Strona 10 z 13

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 00:41
autor: Crashykk
A co ma pokaleczona grafika do grywalności? Chyba nie rozumiesz o co chodziło w mojej poprzedniej wiadomości xd

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 00:43
autor: Avaron
No może nie rozumiem :D ogólnie mało kumaty jestem :D

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 00:49
autor: Ernest Magnus
...

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 00:56
autor: Jazzwhisky
CrasheR pisze:Normalnie gdyby ta mapka wystąpiła w jakiejś grze to zostałaby skrytykowana i ludzie stwierdziliby, że została źle wykonana, a w Lidze jest uznawana za cudowną :lol:
W grze autor nie byłby porównywany do 30 innych map i tak ograniczony tilesetem, czasem, ilością eventów, wersją RM, a poza tym nie wiesz jak by było, ja tu (Liga) widzę twoją krytykę i stwierdzenia, że źle, a nie odwrotnie. Przy okazji, jakieś 90% gier uznawanych za świetne ma mapy pełne błędów, wystarczy się tak wnikliwie poprzyglądać.

Mam wrażenie, że każdy szuka w LM czegoś innego, ale wciąż konkurs nie jest dla wszystkich. Od zawsze było tak, że ligowe mapy były pełne nowatorskich, nietypowych, często nieładnych zastosowań tiles, ale to całkowicie naturalne w tak ograniczonym środowisku. Rozumiem, że ktoś może być w absolutnej mniejszości i tego nie ogarniać, może go to razić, no ale bez przesady. =)

Kiedyś nieco podobną dyskusję mieliśmy wokół mapki przedstawiającej stół bilardowy, stanęło na tym, że każdy ma trzy/cztery głosy i tyle.

edit-dół
Z porównywaniem do innych map chodziło mi o coś innego. Ale tak, dokładnie zgoda, mapa ma wady, tile się nie zgrywają, ja np. zauważyłem to od razu (i nawet testowałem czy i jak można to naprawić!), ale tak jak napisałeś - nadrabia widocznie resztą na tyle, że zdecydowanie prowadzi w głosowaniu.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 01:09
autor: Crashykk
CrasheR. Masz racje, ludzie się nie znają - nie wiedzą co powinno im się podobać. Jak można głosować na mapkę która kłuje w oczy CrasheRa :lol:
Nigdzie nie napisałem, że ktoś nie ma prawda głosować na coś, więc nie ogarniam tego najazdu na mnie. Wyraziłem tylko moje zdanie. Dodatkowo, nie tylko ja stwierdziłem, że jest coś z tym urwiskiem nie tak. :roll: Jezeli chodzi o posty. Nie moja wina, ze co chwilę ktoś mi próbuje wytłumaczyć, ze autor mógł zrobić błędy w kafelkach, bo akurat uzył ich jako urwiska, a nie gór xD
W grze autor nie byłby porównywany do 30 innych map i tak ograniczony tilesetem, czasem, ilością eventów, wersją RM, a poza tym nie wiesz jak by było, ja tu (Liga) widzę twoją krytykę i stwierdzenia, że źle, a nie odwrotnie. Przy okazji, jakieś 90% gier uznawanych za świetne ma mapy pełne błędów, wystarczy się tak wnikliwie poprzyglądać.
Nie byłby porównany, więc w grze można byłoby to przełknąć. Tutaj jest kilka innych dobrze wykonanych prac, które aż tak widocznych błędów nie mają i dostały mniej pkt. Ponadto w grach mapy mogą mieć błędy, jeżeli reszta nadrabia. Tutaj mamy konkurs na mapę, więc wiadome, iż powinno się na niej maksymalnie błędy wyeliminować, a nie pójść na łatwiznę.

Trochę zaczynam brzmieć jak X-tech :shock:

Edit:
Sorry Jazz, zapomniałem.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 01:22
autor: Dragon Kamillo
Nie normalnie w grze ktoś wziąłby sobie i zedytował tileset jak mu się żywnie podoba. Choć dla mnie nadal nawet w grze wykorzystanie tych skał jako klif jest zupełnie OK.

Tylko crasher tu jest pewien problem bo albo zrobię typową dla tilesetu mapę = raczej brak błędów = mało ciekawa itp, albo pokombinuje i zrobię coś ciekawszego, no ale przy okazji niestety przez ograniczenia narzucone mi przez tileset narobię parę (nieszkodliwych) byków. Zazwyczaj i tak się stara pogodzić swój pomysł z jak najmniejszą ilością błędów.
Jazzwhisky pisze:często nieładnych zastosowań tiles
O, nawet mi nie przypominaj mojej mapy z kolejki 4 poprzedniego sezonu. Ble XD.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 01:34
autor: Crashykk
Nie normalnie w grze ktoś wziąłby sobie i zedytował tileset jak mu się żywnie podoba. Choć dla mnie nadal nawet w grze wykorzystanie tych skał jako klif jest zupełnie OK.
Ale ja nie mam z tym najmniejszego problemu. Od początku piszę, iż nie podobają mi się jedynie kafelkowe glitche.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 04:45
autor: X-Tech
Dragon Kamillo pisze:
Nie rozumiem za to tej popularności siódemki, jak dla mnie jest to jedna ze słabszych map, jedynie podobają mi się te budynki na trawie, reszta dla mnie leży. Miasto z murami brzydkie, góry płaszczone przez większe głazy itp. Mi się ona po prostu nie podoba.

Za to z resztą wyników się jak najbardziej zgadzam, tylko ta 7 na 2 miejscu jakoś mi nie pasuje.

A ja mam na odwrót. Mi nie pasuje mapa numer 5 priorytetowo na 1szym xd. Nie dlatego, że to zła wizualnie lokacja - da radę - chodzi o to, że mapa która zbudowana jest z drobnych elementów typu miasta w widoku z góry/budynki itd. na takim obszarze pozwala na wiele inspiracji i możliwości, a na tej mapie jest praktycznie morze oddzielone kawałkiem kamienia xd Jedyne co naprawdę mi się na niej podoba to miasto.

Mapa numer 7 to jedna z inspirujących wg. mnie lokacji. Jak tylko ją oglądam mam już obraz w głowie wielu historii a nawet rozgrywki jaką mogła by prowadzić w zwiazku z wspolzaleznosciami miedzy jej elementami typu miasta przykladowo. Wiadomo że ma tam swoje wady. Ja patrzę na mapy świata, bo do tego służy chipset to raczej historiami jakie opowiadają przedstawione lokacje nie tym jak ułożony jest na nich lasek czy kamyki stąd pod tym względem mapa numer 5 nie znajduje się na mojej top 5 liście. To szpan rozkładem kamyków i drzewek bardziej niż ciekawa zbiórka lokacji spisanych jako mapa świata/ lokacji gry. Jeśli chodzi o wizualna strona to jest dobrze jeśli idzie o strona która okresla ciekawosc tej mapy swiata juz jest raczej srednio jak dla mnie wzgledem pomyslow w wielu innych mapach z tematu.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 07:40
autor: GameBoy
IMO większość oddanych map nie nadaje się w ogóle do umieszczenia w grze.
Przy takiej skali tilesetu wpychanie mapy detalami (zwłaszcza w tym marnym, kwadratowym edytorze) powoduje oczopląs. xd

Kilka map wygląda jak plansze do turowej strategii jak HoMM, czy Fire Emblem, a tylko ze 2-3 jak do rasowego erpega.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 10:43
autor: Amelanduil
Panowie, luz, ile można w kółko o tym samym. Wasze narzekanie nic tutaj nie zmieni, jest ucięte i tyle, nie ma co tego rozstrząsać przez następne kilka stron tematu.

Temat wyczyszczony, ten poziom prowokującej
agresji zrobił się bardzo niefajny.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 10:46
autor: Kleo
O rany, jak się kładłam spać, a wcześnie to nie było, to temat był o stronę krótszy. Na bezsenność cierpicie, czy jak?

O ile pamiętam, to nie było żadnych narzuconych (czy nawet sugerowanych) kryteriów oceny, więc każdy mógł głosować, jak mu serce dyktowało. Mnie np. guzik obchodzi, czy dana mapka nadaje się do gry albo czy ma skały podocinane pod linijkę, ale rozumiem, że dla kogoś innego akurat te rzeczy mogą być istotne. I to wcale nie znaczy, że ten ktoś ma rację, a ja nie, czy tam odwrotnie. Więc taki trochę naiwny apel z mojej strony - spróbujmy się nauczyć szanować te różnice, wszystkim nam będzie przyjemniej. :)

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 11:29
autor: Rahim
Kleo pisze:Hm, myślałam, że ostatnimi czasy "ryczę" - jak na siebie - wyjątkowo mało, ale może mi się zdawało. :)
Tru... Mam tak samo. Chyba się starzeje, i coraz mniej mnie bawi podsumowywanie jednym zdaniem długich wypowiedzi X-Techa...

Mapka numer 4 mnie urzekła, klimatyczna, szczerze to przejrzałem ich tylko 7, ale ta z tych siedmiu pierwszych spodobała mi się najbardziej.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 11:43
autor: Soul
Nawet ładne te mapki wyszły, mapka 13 super kreatywne wykorzystanie tilesu ścieżki :D I jeszcze użycie tego cienia, aby pokazać, że to wzgórze. Super użyte.
Nie wiem czemu, ale mapka nr 17 mi się podoba. Po prostu jest ładna.
Mapka 26 ma fajny pomysł na zniszczone miasteczko w północno-wschodniej części mapy.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 14:51
autor: X-Tech
GameBoy pisze:IMO większość oddanych map nie nadaje się w ogóle do umieszczenia w grze.
Przy takiej skali tilesetu wpychanie mapy detalami (zwłaszcza w tym marnym, kwadratowym edytorze) powoduje oczopląs. xd

Kilka map wygląda jak plansze do turowej strategii jak HoMM, czy Fire Emblem, a tylko ze 2-3 jak do rasowego erpega.

W Fire Emblem bazowe elementy są wielokrotnie większe i są elementami lokacji po których chodzisz czyli bardziej lokacji do których chodzenie po mapie z tego tileseta konkursowego by prowadziło np: miasto na mapie w klimacie pustynnym. Przy wprawnych wyborach to można i nawet na tym tilesecie ciasto sobie narysować w większej skali niż te budynki i kontynenty xd Ciekawe co by się stało jakby ktoś takie coś zrobił i to by wygrało xd Jest to tileset mapy do jrpga. Jedna z konkursowych map przedstawia krajobrazik przykładowo - niedaleko od ciasta, albo potrawy świątecznej XD Co do tego że tylko 2-3 przypominają mapy do rasowego rpga to nie ignorancja i obraza ? W sensie, że jrpgi to się nie liczą jako rpgi ? Wiele z tych map wygląda jak mapy z jrpg - bardzo dużo w zasadzie, a nie 2-3. Te prostsze wyglądają jak fragmenty map świata z jrpgów na nesa. Te ciut bardziej rozbudowane jak mapy z nowszych sprzętów niż nes.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 26 lut 2015, 17:04
autor: Prometherion
Wybrałem te.

7 - Od razu przywodzi na myśl prerię czy Dziki Zachód, wielka rzeka, góry skaliste. Może ktoś pokusi się w końcu o stworzenie gry w tym klimacie?

12 - Zdecydowanie najschludniejsza i najbardziej typowa jrpgowa mapka.

17 - Za wymapowanie naszej kochanej Ziemi.

Wiele mapek jest zbyt "przeobiektyzowanych"