1. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie. Wysyłając PM zaznaczcie, która ze zwycięskich opcji (wytłuszczonym drukiem wyżej, tylko jedna!) Was interesuje, od drugiej kolejki będziecie rywalizować już tylko z osobami o takim samym wyborze.
Na razie tyle, czekam na wasze mapy i odpowiedzi/narzekania/pytania/błędy w temacie. Gdyby ktoś potrzebował jeszcze szerszych wyjaśnień - piszcie, będę rozwijał i uzasadniał. A jeśli ktoś spisałby najważniejsze info w sms-formie, to dokleję to do postu w formie wyróżnionego cytatu. =)
P.S. Standardowe hinty:
1) Nie musicie ustawiać blokowania tilesetu.
2) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift.
3) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu!